alleen op vakantie met 2 en 5 jarige

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Oogjes, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oogjes

Oogjes Actief lid

24 jun 2012
    129
    0
    16
    zijn er hier ook dames die alleen met hun kinderen op vakantie gaan?
    de mijne zijn 2,5 en 5 jaar.
    wat is praktisch? waar ben je geweest? was het te doen alleen? tips?
    kom maar op!:)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik ben 2x alleen op vakantie geweest met mn kids. eerste keer naar een eiland. ze waren toen 8 maanden en net 3.
    de 2e keer zijn we naar een center parcs gegaan. toen waren ze bijna 2 en bijna 4.

het was prima te doen maar naar het eiland heb ik de fout gemaakt om de auto niet mee te nemen de boot op. niet handig.... daar liep ik dus met een wandelwagen met kleine erin, en een tas erop, een 3 jarige aan de hand mee en nog een grote weekendtas op wieltjes achter ons aan slepend. de boot op, de bus in. ziek worden op de boot, ook niet handig als je naar de wc wil rennen en dan 2 kinderen bij je hebben:D

dus voor de volgende keer neem ik de auto mee.
    in center parcs was het helemaal prima. ik persoonlijk blijf het liefste in nederland. zo min mogelijk meenemen of zorgen dat je iets hebt waarbij je de auto bij huisje of zo kan zetten. ik ga absoluut niet met openbaar vervoer op vakantie.

3. Oogjes

Oogjes Actief lid

24 jun 2012
    129
    0
    16
    bedankt voor je ervaring
    wat deed jij s avonds als de kinderen sliepen?
    en had je op het eiland ook een huisje of heb je gekampeerd?

van de ene kant lijkt het me zo leuk om te gaan kamperen met ze, maar misschien is dat wel heel lastig. hoe doe je dat met douchen bijvoorbeeld :)

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    we zaten in een huisje en ik deed daar s'avonds hetzelfde als dat ik hier s'avonds doe. tv kijken, internetten, lezen en gamen:D
    ik ben alleenstaand dus het is voor mij niet anders dan anders.

kramperen is niks voor mij :) en moet er al helemaal niet aan denken als ik 2 kleine kids bij me zou hebben. en douchen zou nog geen eens het grote probleem zijn, dan neem je ze gewoon mee. moeten ook gedoucht worden lijkt me?
    maar wat als je (s'nachts nodig naar het toilet moet? of 1 van je kinderen?

6. Oogjes

Oogjes Actief lid

24 jun 2012
    129
    0
    16
    o wauw dat klinkt leuk! maar ik dacht er inderdaad aan om eerst eens in nederland te beginnen :)
    maar nu ik die site bekijk kriebelt het toch ook wel weer... haha

7. voetstap

voetstap Niet meer actief

Vorig jaar een week naar Griekenland geweest met m'n kabouter in m'n uppie.

Hotel, all in.
    Dus ik had ook echt vakantie.

M'n kabouter was toen 5, had net voor de zomer de 3 zwemdiplomas gehaald.
    Dat was wel erg fijn, ik kon hierdoor dus ook een tijdschrift lezen bij het zwembad.

Savonds was ik vaak aan het lezen op het balkon.

Ben ook een keer 2 week op een camping geweest, toen was kabouter net een jaar.
    Toen voorAl veel gezwommen en geshopt.

8. Luja

Luja Niet meer actief

Ik ga dit jaar ook alleen met mijn kinderen op vakantie :)
    Ze zijn dan 6, 6 en 2.
    Wij gaan met een (grote) tent op vakantie, een hotel is financieel niet haalbaar. Heb nu een tent op het oog met 3 slaapcabines en 1 groot 'leefgedeelte'. Denk dat dat hem wordt :) ik wil of naar Frankrijk of gewoon naar de Nederlandse kust of naar Limburg.
    Het is voor mij ook de eerste keer alleen met de kinderen.
    Ik denk dat alles wel goedkomt. Maak me alleen zorgen over hoe het moet als ik naar de wc moet. Ben bang dat mn zoontje dan aan de wandel gaat hahaha. Maar goed, ik kan hem ook meenemen naar t hokje natuurlijk.

9. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Op een camping zijn de meeste mensen erg behulpzaam als je er alleen voor staat. Mocht je 's nachts naar de wc moeten kun je er voor kiezen om een babyfoon mee te nemen. Dan kun je even gauw heen en weer en toch de kinderen horen en eventueel terug praten.

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik ben twee keer met de kinderen op vakantie geweest. De eerste keer kamperen met een tent met zoons toen 11 mnd en 2 jaar.
    Ik heb ze bij het opzetten van de tent met de Ipad in de auto laten zitten.
    Ik heb ze meegenomen naar de douche met mijzelf. Een douchematje (rubber) meegenomen omdat ik het goor vond op de vloer voor de kinderen. Jongste liep nog niet.
    Ik ben toen naar Zuid Frankrijk geweest. In de nacht ging ik gewoon even plassen, jongens sliepen allebei in een Travelcot dus die kon niet open.
    Overdag gingen ze mee. S avonds las ik een boek en ging op tijd naar bed.
    De tweede vakantie was met de vouwwagen naar midden en zuid frankrijk. Toen heb ik eigenlijk dezelfde methode aangehouden als eerder.
    De jongens waren toen wel op een lastige leeftijd, 2 en 3. Dat was wel een zware vakantie maar meer vanwege de peuterleeftijd. Ze liepen soms expres weg bij het naar bed gaan. Dan kom je wel een paar handen tekort.

11. Oogjes

Oogjes Actief lid

24 jun 2012
    129
    0
    16
    dat is ook een idee. die gebruik ik thuis nooit, dus had er helemaal niet aan gedacht!

Deel Deze Pagina