Omdat mijn vriend dit jaar nog niet met onze zoon wil vliegen, grapte ik om dan maar alleen op reis te gaan. Inmiddels heeft dit mij stiekem toch aan het denken gezet... Het gaat om een korte city trip en is slechts een uurtje vliegen hiervandaan. Toevallig vroeg ik me vorige maand nog hardop af waarom mijn vriendin voor de vierde keer dit jaar een weekendje weg ging zonder haar kindje. Ik begreep er helemaal niets van, ik heb het sowieso nooit begrepen waarom je zonder je geliefde weg zou willen? Zelf geloof ik meer plezier samen met vriend en kind te kunnen hebben dan zonder. Maar dit gaat mij niet om plezier, dit gaat ergens anders om.. Ik heb nooit zoiets als dit gedaan. Mijn vriend en ik zijn al vanaf mijn 14e samen en zonder opzet heeft hij altijd de touwtjes in handen. Helemaal niet omdat hij zo is, maar omdat ik het wel makkelijk vond (denk ik nu). Ik ben namelijk niet zo vaardig op sociaal gebied. Ben introvert (wel een gelukkige introvert), onzeker en heb een soort angst voor mensen. Ik vind mensen eng omdat ze zo ontzettend onvoorspelbaar en gemeen kunnen zijn. Nu is het niet zo dat ik uit angst ga gillen, maar ga de dingen meer uit de weg, lekker makkelijk. Als ik dit durf, zou dit ontzettend goed voor mijn zelfvertrouwen kunnen zijn en de reden om te doen. Een goede reden om dit niet te doen is mijn zoontje. Na een dagje werken mis ik hem al ontzettend en hij is een ontzettende handenbindertje waardoor ik het weer zielig voor hem zou vinden. Aan de andere kant is hij juist de reden waarom ik dit nu plots overweeg. Juist omdat ik nu 'vast' zit aan het gezinsleven (klinkt niet zoals ik het bedoel), besef ik dat dit misschien de beste tijd is om het te doen, nu zal hij het nog niet zo beseffen. En een reden om niet te doen is omdat ik geen prater ben en niet goed met vreemden ben, maar dat is juist weer een reden om wel te doen om mezelf daar overheen te zetten. Mijn vriend zal -zoals altijd- achter mijn beslissing staan, hij heeft tenslotte ook zo nu en dan zakenreisjes. Ik ben overigens niet bang om daar alleen te zijn. Ik ben heel goed in alleen zijn en verveel me nooit. Bij schemering zal ik vast al in mijn hotelkamer zitten met een boek, en het gaat uiteindelijk slechts om een weekendje. Ik wil graag ervaringen horen over alleen reizen en ben benieuwd naar jullie meningen?
ik zeg lekker doen! Ik zou zelfs persoonlijk liever met een vriendin gaan, maar ga regelmatig een weekendje weg zonder man en kind.
Waarom zou je het niet doen? Ik zou persoonlijk liever met een vriendin gaan. Het alleen reizen vond ik zelf niet zo zaligmakend als ik soms om me heen mensen hoor beweren. Maar ik ging de eerste keer meteen 2 weken alleen... geen weekendje. Als jij weet dat je je in je eentje prima vermaakt zou ik het gewoon doen hoor
Gewoon doen ! Zeker als je maar een uurtje hier vandaan zit. Stel er gebeurd iets dan ben je zo thuis !
Nou alleen zou ik niet snel doen lijkt me namelijk erg saai maar met een vriendin lijkt me dat een goed plan en dat moet je ook gewoon doen. En waarom kan je niet een keer je zoontje bij de oppas brengen en samen een weekendje weggaan? Dat is toch ook heerlijk en daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen hoor tegenover je zoontje.
Ik zou niet zo snel alleen gaan, maar als het voor jou goed voelt... Ik zou me ook niet vervelen hoor, maar zie t nut (voor mijzelf) er niet zo van in. Ik herken het wel hoor, dingen uit de weg gaan. Wij gaan over 3 weken een weekendje weg met zijn 2en. Pff ik vind het heel moeilijk. Mijn dochter is nog nooit langer dan 1 nacht weggeweest...
nou echt alleen ging ik niet, want ik ging samen met mijn mams naar m'n broer (Stockholm). We gingen op vrijdag weg en op zondagmiddag weer terug, zou dus welgeteld 2 nachten van huis zijn. ondanks dat ik heel erg naar uitkeek om mijn broer en sz weer te zien, keek ik er ook heeeeel erg tegenop. we zouden de week na de 1e verjaardag van onze dochter gaan. zij zou met mijn man thuisblijven (dat vond ik dan wel weer een prettig idee, en niet dat ze bij de oppas was ofzo). het was mijn eerste keer uberhaupt dat ik een nacht zonder m'n meisje doorbracht, en nogmaals, wat zag ik er tegenop! (niet in de 1e plaats omdat ze pas net een halve maand een beetje begon door te slapen, en stel dat mijn man een heel weekend niet kon slapen....vond ik dan weer sneu.....of wat als ze mij wilde en ik was er niet?) en uiteindelijk, het was even heel moeilijk op schiphol (want ze kwamen natuurlijk wel mee om ons uit te zwaaien), maar al snel kon ik van me afgooien en proberen te genieten van de tijd om weer even mezelf te zijn i.p.v. moeder en werknemer. ik miste haar heel erg, haar vrolijke gelach, lekker knuffelen met haar, en zo nog 1000 momentjes op een dag die ik miste. maar ik vond het ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk om weer even mezelf te zijn, niet na te hoeven denken over voedingen/luiers/vul maar in. maaaar die 2 nachten waren meer dan zat en was blij toen ik ze weer zag op schiphol dus ja mijn advies, zeker doen! alleen of met een vriendin als je daar zin in hebt of behoefte aan hebt.
Gewoon doen. Persoonlijk zo ik eerder net een vriendin gaan. Of een keer samen met je partner? Alleen is ook prima maar ik hou wel van dingen die ik beleef delen...
Ik zou gaan Ik ga vaker in mn eentje een lang weekend weg, Barcelona bijvoorbeeld. Heerlijk, overal zo lang kijken als IK wil, slapen en eten wanneer IK wil, even helemaal geen rekening houden met iemand anders. Met vriendin is ook leuk maar toch, ik ga ook graag alleen.
Echt alleen zegt mij niks. Dan liever met een vriendin. Je partner blijft ook bij jullie kind, dus ik zou het eventueel wel overwegen. Tuurlijk mis je je kind en je man ... maar tegelijk heb je wel effe de handen vrij, ben je niet aan 't andere eind van de wereld (1 uur vliegen is ongeveer Zuid-Frankrijk of nog dichterbij) en ben je eens zo blij als je terug thuis bent .
Als jij het wil, waarom niet. Ik zie mezelf niet zo snel weggaan in mijn eentje maar ik vind het dan ook enorm gezellig om of met de hele familie weg te gaan of een weekendje weg met alleen mijn man. Alleen is maar alleen en dat vind ik niet zo gezellig als mijn vent ook prima mee kan.
Ik zou het ook doen. Ben nu zelf aan het kijken voor 1 of 2 nachtjes ergens naar toe te gaan, maar dan wel binnen Nederland. Moet er niet aan denken om in m'n uppie met het vliegtuig ergens naartoe te gaan.
Ik ben met een vriendin in juni 6 dagen naar Turkije geweest. Ik moest er echt even tussenuit, bij voorkeur met mijn benen omhoog op een strandstoel en een goed boek lezen. Met mijn zoon lees ik nooit meer dan 2 paginas. Was heeeeerlijk!! Ik ben niet alleen maar iemands vrouw en moeder, maar ook nog gewoon mezelf!
Gewoon doen. Ik ga binnenkort ook een weekendje alleen weg. Ik ga liever alleen dan met een vriendin, vind het heerlijk om alleen te zijn en alleen dingen te doen die ik zelf graag wil doen. Wil het allerliefste een weekendje met man weg, maar dat zit er niet in omdat we nooit een oppas hebben, maar alleen vermaak ik mij ook wel.
Lijkt me heerlijk, ik zou gaan! Ik zou mn zoontje ook echt vreselijk missen maar tegelijkertijd ook ontzettend genieten van de me time. Lekker met niemand anders rekening hoeven houden, heerlijk! Eens meer dan 2 pagina's uit een boek lezen zonder gestoord te worden en bovenal je eigenwaarde en zelfvertrouwen een enorme boost geven!
Hier ook een introvertje. En heb nog geen kind, wel een man en 3 harige poezenbeesten. We wonen in de stad en ik vind het soms heerlijk om in m'n eentje een lang weekend naar het vakantiehuisje van m'n schoonouders in Brabant te gaan. Even helemaal alleen, nergens voor te zorgen (behalve genoeg te snaaien en een lekker flesje wijn), stilte.. Met niemand praten behalve de caissière van de supermarkt. Lezen, tekenen, hardlopen, zonnen, series/films kijken... Dus ik zeg doen! Mocht je niet te ver weg willen (hoewel je met vliegtuig overal in Europa zo weer thuis bent), is Brugge mss leuk? Zelf nooit geweest, hoor er altijd zulke leuke dingen over..
Ik zou het zeker doen als ik jou was. Zeker als je partner zelf ook wel eens een paar dagen weg is. Ik zou ook wel eens willen hoor, alleen op pad. Vind ik heerlijk. Ik hou van de grote stad. Helaas heb ik er nu geen geld voor. Vroeger wel alleen in Londen en in Kopenhagen geweest. Zou graag nog eens alleen naar Parijs gaan. Vriendlief en zoonlief zijn geen museum liefhebbers, ik wel! Dus wil graag nog eens uitgebreid het Louvre door.