Ik moet een huurauto regelen, dus ik wil graag weten of we de maxicosi eventueel mee mogen nemen naast de buggy (omdat ik niet weet wat de staat van de ter plekke te huren autostoeltjes is). Mijn dochter zit bij ons op schoot. Ik heb al een paar keer met KLM gebeld, maar na 15 minuten sta ik nog in de wacht Wie kan mij helpen, hoe gaat dit in zijn werk? Gaat het bv van het aantal mee te nemen kilo's af of is het extra bagage? Moet je hiervoor betalen? Kan het als handbagage mee?
Afgelopen jaar hebben wij met transavia ook zowel de buggy als maxi cosi meegenomen (beide moesten ingecheckt worden). We waren met 2 volwassenen, 2 koffers(ingechecked 1x 15/1x20 kg) 2x handbagage. 1 kind van 3 jaar met de buggy, 1 kind van 8 maanden met maxi Cosi. Wij hebben niet extra betaald en ook niets bijgeboekt. Ik denk dat de maxi cosi en buggy de handbagage van de kinderen was. Op vakantie heeft de 3 jarige gewoon gelopen en was de buggy voor de baby. De buggy en maxi cosi gaan altijd het ruim in. Je mag ze meenemen tot aan de gate. (Als de vlucht niet vol is kun je soms geluk hebben dat de maxi cosi mee mag op een lege stoel. En kan je kindje erin zitten/slapen)
Voor een mc aan boord betaal je de volle prijs, tenzij er een stoel over is maar dat weet je vaak pas bij het inchecken. Soms zelfs pas bij het boarden. Ik denk dat je hem als bijzondere bagage moet inchecken en dus ook extra voor betalen. Is het niet handiger om de verhuurder te vragen om een autostoel? Hebben wij destijds ook gedaan.
Bedankt voor jullie reacties! Heb ik gedaan. Kost 80 euro, en ik weet niet hoe de staat is van de maxicosi's aldaar.... De berichten die ik heb gehoord over gehuurde stoeltjes zijn niet zo positief, vandaar dat we overwegen onze eigen mc mee te nemen.
Dit klopt beide niet. Bij 95% van de luchtvaartmaatschappijen mag je een Maxi Cosi of autostoel gratis meenemen, je betaalt dus niet voor bijzondere bagage. Alleen als je hem tijdens de vlucht wil gebruiken moet je uiteraard een eigen stoel voor je kind geboekt hebben. Je betaalt dan voor de stoel, niet voor de Maxi Cosi meenemen natuurlijk. Voor een baby die op schoot reist zal het personeel de Maxi Cosi tijdens de vlucht opbergen (soms in de cabine, soms bij de ruimbagage). Als je ook je kinderwagen meeneemt kun je vaak de Maxi Cosi samen met de wagen in de PramPack inpakken en inchecken, zo is hij goed beschermd. Je kunt KLM ook even via Facebook benaderen, dan sta je niet zo lang telefonisch in de wacht.
Afgelopen zomer ben ik gaan vliegen met mijn 2 kinderen (1&3jaar) met KLM naar Aruba. En ik heb voor de oudste een buggy(stokke cruise v1)en een autostoel(tobi) gratis kunnen inchecken. Voor de jongste buggy(quinny senzz) mee tot de gate. Op mijn kinderwagen kan er een maxi cosi op bevestigd worden. Het zitje heeft mijn man ingepakt bij de buggy van de oudste. Ik hoefde niks te betalen. Het was een top service. Mochten jullie nog een buggy zoeken met die optie, ik verkoop mijn buggy. Ik had trouwens mijn maxi cosi meegenomen, voor het geval er een plekje vrij was, helaas was dat op de heen vlucht niet, maar terug vlucht wel.
Wij mochten bij Transavia een buggy en een autostoel meenemen bovenop ruimbagage. Dochter was al boven 2 dus had wel een eigen ticket, dat kan nog weleens verschil maken