Hé meiden! Midden Januari gaan wij met zijn drieën op vakantie. Het zal een reis van ongeveer 3,5 uur worden! Mira is dan 8,5 maand.. Wat zijn jullie ervaringen met het vliegen met een baby en hebben jullie tips? Waar moet ik op letten? Wat moet ik absoluut niet vergeten voor in het vliegtuig? Wat zijn goede tips voor het stijgen en dalen.. Hebben ze dan veel last van hun oortjes? Mira is best een energie vol kind, hoe kan ik haar het beste bezig houden? Hoe ging het slapen bij jullie? Gewoon bij jullie op schoot? of had je een extra stoel naast je? Kortom, vertel me alles. Want ik weet niet wat me te wachten staat
Wij hebben met Liam gevlogen toen hij 6 maanden was ongeveer en hebben met stijgen en dalen een fles gegeven. Ik had de pakjes kant en klaar van Nutrilon en gevraagd voor het stijgen en dalen of ze die op wilden warmen. Met dalen had hij wat last van zijn oren. Slapen deed hij gewoon op schoot. Er waren mensen die vlogen met een peuter en een baby en deze hadden voor de baby een maxicosi mee en die mocht ondanks dat ze geen stoel hadden voor de baby gewoon mee het vliegtuig in en dan namen ze de peuter die ouder was dan 2 en dus een stoel had op schoot zodat de baby kon slapen in de maxicosi. Dit mag officieel niet maar werd toegestaan. Verder is het toch wel vaak gewoon even afzien. Het is ons ontzettend meegevallen. Je kunt ook gewoon wel een beetje door het gangpad lopen. Een dekentje, doek, is geen overbodige luxe, het kan best koud zijn in het vliegtuig en ik vond die vliegtuigdeken niet super. Als je meer wilt weten vraag het maar hoor.
Oh ja, wij hadden gewoon de wandelwagen mee, niet een kleine buggy en deze mocht gewoon mee tot aan de gate. Ook een draagzak voor op het vliegveld vond ik erg fijn. Wij hebben de Beco Butterfly, een superding. Maar als je naar een warme bestemming gaat daar wel te warm om te gebruiken.
Mag je je kindje in een draagdoek doen of kan dat niet ivm de gordels die je om moet? Mira slaapt niet graag op je arm, maar in de draagdoek slaapt ze dan weer wel.. (Heel raar ik weet het! ) Die kant en klare pakjes zijn inderdaad een goed idee, ik ga eens kijken of ze die van Friso ook hebben. En ik lees overal dat er een babywiegje is voor in het vliegtuig. Heeft iemand daar ervaring mee?
Heb nog nooit met onze kinderen gevlogen, maar ik zou een nieuw en interessant speeltje meenemen. Is ze weer even rustig als ze het moeilijk krijgt.
Ja, voor de kinderwagen heb ik al gebeld. Ik heb een grote stokke, maar die mag ook mee tot aan de gate. Daar ben ik erg blij mee
Wij hebben in april gevlogen (naar Kreta) Mijn neefje was toen 3 maand. Voor de oortjes gaf mijn zusje tijdens stijgen en landen borstvoeding. Ook moeten de kindjes tijdens stijgen en landen een speciale gordel voor (zit vast aan gordel moeder) Soort tuigje.Mag dus (als de lampjes uitgaan) weer los. Maxicose mag over algemeen niet mee. Het past nl. ook niet in de bagageruimte boven je, en je moet voetpad en ruimte voor je voeten vrij houden tijdens landen/stijgen. Verschilt per vliegmaatschappij of je kinderwagen tot gate mee mag, of dat deze ingeladen moet worden.
wij hebben gevolgen met KLM vorig jaar toen we naar Nl gingen met kerst (wij wonen in Griekenland). ons mannetje was toen 5 1'2 mqaand dus wel wat jonger...ik gaf BV en heb hem bij het stijgen/landen wanneer ik ook m'n gordel om moest op m'n schoot gehouden in de riem (dat moest!) maar hij had nergens last van. de rest van de tijd heb ik hem gewoon op m'n schoot gehouden, heeft hij gedronken en geslapen. was wel wat vermoeiend voor mij maar geen enkel probleem. zag allemaal huilende baby's om me heen maar hij heeft geen kik gegeven hahaha! wat ik zag, was dat andere kindjes geen flesje ofzo hadden. is wel belangrijk dat je je kindje iets geeft bij opstijgen/landen voor de oortjes. en ik had wat speeltjes maar daar heeft hij niet naar om gekeken. je mag een flesje meenemen en water of iets anders kopen op het vliegveld voor je instapt. ze zijn aan boord heel erg behulpzaam. ik heb de kleine ook verschoond gewoon op de stoel. geen enkel probleem!melk in poedfervorm mag je ook meenemen en ze warmen het zo voor je op!ik had toen nog geen eten omdat ik BV gaf...
Maxi Cosi neem ik sowieso niet mee. Mijn kinderwagen kan gewoon mee tot aan de gate, dus daar ben ik blij mee.
ow en we hadden een wagen waar de maxicosi op gaat. die werd vlak voor instappen in het laadruim gedaan en bij uitstappen stond die meteen klaar! dus hoef je niet in te checken als bagage. wel zo fijn!
Mira drinkt niet zomaar, ze moet echt honger hebben. Drinken is hier sowieso een drama.. Daarom vroeg ik me af of een speentje ook goed is bij het stijgen en landen? Want haar speentje neemt ze altijd aan.
ik zou je draagdoek lekker meenemen want dan kan je haar erin doen wanneer de lampjes uit zijn...als ze daar beter in slaapt...ons kindje werd beghoorlijk slaperig van het gezoem haha!
bassinet is het wiegje in het vliegtuig.. Helemaal top, Hier tot nu toe al meer dan 12 keer gebruik gemaak van een bassinet en is echt heerlijk om zelf even rustig los te zitten en je kindje kan rustig slapen daar in... Maar niet alle vliegtuigen hebben er 1 terbeschikking.. Je moet zoiezo bellen met waar je je tickets bij geboekt hebt en daar aangeven dat je een bassinet wil , daar door krijg je ook voorkeurs stoelen , met veeeeeel meer been ruimte.. Dus zou zeggen bel ze even om te vragen of ze het hebben en dan zeggen dat je er graag 1 zou willen hebben( kost niks extra's)
Bassinet is vaak niet beschikbaar op korte vluchten. Wij hebben ze in ieder geval bij Transavia en Onur Air niet gehad en je kindje moet korter zijn dan 70cm (dacht ik).
Speentje werkt wel iets, maar het gaat meer om het slikken. Daarom zou drinken beter zijn. Liam heeft de heenweg met landen gedronken en toen ging het prima. De terugweg weigerde hij zijn fles en toen had hij dus wat last van zijn oren.