Vliegen met baby; Ervaringen en Tips!

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Bloemmm, Dec 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb gebeld en bij ons hebben ze 'm niet ivm een korte vlucht.
    Dus dan maar lekker mijn draagdoek mee, die mocht ik om buiten het landen en stijgen om. Dan moeten we gewoon vast zitten.

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Speentje werkt ook prima bij stijgen en landen, zo doen wij het ook altijd. Want ook hier dronken ze als (kleinere) baby niet als ze geen honger hadden.
    Verder is zo'n wiegje idd op kortere vluchten niet altijd aanwezig en volgens mij zijn ze idd max 72cm ofzo. Je kunt er altijd even naar informeren!

Wij staan eind deze maand voor de uitdaging met onze bijna dreumes en peuter naar de VS te vliegen. Heb superveel zin in ons avontuur, maar zie wel een beetje tegen de reis op.

Inderdaad zorgen voor speeltjes enzo. Verder je niet al teveel van je mede passagiers aantrekken als ze een keer gaat huilen.

Die van mij waren toen ze nog klein(er) waren geen echte slapers, maar in het vliegtuig sliepen ze regelmatig de hele reis (vanaf ons naar NL, is zo'n 90 min), dus met een beetje mazzel is ze gewoon lekker rustig.
    Gordel moet om bij stijgen en dalen maar tussendoor zou je haar prima in de draagzak kunnen doen. En als ze erg onrustig wordt, gewoon even een keer heen en weer lopen door het gangpad. Wij hebben onze oudste ook wel eens wat in de buurt laten kruipen. Zolang de mensen geen last van 'em hadden kon dat prima en was hij weer even ergens anders mee bezig.

Fijne vakantie iig!

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    @Fransa; Bedankt voor je tips! Mira is ook niet echt een slaper, ze heeft veel rust om haar heen nodig om te kunnen slapen. Dus daar zie ik wel het meest tegenop. Maar in het ergste geval loop ik met haar in de draagdoek héén en weer in het gang pad inderdaad.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat spannend allemaal! :)

Ik heb niet alles gelezen dus misschien zeg ik dingen dubbel, maar even snel; wij zijn al 3 keer naar Turkije gevlogen met onze dochter. Hoe kleiner ze zijn, hoe makkelijker het is vind ik zelf, ik vond het zelf met 1 jaar het lastigste - ze zijn dan veel wakker maar moeilijk af te leiden.

Mijn dochtertje is ook een lastige slaapster maar mijn ervaring is dat als ze echt goed moe zijn van alle indrukken op het vliegveld, in het vliegtuig, opstijgen etc ze dan meestal toch wel in slaap vallen, al dan niet met wat gehuil daaraan voorafgaand ;). Altijd bij het inchecken of anders bij het instappen vragen of het toestel vol zit en of er evt. een stoel naast jullie kan worden vrijgehouden, is erg fijn als je je kindje daarop kunt leggen. Van de bemanning krijg je altijd wel een kussen en een dekentje.

Verder zorgen voor afleiding, dus wat je kindje leuk vindt, misschien op de leeftijd van jouw dochtertje nog een beetje lastig maar iets nieuws is altijd goed - misschien van die stapelbekers, een boekje wat ze nog niet kent, iets te eten, iets te drinken (hier tijdens het stijgen en landen nooit last gehad van oortjes maar je kunt het maar beter bij je hebben natuurlijk).

En ik lees dat je je draagdoek meeneemt - heel goed idee, ook heel handig op het vliegveld zelf. Wij nemen nooit (meer) een buggy mee na slechte ervaringen maar een draagdoek of zak is echt ideaal en neemt weinig ruimte in.

Denk verder ook aan een extra setje kleren in je tas mocht er een ongelukje gebeuren....luiers gebruik ik onderweg vaak een maatje groter zodat ze iets langer meegaan als je onverhoopt niet meteen kunt verschonen

En natuurlijk heeeeeeeeel veel plezier! Istanbul is zo'n mooie stad!

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    @Eylem; Bedankt voor al je goede tips! :D
    Mag ik vragen wat voor slechte ervaringen jullie hebben met een kinderwagen? En hoe hebben jullie dat dan op vakantie gedaan, want daar heb je toch ook een kinderwagen nodig? Of deden jullie haar gewoon in de draagdoek/zak als jullie ergens heen gingen?

Ik ben ook gek op Istanbul :D

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bloemm, ja de eerste keer dat we gingen (was ze 4 maanden) hadden we de maxi cosi bij ons voor de autoritten en de draagzak, daar kon geen kinderwagen bij. We zijn toen sowieso best weinig weggeweest en als we gingen, gingen we met de draagzak inderdaad.

Tweede keer was ze een jaar en hadden we een paraplubuggy mee maar het was zo'n gedoe, in Turkije was ie nog redelijk snel terecht, maar we hebben hem daar ter plaatse bijna niet gebruikt en op de terugweg op Schiphol hebben we een UUR bij de speciale bagageband staan wachten en toen was hij er nog niet en zijn we uiteindelijk zonder buggy weggegaan omdat de taxi ook al een uur stond te wachten. Echt een drama.

Dus deze keer, paar weken geleden, hadden we helemaal niets bij ons en ter plekke wel een buggy geleend van kennissen maar ook bijna niet gebruikt (maar goed, onze dochter loopt natuurlijk goed, dat is niet echt te vergelijken)

En ik ben echt jaloers :D wij zijn maar 1 keer in Istanbul geweest op huwelijksreis en daarna nooit meer....we gaan altijd naar familie. Ook leuk maar helaas niet in Istanbul!

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb heel veel familie in Istanbul, dus dat scheelt.
    Vooral het shoppen is daar zo fijn!!! :D

@Kinderwagen; Oké dan begrijp ik 'm :D

8. giraf

giraf Niet meer actief

Wij zijn afgelopen mei naar Turkije geweest met onze dochter (toen 11 maanden)
    Wij mochten haar wel tijdens landen en stijgen gewoon in de draagdoek houden. Dan kreeg ik een verlenging van de riem eromheen (snap je :)) Ze heeft heerlijk liggen slapen tijdens het opstijgen. Tijdens het landen heeft ze lekker naar buiten zitten kijken.
    Mijn ervaring is dat ouders zich vaak drukker maken dan het kind zelf :)

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Als ze toevallig slaapt tijdens en landen en stijgen zal ik ook om zo'n verlenging vragen! Bedankt :D

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat gek dat dat mocht. Tegen mij zeiden ze dat het kindje perse rechtop moet zitten met het gezichtje naar voren, dat was voorschrift...maar goed, misschien voorschrift van die specifieke maatschappij

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Dat zeiden ze vandaag aan de telefoon ook tegen mij, maar buiten het stijgen en landen om was het geen probleem.

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Wij zijn een maand geleden met het vliegtuig geweest.. onze dochter was wel ietjes ouder.. (11 maanden)
    en de reis een uurtje korter..

Maar op de heenweg heb ik haar laten drinken tijdens het stijgen
    (had een flesje met een klein laagje roosvicee en heb flesje water op schiphol gekocht en een pakje nutrilon per reis)
    tijdens de vlucht heeft ze geslapen tot we weer gingen landen, toen wilde ze ook niet drinken en ze had nergens last van..

Terug weg wilde ze bij zowel het stijgen als landen niet drinken en ook dit keer geen last (en auwie, ik wel)
    en ze heeft wederom geslapen de hele rit, ondanks de hevige turbulentie..

We hadden wel (voor haar dan) 'slaap' vluchten hoor, heen vertrokken we om half 8 smorgens en terug om 7 uur savonds..

Ze zat gewoon bij mij op schoot overigens.. ging prima!
    Kreeg een baby gordel die ik aan die van mij moest vast maken zodat zij een eigen gordel had en een baby zwemvest voor bij mijn voeten..

Wat wilde je ook alweer nog meer weten.. ohja bezig houden!
    Ik heb geen idee dus haha ze sliep hihi
    en met stijgen en landen keek ze gewoon samen met mij naar buiten, dingen aanwijzen enzo..

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Hier moest I. ook rechtop naar voren zitten..
    Ze sliep namelijk eerst lekker met haar gezichtje tegen me aan en toen kwam er hevige turbulentie en moest ze omdraaien om in de gordel te gaan.. (gelukkig sliep ze verder hihi)

Wij vlogen met Vueling.. (Spaanse vliegtuigmaatschappij)

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    @Springmuis; Bedankt voor je tips :D
    Wij gaan gelukkig ook in haar 'slaap' tijden. We vliegen om 14.00 en op de terugweg om 10.00.
    Thuis slaapt ze ook van 10.00 tot 12.00 en van 14.00 tot 16.00
    Dus dat scheelt.. Als ze net als thuis slaapt, hoef ik haar nog maar een uurtje te entertainen :p

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    En natuurlijk veel plezier alvast :D

Hier had ik trouwens ook speelgoed mee maar werd niet naar omgekeken..

Het enige wat ze wilde om mee te spelen was het kots/afvalzakje :p

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Haha, het zal me niets verbazen als Mira daar straks ook het liefst mee speelt :p

17. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik heb niet de reacties gelezen, dus sorry als ik dingen dubbel vertel.

Wij hebben afgelopen zomer gevlogen. Sarah was toen net 2 en Julia 7,5 maand.
    Ik heb voor allebei 2 flesjes meegenomen. Eéntje voor het stijgen en ééntje voor het dalen, zodat ze konden slikken. Dat scheelt enorm voor de oortjes. Ook voor allebei een speentje, dat werkte ook heel goed. En dat terwijl vooral Sarah eigenlijk nooit een speentje heeft.

Verder is het natuurlijk belangrijk dat je luiers en doekjes meeneemt :p

Wat nog wel belangrijk is: je mag maar heel weinig vloeistof meenemen. Een uitzondering hierop is BEREIDE flesvoeding. Dus als je flesjes mee wilt nemen moet je óf al thuis het flesje maken óf iets van een kant-en-klaar pakje meenemen.
    En je kunt dus geen flesjes water e.d. meenemen.

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Dus ik mag niet gewoon water mee en poeder in een poeder torrentje?!

19. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Nee!

20. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Maar je hebt ook kant-en-klare nutrilon!

Share This Page