Wij zijn opzoek naar een fijn, schoon, mooi hotel in Istanbul. Het liefst in Sultanahmet zodat je lopend naar Ayasofya etc kunt gaan. We gaan met de auto naar Turkije en willen dan 5 nachten in istanbul blijven. Hebben jullie tips? En namen van gijne hotellen daar? Ik lees het graag! Alvast bedankt!
Wij zaten in het Celal Sultan hotel. Is vijf jaar geleden (huwelijksreis) maar echt een aanrader. Echt supermooi ingericht, beneden helemaal in Ottomaanse/Turkse stijl, allemaal in rood/paars enzo, echt heel mooi. Onze suite was ook prachtig, met een plasmascherm, luxe badkamer, uitzicht vanaf hte balkon op de Aya Sofia...wat ik van de gewone kamers heb gezien waren die wel een stuk kleiner en minder mooi, maar het is hartstikke schoon allemaal. En de ligging is gewoon perfect, het ligt in de Yerebatan Caddesi, dus letterlijk 2 minuten lopen van onder meer de Aya sofia en Sultanahmet moskee. CelalSultanHotel destijds geboekt via booking.com dacht ik.
Ik dacht het wel, sowieso zit daar tegenover een soort kliniek geloof ik waar je ook kan parkeren. Maar goed dat zou je even moeten vragen aan hen.