Hallo, Wij denken er over na om deze zomer naar Kroatië te gaan op vakantie, met de auto en vouwwagen. Wij zijn gezin met 2 volwm en 2 kinderen 3 en 6. Normaal gaan we altijd richting gardameer. Wie is hier al eens geweest en heeft tips? Leuke camping voor kids met animatie liefst aan zee en te rijden (overnachting heen probleem dan graag ook tips waar) Mag best toeristisch zijn, we vinden het voor de kids wel fijn dat er ook wat nederlanse kids zijn. Wie heeft er ervaring en/of tips?
wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar kroatie in augustus. we gaan ook met de auto en vouwwagen en 2 kinderen van 3 en 7. we gaan samen met nog een gezin. we hebben geboekt op camping bijela uvala. dit is een grote camping aan zee met 2 zwembaden. hij lijkt ons erg leuk. fam van ons is er de afgelopen 2 jaar geweest en ze hadden goede ervaringen.
Jaren geleden geweest, wij zaten in Zaton, vlakbij Zadar (dus zuidelijker dan Istrie) op deze camping: Accommodation in Zaton Holiday Resort, Dalmatia, Croatia - Apartments, Camping and Mobile homes Was nog zonder kinderen (ik was 18, en was met een vriendin en haar ouders) maar was zeker ook geschikt voor kinderen, leuke activiteiten, mooie omgeving en goede faciliteiten. Wij zijn toen met de auto gegaan en hebben ergens in Oostenrijk in een B&B overnacht, geen idee van naam, de ouders van mijn vriendin kwamen daar al jaren.
Wij gaan altjjd naar camping zaton. Geweldig! Animatie voor kinderen, aan zee, gezellige restaurants en veel te bekijken... split, plitvice meren maar ook als je dat niet wilt kun je zwemmen, midgetgolf, paardrijden, parasailen etc. Overnachting hebben bij in Oostenrijk in golling. Mooi gasthaus van vriendelijke familie. Hebben het al vier keer zo gereden met hond. Echtd aanrader!
Wij zijn 2 jaar geleden bij zaton holiday resort geweest. Was erg leuk. Ze hadden er een zandstrand, wat op veel plaatsen niet het geval is in kroatië. Kids waren toen 3 en 1 en hebben zich super geamuseerd. Overnachting hebben wij, op de heenreis, in graz gedaan. Terug in Passau.
Wij zijn er nu twee keer geweest, een keer bij zelena laguna en een keer bij bijula uvala, wel met zn 2e. Dit jaar gaan wij met mijn vader, zus & zwager en hun zoontje van dan 11 maanden, mijn broer en mijn broertje en week naar Zelena laguna. Daarna gaan wij 'mits niet zwanger' zelf nog twee weken naar vranjica belvedere (ligt zuidelijker, bij Trogir). Bijula uvala is inderdaad een geschikte camping voor kinderen, wel erg massaal vind ik. Zelena laguna is wat rustiger, maar hebben maar 1 zwembad. Je mag trouwens gebruik maken van de faciliteiten van beide campings, als je op een van de twee verblijft.. altijd handig Lanterna schijnt ook een leuk park te zijn voor kinderen. Verder schijnt Zaton inderdaad ook leuk te zijn, maar dan moet je wel iets verder rijden. Voordeel hiervan is een zandstrand. Op de eilanden heb je ook leuke campings met zandstranden, maar dat is wel een gedoe met of de veerboot of de brug over als je steden wilt bezoeken. succes met je keuze. Wij deden als we moe waren een paar uurtjes slapen in de auto, maar dat gaat natuurlijk niet met de kinderen haha. Dus daarvoor kan ik je geen tips geven.
Oja by the way, zelena laguna en bijela uvala liggen tegen elkaar aan en zijn van dezelfde eigenaar. je kunt via het strand naar beide campings, maar op de heuvel van de campings is ook een open hek. Ook daaromheen staan appartementen complexen en hotels. Er is heel veel te doen voor jong en oud. Succes met je keuze.