Vliegen met baby, Tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door HannaAmin, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HannaAmin

HannaAmin Lid

3 dec 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgende week zal ik met mijn kleine van 2,5 maand oud een vliegreis maken van 5 uur.

Nu hoor ik graag ervaringen en tips van anderen.
    Verder heeft mijn kleine al aardig wat regelmaat in zijn flesjes, hij krijgt altijd tussen 21.00 en 22.00 s'avonds zijn laatste flesje en gaat dan naar bed en slaapt tot 05.00/06.00 uur door, dan krijgt die zijn flesje weer.

Nu is het zo dat ik om 06.00 vlieg in de ochtend en van huis vertrek om 02.30 in de nacht.
    Wat is volgens jullie wijsheid, al een flesje geven om 02.30 voor ik vertrek of beter wachten tot 05/06.00 en hem dan flesje geven? (ben zo bang dat als ik hem om 02.30 al flesje geef hij misschien zijn ritme kwijt is?)
    Tijdens opstijgen krijgt die sowieso klein flesje ivm druk op zijn oren.

2. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Wij zijn net terug van vakantie in Thailand waar we met onze kleine jongen van net vier maanden zijn geweest. In totaal heel wat vluchtjes gemaakt ;).

Mijn ervaring is dat het ritme tijdens de vluchten wel even anders is dan je misschien gewend bent, maar dat dit vanzelf snel weer opgepakt wordt als je weer op plaats van bestemming bent. Ik zou dus gewoon even geven wanneer hij er om vraagt. Wij hebben dat tijdens onze vluchten ook gedaan, elke keer wanneer hij honger had/huilerig werd tijdens het vliegen. Soms was dit dan bijvoorbeeld maar 60cc, maar dat was dan wel weer even genoeg.

Ik zou inderdaad een flesje geven met stijgen en dalen, het is goed als ze slikken ivm de eventuele druk op de oortjes. Onze jongen heeft daar trouwens helemaal geen last van gehad. We hebben ook wel eens gehad dat we vertraging hadden en al bijna een uur in het vliegtuig zaten voordat we pas opstegen... Ik wilde graag het flesje bewaren tot het stijgen, maar aangezien onze jongen zo'n honger had en hard begon te huilen kon dat niet... :D Ach ja, het is toch allemaal even aftasten hoe het gaat tijdens het vliegen.

Hebben jullie een baby bassinetje kunnen boeken of is de vlucht daar te kort voor? Dat was bij ons wel ideaal, kon hij ook gewoon nog languit slapen.

Veel succes en vooral plezier! :)

Deel Deze Pagina