Hallo.. Wij gaan in dec een weekje naar Egypte met een kleine van dan 7 mnd. Heeft iemand goeie tips over dagindeling,structuur, vliegen. Wat mag/moet ik niet vergeten!?? Sommige geven ook tip over van tevoren neusspray gebruiken[ivm oorpijn] En hoe lang van tevoren.... Mijn hoofd zit er zo vol van dat ik alles vergeet Hoop op reacties
Wij gaan binnenkort voor de 4de keer met onze kleine op reis. Met 3 maanden 5 maanden en 6,5 maanden is ze al mee geweest en het is altijd goed gegaan. Deze keer ga ik alleen 15 uur met haar vliegen vind dat wel een beetje spannend. Maar mijn tips -Achterhalen of hij vaccinaties nodig heeft. -Kindje laten drinken tijdens stijgen en dalen (voor de oortjes) -Van te voren een bassinet vragen bij je vliegtuigmaatschappij. (ik heb de laatste keer een paar cm van haar lengte 'afgelogen' om er een voor haar te kunnen krijgen, scheelt een hoop als je af en toe je handen vrij kan hebben). -Achterhalen of je je kinderwagen mee naar de gate mag nemen, vaak staan ze alleen 'paraplu' kinderwagens toe. Anders een babybjorn ofzo meenemen. -speelgoed afleiding voor hem meenemen en uiteraard voldoende luier en schone kleding etc. -In elk vliegtuig dat wij gezeten hebben met haar hadden ze gewoon toiletten met zo'n uitklapbare verschoontafel. (soms niet alle even vragen dus) - en heel flauw maar proberen je niet druk te maken, kans is dan veel groter dat je kindje ook gewoon rustig blijft. Ik laat dochter altijd een beetje haar eigen ritme bepalen, ik heb geen tips daarover dus. Ik hoor en merk alleen wel dat die kleintjes zich best makkelijk aanpassen Succes ermee, komt vast goed
voro de oortjes gebruiken wij altijd plastic bekers, dit op de oren zetten en ze hebben geen last met stijgen en landen drinken weet je namelijk niet of ze dit doen tijdens landen en stijgen, je kunt ze moeilijk dwingen, zeker met een bijzonder gevoel als stijgen en landen kunnen ze van onder de indruk zijn en neit willen drinken.