hallo wij gaan vrijdag met ons moppentrommeltje naar mallorca. maar ik vind de vliegreis erg spannend! hahahahahaha hebben jullie nog tips? en weet iemand of ze met het opstijgen en dalen een flesje voor je warm kunnen maken? of dat je een termoskannetje met heet water en koud water mag meenemen??? gr kim
Tijdens het opstijgen en landen zitten de Stewardessen ook. Je moet zelf iets voor je kindje klaarhebben. Ik vond het allemaal reuze meevallen en had alleen een flesje fruitsmoothie voor hem of water en dat was genoeg. Luca had er erg weinig van. Dus als je kindje al wat ouder is, kun je ook gewoon appelsap geven of zoiets wat al klaar is. Ik had voor Luca tijdens de vlucht een kadootje waar hij toen mee kon spelen, zodat hij lekker bezig was. Dat was erg handig. als je je zelf niet druk maakt, zal het allemaal leuk worden, dus geniet er maar lekker van!
donique drinkt helaas og steeds alleen maar melk. krijg er van andere drinken alleen kleine slokjes in per dag. hoe zorg ik dat als ik 2,5 uur van tevoren op het vliegveld moet zijn dat ik melk wamr heb als we opstijgen???? speeltje heb ik al gekocht voor de reis. alles wat nieuw is is leuk he?
ik had gewoon tuitbekers met diksap. En hij hefet tijden sde vlugt naar mallorca zeker 1 1/2 beker leeg gedronken. Maar tussendoor sliep hij gewoon ook. Ik had wel wat speelgoed bij zodat we hem konden vermaken, maar moet zeggen dat we dit niet nodig hadden. Neem wel genoeg lueirs mee, want die zijn daar super duur voor een pak van 20 luiers betaalde we 10 euro. Potjes eten hebben ze daar wel, maar zijn ook duurder en er zit veel suiker toegevoegd. Ik had de bakjes van olvarit a la carte en voor fruit had ik frutapurabakjes, dat weegt niet zoveel als glazen potjes
ik eb inderdaad ook olvarit a la carte gekocht en fruit eet ze vers. die zullen ze daar wel hebben. het enigste probleem is dus dat ze alleen melk wilt drinken!
Ik lees ook even mee hoor... Wij gaan namelijk de 14de naar Turkije toe. Ik ben ook erg benieuwd hoe ons kereltje het in het vliegtuig gaat vinden. Hij word in oktober 2 en wil momenteel echt alles zelf doen en stil blijven zitten is niet echt zijn ding.... hij gaat liever op onderzoek uit. We hebben inderdaad al een nieuw speeltje gekocht die we hem in het vliegtuig geven zodat hij daar even zoet mee is. En verder..... we zullen wel zien hoe het gaat en tips zijn nooit weg toch?. Maar inderdaad heel erg spannend! Mik25 alvast een fijne vakantie toegewenst!!!!
@mik25: Wij gebruiken voor Luca 'savonds de kant en klare pakjes van pyamapapje of zo. Daarvan zijn in de etos van allerlei soorten te koop. Die kun je zo gebruiken. Giet in de fles en drinken maar. Miss alvast een kopen en kijken of ze die wel lust. Zou ideaal zijn.
Vlak voor je opstijgt, kunnen ze je melk nog even warm maken hoor, dat werd bij ons ook gedaan voor de diverse baby's aan boord toen we naar griekenland gingen.
Ik lees even mee, wij gaan in okt naar griekenland. Ik heb al speciale oordopjes voor baby's tegen de druk van het opstijgen/landen. En dan lekker op een speentje zuigen, dan hebben ze het minste last van de luchtdruk. In het vliegtuig hebben ze ook een magnetron, dus een flesje kunnen ze wel opwarmen.
donique heeft koemelkeiwitallergie en helaas zijn die niet in pakjes te krijgen! weet iemand of je de voeding in de ochtend al koud klaar mag maken zodat het in het vliegtuig alleen opgwarmd kan worden en het niet nog helemaal gemaakt moet worden?
Flesvoeding moet binnen een uur opgedronken worden na bereiding. Je heb van die poedercontainers en die kan je gewoon meenemen. Je mag heel veel meenemen voor je kindje, Zolang het maar in flesjes tuitbekers enz zit, zodat het duidelijk te zien is dat het voor de kleine is.
in het vliegtuig warmen ze geen eten op tenminste niet bij de KLM, transavia, ryanair e.d. wel kan je theewater bestellen en dat dan aanlengen met een flesje koud water en dan kan je hem perfect klaarmaken! Stijgen is niet zo'n big deal maar landen is erger voor de oren dus zorg dat je daar wat voor hebt, je vingers (of die van de beeb) of een speentje kan ook goed werken.. Wij gaan meerdere keren per jaar naar onze huizen in spanje, en ook al gevlogen met verschillende leeftijden en het enige probleem van mijn zoontje is dat ie niet stil kan zitten haha, hij wil lekker rondlopen en zijn eigen stoel (en dat mocht niet onder de 2 jaar) maar nu hij 2 jaar is ga ik weer met plezier vliegen haha, naar curacao vond ik wat te lang (toen was hij 4,5 maand) maar nu gaan we dichter bij huis (tunesie) en das wel goed te doen.. Denk ook aan 2! extra rompertjes en extra setje kleren blijkbaar vinden ze het leuk om te poepen in het vliegtuig en lekt dat vaak (misschien door de luchtdruk) genoeg luiers, speelgoedje, goedkope buggy (in het vliegtuig smijten ze ermee rond! gewoon aso!)
oja wij nemen altijd een eigen waterkoker mee om alles te reinigen en flesjes klaar te kunnen maken, ik heb liever mijn eigen die wel 200% schoon is namelijk..