Hoi Hoi, Sinds een aantal dagen is mijn zoontje van 11 weken erg hangerig...Slapen overdag is een ramp behalve als ik hem in mijn armen neem, dan slaapt hij wel. Nu is het vanaf het begin af aan al een moeilijke slaper overdag maar ik word er nu wel een beetje moedeloos van. Zo ziet zijn dag eruit: 06.00 = fles (180+6) en terug naar bed (in puckababy) 10.00 = fles (180+6), spelen op speelkleed/box, bij gapen naar bed 14.00 = fles (180+6), spelen op speelkleed/box, wandelen 18.00 = bad + fles (180+6), naar bed in puckababy Hij slaapt de nacht door (sinds 2 weken)....Tussen 10.00 en 18.00 loop ik vast. Hij kan rustig een half uur spelen volop met bewegingen en gebrabbel. Daarna vind hij het genoeg geweest en is hij moe. Zodra ik hem dan naar bed doe is het gillen. Laat hem max een kwartier huilen want hij gilt zo erg dat hij dan compleet overstuur is. Zodra ik hem heb getroost valt hij op mijn arm in slaap. Wil ik hem dan wegleggen begint het riedeltje weer van voor af aan. Laat hem dan maar bij mij slapen maar dit beperkt enorm mijn vrijheid en ik zit aan de bank gekluisterd tussen 11 en 2 / en van 4 tot 6..... Tips wat ik hiertegen zou kunnen doen? Alvast bedankt!
Hallo, Heb nog even een paar vragen. Na de fles van 0600 gaat hij weer naar bed, hoelang slaapt hij dan? En tussen 10.00 en 14.00 wanneer/hoelang slaapt hij dan? Dus welke tijd gaat hij ongeveer naar bed en komt hij er weer uit? Idem voor na de fles van 14.00? Gebruik je steeds hetzelfde ritueel? Krijgt hij veel prikkels overdag aangeboden? En even een vraag voor mezelf....ik neem aan dat hij niet op 4 flessen totaal zit? Ilja
Na de fles van 06.00 gaat hij weer terug naar bed. Hij wordt dan om 9.00 wakker....Kleedt hem aan, leg hem nog ff te spelen op het speelkleed en dan krijgt hij om 10.00 een fles. Na de fles van 10.00 leg ik hem te spelen op het speelkleed/box. Dit houdt hij een half uur tot een uur vol. Dan is het gapen en leg ik hem in bed. Zo rond een uur of 11 dus......Vanaf dan is het een probleem. Hij gilt vooral maar slapen ho maar!.....Alleen als ik hem troost dan valt hij in mijn armen in slaap. Dat is dan 2 uurtjes achter elkaar. Laat ik hem niet bij mij liggen dan slaapt hij niet. Na de fles van 14.00 krijgt hij weer de gelegenheid om te spelen en zodra hij gaapt leg ik hem in de kinderwagen of ga ik hem dragen in de buikdrager. Ik ga dan vaak dik een uur wandelen. In die tijd slaapt hij. Zodra ik weer thuis ben wordt hij wakker en blijft wakker....Behalve wanneer ik hem bij me neem. Hij is dan namelijk nog moe en wil niet in de box/speelkleed. Ook in bed is het gillen. Ik heb altijd een vast ritueel..... Hij krijgt prikkels van het speelkleed en de mobiel in de box. Verder geen speeltjes, geluidjes ed. Hij zit wel maar op 4 flessen.....Als ik hem 5 flessen aanbiedt spuugt hij veel of drinkt de fles niet helemaal leeg. In saldo komt hij dan ook maar op 4 flessen uit. Als hij 4 flessen krijgt dan maakt hij ze compleet op en spuugt niet..... Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag... Ben benieuwd naar eventuele tips.
Dat je een vast ritme aanhoudt is prima. Vaak vinden kleine kindjes dit prettig. Heb je al eens geprobeerd of hij tussen 11 en 14.00 beneden bij jou in de buurt wil slapen? Bijvoorbeeld in de box of kinderwagen? En soms wil een draagdoek ook een uitkomst zijn. Heb je toch je handen vrij en heeft de kleine zijn geborgenheid. Zo zou je hem dan na de fles van 14.00 wel naar bed kunnen doen. Maar soms is een slaapritme ook gewoon een aantal dagen anders zonder enige logische verklaring. En dan kan het zomaar zijn dat hij ineens wel weer goed gaat slapen als vanouds. Sprongetjes, tanden etc kunnen voorbeelden zijn. Persoonlijk vind ik 4 flessen bij deze leeftijd erg weinig. Maar als je zoontje het verder hier goed op doet dan is het je eigen keus. Hoe zwaar is hij? Ilja