er was mij gevraagd of ik wat kleding over wilde kopen van een kennis maar ik vind het heel lastig te zeggen of ik nog iets heb aan mt 68 winterkleding? want er zijn ook maanden waarop een baby minder hard groeit toch? mijn ukje is nu 19 weekjes +- 7 kilo mis ietsje zwaarder en 63cm en zijn maat is nu 62 ( sommige dingen zijn zelfs al te klein . mt 68 kan hij goed aan. rompertjes draagt hij nu 62/68 van de hema. en die zijn precies pas. zal niet lang meer duren. groeien ze met deze leeftijd nog steeds zo hard als voorheen? ik weet wel dat mt 62 echt een tussenmaatje is. maar zou hij 68 nog lang aan kunnen? broekjes past hij zoiezo mt 62 nog erg goed. bovenlijfje is hij iets forser. wat voor maat konden jullie kindjes lang aan?
Mijn zoontje had een soort van groeistop met 74/80 leek het wel....Maat 80 waren de meeste topjes en blousjes met zijn 1e verjaardag nog te groot, maar het jaar erop, vlak voor zijn 2e verjaardag kon hij maat 80 nog steeds aan! Hij is nu 2 jaar en 2 maanden en kan nog steeds zijn maat 80 broek aan (alhoewel ze wel wat kort bij de enkels zijn nu). Maatje 68 heeft mijn zoontje niet zo heel erg lang ingezeten, denk een maand of 3. Hoop dat je hier iets aan hebt. Maar het verschilt allemaal per kind, he. Die van jou kan ineens een enorme groeispurt hebben....het is altijd moeilijk in te schatten.
Verschilt idd per kindje, maar de kans is groot dat hij deze winter (januari/februari) al in 74 zit als hij nu in 68 zit. Afhankelijk wat het voor kleding is, zou je er op kunnen gokken. longsleeves kunnen ze altijd wel aan. En een trui of winterjas in oktober kan soms ook makkelijk zijn.
Dat verschilt heel erg per kindje. Mijn dochter had bij de geboorte 50/56. Met een maand oud 62, 3 maanden oud 68. Met 5 maanden had ze maat 74 en met dr verjaardag zat ze in maat 86. Mn zoontje had met de geboorte maat 50, met een maand oud maat 56, 2 maanden oud maat 62, 5 maanden oud maat 68, 10 maanden oud maat 74 en nu met een jaar, maat 80 waarbij hij soms ook al 86 past maar soms ook nog een ruime 74. Zoon is gemiddeld qua groei en dochter was groot en lang qua groei.
Hier groeiden ze erg hard. Zoon 1 geboorte: 62. 1mnd)68, 2mnd)74, 3mnd)80, 5mnd)86, 6mnd)86/92, 9mnd)92, 12mnd) 98( was toen 93 cm en dik 16 kilo.) Zoon 2 geboorte: 56, 1mnd)62, 2mnd)68, 3mnd)74, 4mnd)74/80, 6mnd)80/86, 9mnd) 86/92, 12mnd)92/98. Dochter groeit precies als broer 2. Nu is ze 19 mnd oud en heeft maat 98/104. Alle 3 kwa lengte erg lang. Ze hebben nog niet echt stil gestaan kwa maat. Ze hebben ook nog nooit een groeistop gehad. Volgens ka van dochter heeft ze net haar groeispurt achter de rug en zou het ietsjes langzamer moeten gaan. Dat zeiden ze toen ook bij de jongens,maar die groeiden helaas ook nog erg hard door. Daarom kan je mijn kids ook niet vergelijken denk ik. Zijn wel gewoon gezond maar hebben een grote vader(2m03 en 1m86 geloof ik). Maar dit is ieder geval de maat groei van mijn kids.
Oef wat verschild dat... zo was mijn broertje al in mat 62/68 bij geboorte en mijn kleine zat binnen twee weken in maat 62. Mensen hebben een jaar lang lopen roepen tegen mij met maat** tot maat ** zal het even stoppen dat groeien... dat begon bij mij pas met maat 80.. en nu zit hij in maar 86/92 en de eerste rompers beginnen weer krap te zitten.... Daarnaast zijn er zat kinderen die kleiner blijven... de oudste dochter van mijn werkgever wordt als ze niet oppast ingehaald door haar jongere zusje...
als je kindje nu maat 62 aan heeft heb je niks aan winterkleding maat 68 (of hij moet ineens stoppen met groeien ) misschien heb je nog net iets aan de broekjes maat 68, bovenlijfje is iets groter zeg je. ik zou het niet kopen, je zult er iig niet veel aan hebben.
Hier met 13 maanden in 86/92. Vooral een lang bovenlijf. Qua rompers zit hij daar al een poosje in. Maat 74 heeft hij 4 maanden ingezeten. Maat 86 denk ik nu 6 weken en dat past gewoon nog als het normaal valt. Maar wat ik nu koop is maat 92.
Hier idd nu al een tijdje 74/80, tot die tijd kon ik de dingen echt snel opruimen Komt ook omdat ze nu veel aan het bewegen is denk ik, dr lijn van dr gewicht begon ook al wat af te buigen