Wij zijn op zoek naar een nieuwe autostoel. We hebben nu een romer King maar die is een jaar of 6 oud (2e hands) en vraag me af of dit nog wel zo veilig is. We hebben (en willen) geen Isofix en ook geen stoel die achteruit kijkt. De Maxi Cosi Tobi spreekt ons aan, de testen zijn volgens mij goed en de stoel staat hoog, waardoor mijn kleine man goed naar buiten kan kijken (wij hebben een 3-deurs dus hoge ramen). Echter lees ik op kieskeurig wat reviews van mensen die erg ontevreden zijn over het gordelsysteem. Hebben jullie hier ook last van? Hoe bevalt de stoel verder?
Wij hadden deze. Opzich in het begin best tevreden maar doordat er een veer in het gordelsysteen zit kon onze zoon er op een gegeven moment zelf uitklimmen. Niet zo fijn als je ineens achter je kijkt op de snelweg en meneer zit naast z'n stoel Nu hebben we een Lief autostoel, ik geloof uit mijn hoofd de Casper en die bevalt prima
Wij zijn tevreden met de stoel. Heel soms ontspannen de riempjesniet zo goed, maar even klikken en dan wel weer. Makkelijk dat de riempjes "bol" staan zeg maar. We hebben ook een goedkopere in de tweede auto (alleen voor 2 ritjes van 5 minuten in de week) en die is lang niet zo fijn. Ik zou hem zo weer kopen.
Ik vind hem 3 maal niets, van iemand overgenomen, maar zoonlief kan er zo uitklimmen, voor mij nooit weer de tobi. In onze gezinsauto hebben we een maxicosi axiss gekocht, hele fijne stoel!
Ben ook opzoek naar een stoel voor m'n drie jarige peuter. Zijn deze stoelen geschikt voor peuters en tot welke leeftijd? Ik wil tweede hands gaan kopen omdat deze stoel in mijn auto gaat. De oude in die van m'n ouders...
Eerste maanden wel goed, en is makkelijk tussen auto's uit te wisselen. Maar daarna maakte hij zelf de gordels open.. niet fijn! Mijn jongste gaat niet in de Tobi, heb nu een andere stoel gekocht. Zegt genoeg denk ik.
Wij hebben een Tobi, een Priori en een lief! autostoel. (Papa, mama, oma's auto) en persoonlijk vind ik de Priori het fijnst. De Tobi is prima en de Lief! is het leukst. Mijn dochter piept nooit in de Priori en deze kan ook in een behoorlijke slaspstand, wat erg fijn is.
Wij hebben ook de Tobi en zijn er erg tevreden over. Geen problemen met de riemen! Maar volgens mij maakt het ook nog uit uit welk jaar de stoel komt. Bij de oudere versies zijn de riemen volgens mij sneller los te krijgen en niet strak genoeg. Maar dat weet ik niet zeker. Wij hebben er in elk geen problemen mee.