Onze meid klimt er nu zelf in en uit. We hebben geen tuigje. Dat zou ze ook nu niet meer fijn vinden. Ik twijfel wat handig is. Wanneer ging bij jullie de babyset eraf?
Hier met 16 maanden, hij klom al steeds op de stoel van zijn zus en zat hier goed. Dit wilde hij ook bij zijn eigen stoel gaan doen dus toen er maar afgehaald. Hij is er nu denk ik 2 keer afgevallen maar verder gaat het erg goed.
Toen ze zelf er in en uit konden klimmen heb ik de baby inzet eruit gehaald. Op die manier erin klimmen vond ik soms echt gevaarlijk. Voor de jongste gebruiken wij nog steeds een tuigje, anders blijft hij tijdens het eten op en af zijn stoel gaan. Tuigje zit overigens niet strak ofzo.
Ja dat is dat zitje met eventueel een kussentje wat je erop kan klemmen. Thanx voor alle reacties tot nu toe!
Mijn zoontje is nu 16 maanden, maar hij heefr m echt nog wel even nodig. Bij mijn oudste ben ik uiteindelijk ermee gestopt omdat zijn voeten te groot werden om nog door die gaten te passen
Ik heb de oude versie nog, met houten beugel. Daarbij geen last van de voeten. Ik denk dat ik hem rond de 20 mnd eraf heb gehaald. Als ze zelf erop klimt scheelt mij telkens tillen.
Toen mijn dochter anderhalf was. Ze klom er zelf in, maar na 5 minuten ging ze er altijd bovenop zitten. Ze vond het ook veel leuker om op een 'gewone' stoel te zitten. Het gaat erg goed! Ze blijft beter (lees: langer) zitten, omdat ze het gevoel heeft dat ze meer vrijheid heeft. Ook kan ze nu ook zelf eraf klimmen. Ze is er in totaal slechts 2x afgevallen/afgegleden, ze was er dus erg snel aan gewend. Zij (en wij) hebben nu meer plezier aan tafel! Ik zou zeggen: probeer het uit! Bevalt het niet, kun je hem er altijd nog weer op zetten.