Diaree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kat, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Hallo,

Aangezien ik borstvoeding geef heeft Dewi dunne ontlasting en spuitluiers.
    Maar niet zo dun dat het helemaal in de luier wegtrekt!
    Dat is dus nu het geval, mijn vraag dus ook "wanneer is het diaree"?

Ze poept ook niet meer volle luiers sinds de afgelopen dagen, meer van die kleine prakjes, en als ze een scheetje laat tussen het verschonen door zie ik ook dat het eigenlijk heel waterig is.

Ben benieuwd wat jullie denken.

Gr. Kat

2. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Trouwens sorry het is natuurlijk diarree! :)

3. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    met borstvoeding is het natuurlijk altijd dunner maar wordt in de loop van de tijd minder omdat er ook minder afvalstoffen vrij komen.

As je kind echt meerdere malen per dag meteen tijdens of na de maaltijd zo'n dunne ontlasting heeft dat het er inderdaad helemaal intrekt (dus echt water) en of langs de luier loopt is het diarree! Dus zonder de bekende borstvoedingsklontjes ha ha!
    Dan contact opnemen met de huisarts, zo'n kindje kan snel uitdrogen namelijk.
    Maar nogmaals, 't ligt van je borstvoeding af, als je kindje sinds de borstvoeidng altijd al dunne ontslasting en veel heeft gehad zou ik me niet zo'n zorgen maken, maar ja het is ook weer zo dat je natuurlijk liever een keer te veel dan een keer te weinig naar de huisarts gaat!

4. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    bedankt voor je snelle reactie.

het is idd. zo dat ze normaal dunne ontlasting met klontertjes had, nu is het alleen een dunne substantie die helemaal in de luier intrekt, het zijn steeds maar kleine beetjes. Maar wel elke keer, net na de voeding zat er ook weer ontlasting.

Net de ha gebeld en ze vondt dat we het nog even moesten aankijken tot morgen, mits ze koorts zou krijgen of dat ze hangerig wordt en de hoeveelheid meer zou worden. Zei al dat ik me zorgen maakte i.v.m uitdroging.

Gr. Kat

5. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Nou goed zo!
    Je merkt het echt wel als een kindje uitgedroogd is, zijn dan erg suffig, kijken niet helder uit hun ogen en hebben vaak geen puf meer om te huilen en dan de plas luiers natuurlijk die er bijna niet meer zijn!
    Succes en zal vast goed komen, mijn dochter heeft het in het beginn ook gehad, werd toen afgedaan met een virusje!Dag later was het alweer over ha ha!

Groetjes

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet eigenlijk niet naar de poep van je kindje kijken, want die mag van zalfachtig tot waterachtig zijn. En qua kleur bijna elke kleur hebben, behalve zwart of wit.

Belangrijker is om naar je kindje zelf te kijken, is ze hangerig, suffig, anders dan anders? Dat is een belangrijker indicatie dat er iets mis is.

Echte diarree herken je zo. Dat stinkt namelijk de luier uit en heeft niet die typerende zoetige geur van borstvoedingspoep.

7. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Vandaag moesten we op controle met Dewi in het ziekenhuis bij de kinderarts.

Heb meteen even gevraagd of de poep er "goed" uitzag, maar hij is toch te dun, ruikt ook zurig.
    Maar ze zei wel dat als ze genoeg vocht binnen krijgt dan dat eruit komt is het niet erg (wel opletten dat ze de bekende symptomen niet vetoont).

Vanmiddag had ze alweer wat "stukjes" erin zitten dus zal wel weer goed komen.

Gr. Kat

Deel Deze Pagina