mijn baby van 3 maanden heeft nu een paar weken zijn handjes ontdekt. Hij wil geen speen, deze blijft hij maar uitspugen, maar hij sabbelt op zijn vingers. Eigenlijk alle tijd dat hij wakker is sabbelt hij op zn wijsvinger en zn knokkels. Het vingerkootje en de knokkel van zijn wijsvingers zijn rood en dik en er zitten korstjes op.. een beetje eczeem-achtig ziet het eruit. Ik durf er niks op te smeren omdat hij dit natuurlijk eraf gaat sabbelen. Heeft er iemand tips hoe ik kan voorkomen dat hij de vingers verder kapot sabbelt?
-Andere speen proberen sommige pakke difrax niet of bibi en andersom -Geef hem sabbel knuffeldoekje: bijv sigikid organic beer of andere die lijkt op vingers. Zorg dat je natuurlijke materiaal kiest als hij sabbelt -Sofie de giraaf geven
Onze kraamhulp vertelde mij dat het smeren van bepanthen zalf voor baby's ook op je tepels gesmeerd mag worden en dat dit voor de baby veilig is. Dit kan je dan ook op z'n handjes smeren, zou het alleen niet de hele dag door doen. En anders misschien iets van krabwantjes aandoen?
Sophie de Giraf!!! Daar krijg je heftige vrijpartijen van Kijk; dit is mijn knul: https://www.youtube.com/watch?v=DOvOtHnkimM
ik heb al 5 verschillende merken spenen geprobeerd Avent, Bibi, Difrax, Mam en Hevea ... Sofie de giraf gaan we proberen!! Bedankt voor het schattige filmpje Joycey!! De hevea-speen is ook van natuurrubber en dat wordt ook uitgespuugd, maar wel net iets minder snel dan de andere spenen
Inderdaad is hier door de kraamhulp ook gezegd dat bepanthen de enigste zalf is die niet schadelijk is als baby het binnen zou krijgen. En qua sabbelen is Sophie hier ook heel geliefd haha. Eigenlijk propt hij nu alles wat hij in z'n kleine graaihandjes krijgt in z'n mond.