baby 3 mnd sabbelt handjes kapot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cowgirl80, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    mijn baby van 3 maanden heeft nu een paar weken zijn handjes ontdekt. Hij wil geen speen, deze blijft hij maar uitspugen, maar hij sabbelt op zijn vingers.

Eigenlijk alle tijd dat hij wakker is sabbelt hij op zn wijsvinger en zn knokkels. Het vingerkootje en de knokkel van zijn wijsvingers zijn rood en dik en er zitten korstjes op.. een beetje eczeem-achtig ziet het eruit. Ik durf er niks op te smeren omdat hij dit natuurlijk eraf gaat sabbelen.

Heeft er iemand tips hoe ik kan voorkomen dat hij de vingers verder kapot sabbelt?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    -Andere speen proberen sommige pakke difrax niet of bibi en andersom
    -Geef hem sabbel knuffeldoekje: bijv sigikid organic beer of andere die lijkt op vingers. Zorg dat je natuurlijke materiaal kiest als hij sabbelt
    -Sofie de giraaf geven

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Onze kraamhulp vertelde mij dat het smeren van bepanthen zalf voor baby's ook op je tepels gesmeerd mag worden en dat dit voor de baby veilig is. Dit kan je dan ook op z'n handjes smeren, zou het alleen niet de hele dag door doen.
    En anders misschien iets van krabwantjes aandoen?

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

5. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Heb je al een andere speen geprobeerd? Onze zoon wilde difrax en bibi totaal niet, maar avent wel.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb al 5 verschillende merken spenen geprobeerd Avent, Bibi, Difrax, Mam en Hevea ...
    Sofie de giraf gaan we proberen!! Bedankt voor het schattige filmpje Joycey!! De hevea-speen is ook van natuurrubber en dat wordt ook uitgespuugd, maar wel net iets minder snel dan de andere spenen

7. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Inderdaad is hier door de kraamhulp ook gezegd dat bepanthen de enigste zalf is die niet schadelijk is als baby het binnen zou krijgen.

En qua sabbelen is Sophie hier ook heel geliefd haha. Eigenlijk propt hij nu alles wat hij in z'n kleine graaihandjes krijgt in z'n mond. :p

8. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat filmpje!!! Zo schattig!!!

9. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Oooh dat filmpje, te skeetig