Vandaag hakken we de knoop door.... We denken erover op vliegvakantie te gaan naar Turkije met ons dochtertje, die dan ietsje ouder zal zijn dan 1,5 jaar oud. Qua faciliteiten is het hotel helemaal ingericht op dreumesjes, daar voorzie ik dus ook niet echt problemen (buiten dan: welke speeltjes neem je wel/niet mee etc.) Maar dat zou dus betekenen dat onze draaikont, ons bezig bijtje, uren lang stil moet zitten in een vliegtuig en ik vraag me af hoe dit zal gaan. Als ze het ergens niet mee eens is, er geen zin in heeft, dan zet ze het momenteel op een krijsen en ik heb toch liever niet dat ze de mensen in het vliegtuig horendol maakt Vandaar ben ik op zoek naar ervaringen van mama's en papa's van kindjes die rond 1,5 jaar leeftijd gevlogen hebben. Hoe pak je dit aan? Wat zijn dingen waar we aan moeten denken/ op moeten letten? Tips en trics dus Bedankt voor jullie ervaringen! Edit moderator: Verplaatst naar Vakantie. Graag goed opletten waar je een topic start.
Ik lees mee..Wij gaan ook over een paar weken vliegen met die kleine meid..Die is dan net aan 15 maanden...Hou mn hart vast..We vliegen namelijk om 05:30!!Betekend dus dat we midden in de nacht weg moeten van huis..en ze slaap al zo lekker makkelijk ergens anders.......NOT!
Wij hebben 4 keer in een vliegtuig gezeten toen onze kleine 11 maanden was.. twee keer een reis van 12 uur en 2 keer van 1,5 uur.. Het ging helemaal perfect... eigenlijk heeft ze de meeste tijd geslapen... en de tijd dat ze niet sliep, lekker gespeeld, gegeten en rondgelopen in het vliegtuig... helemaal geen last van gehad, wat we wel hadden verwacht.. Ik denk, dat als je voorbereid bent op het ergste, dat het dan alleen maar mee kan vallen... Zelfs de mensen om ons heen zeiden dat het zo'n lief ding was...
tja tips heb ik niet voor je. hoop dat het allemala goed gaat. ik persoonlijk zal er nooit voor kiezen om met een heel kleintje te gaan vliegen. ben zelf es naar de dom. republiek gevolgen en er was een kleintje dat dus echt 13 uur lang heeft gehuild. nou daar wordt je niet vrolijk van. ik persoonlijk kies er dus voor om de eerste jaren met de auto te gaan of lekker naar center parcs ofzo. maar goed wie ben ik. iig fijne vakantie en suc6
Wij hebben toen Kylian 13 maanden was een vlucht gemaakt van 13 uur (naar mijn zus in amerika). - neem lekkere dingen mee die ze niet vaak krijgen zoals b.v kabouter plop koeken of iets dergelijks. - neem kleine cadeautjes mee die ze kunnen uitpakken tijdens de vlucht. - als je niet in de gordels hoeft kun je even een stukje lopen met je kleintje - accepteer het als je kleintje even moet brullen (de mede pasagiers hebben dan gewoon even pech) - geef van te voren aan dat je met een dreumes vliegt vaak mag je dan vooraan zitten en heb je wat meer ruimte. - vraag na of je zelf eten voor je kindje moet meenemen (warme maaltijd als je die krijgt tijdens de vlucht) of dat dit aan boord is. - bekijk van te voren even in welke wc je je kindje kunt verschonen. - trek je kleine makkelijke kleding aan (bv joggingpakje), zit makkelijker en in geval van ongelukjes vond ik het makkelijker verschonen. Groetje sAnita
goede tips van Anita heb ik eigenlijk niet veel aan toe te voegen. Misschien eentje slaap de nacht ervoor bij het hotel bij schiphol als je wat verder weg woont scheelt weer 2 uur rijden (en dus langer bezig en onderweg) Ik heb een keer 10 uur gevlogen (curacao) met 4 maanden ergens een keer naar spanje met 9 maanden ergens en pas naar egypte (met een dik jaar) dat was "maar" 5 uur vliegen maar ging prima, zorg voor drinken tijdens stijgen en dalen enzo.. en opvoeden komt later wel weer (niet in het vliegtuig haha) En ik heb echt een lastig kindje wat dit betreft want hij houd er niet van om "vastgeklemd" te worden dus in de gordels vond ie echt niet leuk hij wil rondlopen en doen, alleen 10 uur vond ik veel te lang, de heenweg dacht ik halverwege; ik spring eruit haha maar de terugweg (met een babybedje voor ons) heeft ie 10 uur geslapen en geen kick gegeven.. maar met anderhalf vind ik het helemaal geen probleem ligt natuurlijk wel een beetje aan haar temperament en karakter.. succes!!
Wij hebben ook gevlogen toen Milan 1,5 was. Prima gegaan! Inderdaad, makkelijke kleding aan, iets lekkers en kleine kadootjes in de tas. Ook hadden wij een portable dvd speler mee en dat was echt de beste zet. Op de moeilijke momenten even een dvdje aan en je kunt weer even vooruit. Terug vlogen we 's avonds en heeft Milan heerlijk geslapen. In september vliegen we - dit keer met 2 kindjes - naar Canada en wat sowieso meegaat is die dvd speler!
Van te voren de stoel reserveren en aangeven dat je een kind hebt.. misschien dat je dan de babyplek kunt reserveren voor heen en terug... ik heb dat wel gemist op de korte vluchten, anders is het veelste krap met een kind.. de babyplekken zijn lekker ruim en dichtbij de toiletten of de servicehokken... Melissa kreeg een verrassing op alle vluchten.. ook erg leuk... en ow ja, bij sommige vliegmaatschappijen mag je als eerste instappen, erg handig, want je hebt die tijd wel nodig... op sommige vliegvelden mag je voor bij paspoortcontrole en inchecken... hebben wij natuurlijk veelvuldig gebruik van gemaakt...
Wij hebben ook met Robin gevlogen toen ze 11 maanden was en toen ze 1,5 was. Ze heeft beide keren wel even gehuild, maar ja, jammer dan. Net als hier boven al genoemd, neem wat lekkers mee, een cadeautje, een speeltje, boekje etc.
Mijn belangrijkste tip? laat je vooral niet weerhouden te gaan vliegen. Een kindje kan prima vliegen zolang jij je er maar op instelt (prima tips hier). De rest van de wereld heeft maar even pech. Een kind wat 13 uur huilt is niet in orde want dat heeft echt niets met vliegen te maken. De rijkdom die je kind op doet om al op jonge leeftijd ervaring op te doen met andere culturen e.d. is verschrikklijk waardevol (ja, dit kan ook in Europa met de auto maar zeg nou zelf, Turkije, Griekenland, Canada, Afrika is toch veel leuker? Nou ja, dat vind ik in ieder geval wel). Ik heb zelf als kind ontzettend veel gevlogen en dat is eigenlijk altijd goed gegaan vooral omdat mijn ouders zo'n reisje altijd goed voorbereidden! Tip 2: probeer maling te hebben aan andere mensen. En bedenk je dat heeeeeeel veel mensen het helemaal niet erg vinden dat je kindje even huilt.. hoort er gewoon bij
hier ook gevlogen toen ze 4 maanden oud was en toen ze 1,5 jaar oud was. Moet zeggen een kleine dreumespuber was het toen al, dus hielt ook me hart vast en zijn ook naar turkije gevlogen. Bij het inchekken hebben wij gevraagd of het vliegtuig vol zat of niet. Dit was niet het geval dus hebben ze een extra stoel tussen ons in vrij gelaten ideaal. verder hadden wij hoop speelgoed bij van kleine dingen, drinkem met opstijgen en zodra de gordels los mochten heeft ze 4 uur lang gelopen in het vliegtuig. Dus is toen perfect gegaan. Wel zeggen met opstijgen en landen heeft ze heel hard gegilt maar kwam door de pijn aan haar oren want daar greep ze naar. En net wat ik hier al last schijt hebben aan andere mensen neit denken van word stil want je gilt, hier werden we aangekeken maar deed me niks. Op de terugweg hebben we haar een zetpilletje gegeven vlak voor we het vliegtuig ingingnen ivm de oorpijn, en heeft perfect geholpen sterker nog ze is in slaap gevallen en heeft lekker 2 uur geslapen. kortom mijn grote tip is vragen bij inchecken of er nog stoelen vrij zijn
meiden geode tips dank je wel. wij gaan ook deze zomer 9 uur vliegen. idd veel lekkers meenemen en je erop instellen, misschien valt het allemaal mee Henkie, ik begrijp je wel, maar sommige mensen hebben familie die erg ver wonen (zoals wij) en idd hele vlucht huilen, dan is er iets mis met het kind. heb ik ook een keer naast ons gehad in een nachtvlucht. kind had iets met zijn oren. uiteindelijk ging zijn moeder ook huilen. Ik als passagier, werd gek, maar had wel begrip.
Ja, wij hebben ook familie ver weg wonen, het is dan, of 12 uur in het vliegtuig en zelf proberen het kind te entertainen, wat de meeste moeders wel moet lukken, aangezien ze hun kind goed kennen en weten wat ze leuk vinden, of de familie de eerste paar jaar niet zien, wat dus erg moeilijk is als je familie hebt, wat al erg op leeftijd is... Maar inderdaad, gewoon veel leuks meenemen en ow ja, misschien zelf een extra dekentje meenemen, want dat kreeg ik niet voor de baby... wel een dekentje, wat de naam deken niet mag hebben, voor mezelf, die kon ik, of voor mezelf gebruiken (en ik ben een koukleum) of voor de baby gebruiken... Ik heb een grote wollen omslagsjaal, die gaat altijd met me mee als ik ga vliegen... heerlijk zacht en lekker warm...
wat een goed idee dank je. heb wel al een lekkere jumpsuit voor ze. lekker zacht en warm, mailotje eronder en jurkje in mijn tas. als we aankomen (het is warm daar) kan het jurkje snel aan..
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie ervaringen en tips meiden! Henkie, ik heb voorheen ook nooit durven denken dat ik het zou aandurven met een kleintje te gaan vliegen (ik ben zelf ook pas 3x op verder-weg/vliegvakantie geweest in mijn leven). Ik durfde het in eerste instantie ook niet aan (maar dan niet zo zeer voor het vliegen, alswel om mijn eigen gevoel van schijn-veiligheid dat ik beter in Nederland zou kunnen zitten met een klein kindje dan in het buitenland), maar mijn vriend wilde absoluut niet de enige vakantiedagen die hij nog heeft voor dit jaar (de rest is opgegaan aan verzorging van mij tijdens mijn ziekteperiode), 8 stuks, ergens in Nederland (met kans op regen, net als vorig jaar - toen zijn we helemaal verregend) zitten. Voor zijn vakantiegevoel en de broodnodige rust en ontspanning na een heel intensief en moeilijk jaar voor ons, ben ik dus gaan zoeken naar aanbod in het buitenland. Om tot de ontdekking te komen dat we voor dezelfde prijs in een riant en luxe hotel zouden zitten aan zee. Ik vind het nog steeds enorm spannend allemaal, maar jullie verhalen hebben me feitelijk wel over de streep getrokken. Er zijn ons al ontelbaar veel ouders voorgegaan, met positieve verhalen als resultaat. Dus waarom zouden wij ons laten weerhouden de verwenvakantie te boeken waar we zo naar snakken (en waarvoor ik dankbaar ben dat ik die uberhaupt nog mee mag en kan maken). Kijk, een jaar geleden zou ik het zeker nog niet gedaan hebben. Maar ook dat kan dus gewoon. Zat ouders die met hun kleine babytje vliegen, zonder problemen. Kity, ik heb geïnformeerd naar de babyplek, omdat jij me daarop attendeerde. Bedankt! Helaas bestaan dit soort plekken niet meer OF de vliegmaatschappij waar wij mee vliegen in ieder geval niet. Ik zal mijn dochtertje gewoon op schoot moeten nemen en als we eenmaal in de lucht zijn mag ze rondlopen. Gelukkig is het tijdstip van de heenvlucht niet zo'n probleem. Alleen terug is wat minder: 6.00 s'ochtends. Dat betekent concreet denk ik dat we tegen een uur of 4.00 naar het vliegveld moeten vertrekken. IK hoop maar dat ze dan in mijn armen lekker verder slaapt tot 6.30 zoals gewoonlijk. Er gaan sowieso speeltjes en cadeautjes mee in mijn tas, goede tip van jullie! Weten jullie eigenlijk ook of er een beker melk en een appel mee mogen in de tas?
Appel volgens mij wel, melk niet. Maar alles wat je na de controle koopt mag mee het vliegtuig in en je kunt vast wel ergens een flesje melk o.i.d. kopen.
jammer dat er op jullie vlucht geen speciale plaatsen zijn. Dan maar goed inchecken.. Heb je ook geïnformeerd naar of de buggy tot de gate mee mag??? schiet me nu weer te binnen... buggy op schiphol/vliegveld is erg makkelijk... (er schiet me zo af en toe dingen te binnen, waarvan ik denk dat het handig is, sorry dat ik niet alles gebundeld heb in 1 bericht....) Toen wij gingen mocht je geen vloeistoffen meenemen, ook niet van die kant en klare pakjes babyvoeding... Wij hadden pas controle bij het vliegtuig en toen moest ook het flesje spa blauw, wat we erg duur op schiphol hadden gekocht niet mee... volgens mij was het tot 100 ml of zo... maar het kan veranderd zijn. op www.schiphol.nl staan de internationale richtlijnen hierover...
volgens mij hebben ze voor babyvoeding uitzonderingen gemaakt. anders poedermeenemen en water laten opwarmen in het vliegtuig.
Ja, klopt, maar moest voorverpakt zijn en niet meer als 100 ml, ten minste was toen bij ons zo... maar je kunt het natuurlijk altijd even navragen...
Het ligt er inderdaad een beetje aan wanneer je de controle hebt. Toen wij naar de Canarische Eilanden vlogen, hadden we meteen controle, dus alles wat we daarna kochten ( dus ook drinken ) mocht gewoon mee het vliegtuig in. Maar als je pas de controle hebt bij het vliegtuig heb je pech.