Ik heb ook veel gevlogen met mijn dochter vanaf 8 maanden. laatste keer was ze ruim 2 jaar. Het gaat de ene keer beter dan de andere. Die van mij slaapt helaas weinig, ook omdat we vanuit China altijd met KLM vliegen en die heeft nog, heel ouderwets, van die tv's aan het plafond ipv in de stoel. Ze wordt daar altijd door afgeleid. De eerste 9 uur gaan eigenlijk altijd wel goed. Het zijn die laatste 3 uur die nog wel eens lastig zijn. De meeste tips zijn hier al gegeven. Als je nog meer tips zoekt kijk dan op www.[B]flyingwithkids[/B].com Bij KLM kun je trouwens zelf inchecken via internet (30 uur van te voren) en dan kun je een plek achter de wc's kiezen (achter het muurtje). Kunnen ze wat handiger op de grond spelen en kunnen ze degene voor je niet irriteren met trappen tegen de stoel.
De eerste keer dat ik met kyano ging vliegen was hij ook 1,5 het ging heel goed hoor.. Op advies van de dokter heb ik hem een zetpil gegeven en die werkte de hele vlucht, hij is slaap gevallen toen we gingen inchecken en werd wakker bij het ophalen van de koffers .. ideaal dus .. we zijn toen naar Grienkenland geweest en we gaan nu dit jaar ( Sep ) weer naar Griekenland en omdat mijn zusje nu mee gaat denk ik dat ik hem gewoon wakker houd want die twee zijn twee handen op 1 buik dus die houden elkaar wel bezig. Alhoewel ik denk dat die twee op de heen weg wel zullen slapen want we vliegen al om 04.15.. Ik neem ook een dvd speler mee en wat spulltjes waar hij mee kan spelen
Heel interessant om te lezen want we vliegen as donderdag met zoon van 20,5 maanden naar Lanzarote. Ben benieuwd. Las jullie tips en zo, heel handig, ook dank je wel.
wij zijn ook wezen vliegen met ons meisje toe nze 1,5 was naar cran canaria dus zon 4 a 5 uur. hebben dr de heenweg niks gegeven maar de trug weg een zetpil en dat werkt echt ze vallen dan lekekr in slaap. kreeg deze tip van de ha. ze worden er lekker rozig van. en verder niet veel toe te voegen heir hoor. idd lekre dingen van huis meenemen. wij mochten trouwens wel kant en klaren baby voeding meenemen als het maar dicht zit en niet meer dan 200 ml. dus hat van de pyama papjes werkt echt super en hoeftn iet warm. aangezien ze het vleigtuig eten vaak niet leker vinden. en buggy mag meestal gewoon mee hoor dan doen ze hem bi jde gate alsnog in het ruim net als met rolstoelen.
Wij zijn onlangs met onze dochter van ruim 15 maanden naar Curacao geweest. We vlogen met Martinair en hebben ervoor gekozen om voor onze kleine meid, ook al is ze nog geen twee jaar, een eigen stoel te boeken. Elf uur op schoot zitten was echt geen optie! Bij Martinair mag je, als je voor je kind een eigen stoel koopt, op de vliegtuigstoel een maxi-cosi of autostoel zetten (check de site voor de toegestane afmetingen). Toegegeven, het is een gesjouw met die stoel (bij de douane en gate moet dat ding bijv. van het bagagekarretje, je tilt je een breuk), maar het werkte super. De buggy mag mee tot aan de vliegtuigdeur en gaat daar pas het ruim in....als het goed is. Die van ons bleef helaas in Amsterdam achter. Maar goed, een dag later ging die met KLM mee en werd alsnog bij ons resort afgeleverd. Ik heb 'm al eerder langs zien komen: dé tip die ik kan geven is: een portable dvd-speler. Het hielp ons echt door de dode momenten heen. Let er bij aanschaf op hoe lang de batterij meegaat, hoe langer hoe beter als je ver moet vliegen. Verder vond ik handig om bij me te hebben: - rozijntjes; - zakjes limonadesiroop. Dat verkopen ze bij AH. Paar zakjes in het doorzichtige "vloeistoffenzakje". In het vliegtuig kun je daar een beker drinken mee maken; - klein danoontje/zakje knijpfruit (mits max. 100 ml). Bij Martinair zat er bij de kindermaaltijd vreemd genoeg geen yoghurt o.i.d.; - potje(s) voeding. Het eten was niet lekker, op de terugvlucht was er vreemd genoeg niet eens een kindermaaltijd; - lekkere verwendingen die je kind alleen bij hoge uitzondering krijgt; - kleine nieuwe speelgoedjes, ingepakt als kadootjes; - kleurpotloden + papier of kleurboek; - favoriet voorleesboek. Op Schiphol heb je tussen de E en de F-pier een kinderspeelruimte met klautertoestellen en glijbanen. Daar vlakbij heb je ook de babylounge, daar kun je je kind gemakkelijk verschonen. Een baby kun je er zelfs laten slapen of in bad doen. Wij vlogen in de middag, maar hadden geen zin om 's ochtends eerst twee uur in de auto te zitten. We hadden een hotel geboekt in de buurt van Schiphol. Ideaal, we konden de auto daar laten staan en waren met de shuttlebus binnen een kwartier in de vertrekhal. Laatste tip: gewoon gáán. Maak je niet te druk of je kind zal huilen. Het zal vast minimaal één keer huilen tijdens de vlucht. Nou en? Veel van het geluid wordt overstemd door het geraas van de motoren. Drie rijen verderop horen ze het al niet eens meer. Probeer uitgerust te reizen. Hoe relaxter jij bent, hoe rustiger je kind. Ons viel het echt alleszins mee. Het liep gesmeerd, en wij hebben echt geen modelkind dat altijd lief zit te spelen en nooit huilt.
Het vliegen met Matthew is erg goed gegaan, heen en terug. Hij heeft zich keurig gedragen, en ook geslapen in het vliegtuig en spelletjes gedaan.
fijn dat het zo goed ging! Hier viel het ook niet tegen. Ons dametje heeft op de heen en terug de helft van de tijd geslapen (1,5 uur) . Ondanks dat vond ik het best zwaar hoor, de hele weg op schoot... Op de terugweg zagen we te laat dat er 2 rijen stoelen achter ons, een hele rij (nouja 3 stoelen) vrij was... Dus mensen die achter ons zaten (beiden aan het pad) hadden die plek al geclaimd, zodat ze echt bij elkaar konden zitten.
Echt jammer dat je te laat had opgemerkt van de vrije stoelen achter jullie. Dat was echt makkelijk geweest.... Als je meisje 2 jaar wordt mag ie in eigen stoel gaan zitten, wel lekker zo.