Hoe oud volledig fles af??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tazzy, Nov 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Ons dochtertje is ruim 15 maanden en sinds een week is ze volledig fles af.
    Ze had alleen nog maar een papfles voor het slapen gaan en verder al niets meer, eet en drinkt al maanden volledig mee maar nu ook het laatste flesje dus niet meer.
    Ze weigerde hem drie avonden achter elkaar, zo van de ene op de andere dag, altijd dronk ze hem schoon op en ging daarna naar bed. Nu drinkt ze nog wat slokjes water en gaat naar bed en slaapt prima, ze mist de fles helemaal niet. Na drie avonden aangeboden te hebben en zij hem weigerde maar gestopt.
    Wel jammer hoor, was nog zo'n heerlijk momentje samen, mocht tot het laatst toe deze fles geven, heerlijk!! Nu dus maar even zo knuffelen, ook gezellig maar toch anders, weer een nieuwe fase gaan we in.
    Hoe oud waren jullie kindjes toen de laatste fles eraf ging?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Mijn oudste was 13/14 maand toen hij geen fles meer had
    De tweede 7 maand de derde 9 maand en de vierde is nu 13 maand en heeft nog 3 flessen.

Hij drinkt overigens liever alleen dan knuffelend dat doet hij liever daarna met een volle buik ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Oudste was 14 maanden, ze kreeg borstvoeding en ik gaf alleen nog die laatste voeding, maar ik had een miskraam gehad en moest daar pillen voor slikken die niet mochten met borstvoeding, dus ben toen maar meteen gestopt. Dochter vond het prima, slokje water was ook prima :)
    De jongste is een verhaal apart, kreeg met 10 weken een sonde en met 8,5 maand mocht deze eruit, ze dronk toen alles uit een gewone beker.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,971
    3,977
    113
    Beide rond 14/15 maanden. Toen kregen ze ook alleen nog 's avonds een fles, die werd steeds minder.
    Pap kregen ze wel wat langer, maar altijd 's ochtends en van een bordje.

5. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ons zoontje kreeg vanaf 11 maanden alleen nog 's ochtends een papfles. Daar was hij met 13 maanden vanaf.

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Oei dochter 20 mnd drinkt nog een ochtend- en avondfles
    Daar kan ze nog lang niet zonder

7. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Ze worden veel te snel groot hahahaha.
    Maar het is ook heerlijk om te zien hoe ze geniet van haar prakkie, brood en ander eten en drinken hoor.

8. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Mijn zoon die in dec twee wordt drinkt ook nog een fles.
    Zolang hij het lekker vindt, waarom niet?
    Zijn ook volwassenen die warme melk drinken toch.
    Zolang je maar de tanden erna poetst.
    Ik mag hem trouwens niet meer geven, zelf doen. Dat vond ik ook jammer ;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Maar volwassenen drinken niet meer uit een fles ;)
    Maar goed, moet iedereen zelf weten, zolang het gewoon 1 moment per dag is en ze niet de hele dag met de fles lopen.
    Hier ging het helemaal vanzelf, oudste kreeg borstvoeding maar wilde met 10 maanden geen fles meer (bij papa of kdv), dat werd dus een beker, jongste zat dus met die sonde en meteen over op beker met 8 maanden.

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

8 maanden
    Mijn dochter kroop heel hard weg als ze de fles zag en wilde er niks meer van weten.

11. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

15 maanden, nu alleen nog een fles in de ochtend!
    Melk drinkt hij alleen uit zijn fles,
    Niet uit een beker tuitbeker of rietjesbeker.

12. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Zo gewoon uit een fles drinken overdag was trouwens met acht maanden al ruim verleden tijd, toen alleen nog maar uit een tuit beker of een rietjesbeker, ondertussen ook al uit een gewone beker. Het was echt alleen nog de fles voor het slapen gaan maar madam heeft zelf besloten dat ze deze niet meer hoefde, nou prima.

13. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Ik doe nu sinds 2 maanden 's avonds haar melk in de tuitbeker, dus met ongeveer 20 maanden. Ze begon zo enorm te treuzelen met de fles. Maar ze krijgt al een hele poos gewone melk 's avonds, dus geen pap.

Verder heeft ze nooit een fles gehad. Ik heb tot 11 maanden borstvoeding gegeven.

14. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Hier met 11,5 maand af van alle flessen.

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Alleen 's ochtends nog een fles bij ons in bed (nu 18,5 mnd). Soms als we langdurig dramanachten hebben introduceren we de avondfles weer. Niet dat het helpt... :p Verder gewoon uit een rietjesbeker. Een gewone beker kan ook, maar als die niet in één keer leeg gaat dan vliegt hij door de kamer. Zo'n zwembad in de woonkamer zitten we niet op te wachten.

16. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Hier krijgt zo ook nog 's ochtends en 's avonds een fles melk. Verder drinkt ze overdag uit een rietjesbeker. We doen dit al sinds we gestopt zijn met de borstvoeding met 10 maanden.... Dochter is nu ruim 19 maanden...

17. pmk

pmk Fanatiek lid

Oct 17, 2014
    1,024
    0
    36
    Hai moppie! :D :D

Nou, onze dochter was dus nog net geen 13 maanden toen wou ze de fles niet meer ;)

18. LianneE

LianneE Niet meer actief

Pfoe mijn 13 maanden oude dochter krijg ik echt nog niet van haar 2 flessen af.. had gehoopt dat t al gelukt was.. :)
    Maar lees dat ze t veelal zelf aangeven..?

19. pmk

pmk Fanatiek lid

Oct 17, 2014
    1,024
    0
    36
    Klopt, vaak wel! (Uitzonderingen daar gelaten) Wij waren op vakantie en door alle hectiek de eerste dag de laatste avond fles (ze had er toen nog maar 1 dus) geheel vergeten..., ze lag al zo lekker diep te slapen dat we toen besloten als ze 's nachts komt krijgt ze hem alsnog. De hele nacht door geslapen zonder problemen. Tweede dag weigerde ze hem zelf en sindsdien bleef ze weigeren. Ze at verder hartstikke goed en drinken doet ze ook goed, dus had toen iets van prima, dan niet :p

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Met 10 maanden overdag, met 13 maanden ook de avond fles eraf en met 16 maanden ook van de nacht fles af en sliep hij lekker door, eindelijk...:)

Share This Page