Hallo meiden, Onze dochter is 6 maanden in september als we 2 weken vrij hebben.Nu zitten we nog in twijfel of we weg zullen gaan. Zijn jullie op vakantie geweest met een baby en wat zijn jullie ervaringen geweest? We zitten in twijfel, of met de auto naar het Gardameer of vliegen naar Griekenland. We zouden in beide gevallen voor een appartement of een huisje op de camping gaan. (dus niet hotel) In de auto kun je wel je eigen spulletjes allemaal meenemen, en met vliegen ben je er sneller. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen en reacties! Alvast bedankt, Groetjes, Lisa
Ik zou dan kiezen voor het zelf met de eigen auto en er dan 2a3 dagen over rijden. Dan kun je regelmatig stoppen en kun je lekker al je eigen spullentjes meenemen. Wij gaan 9 dagen naar belgië en vind het best spannend. Ze is dan ook bij ons dan net 6 maanden.
Wij gingen met het vliegtuig naar Lanzarote toen lara 6 maanden was (ook in Sept),.....goed te doen hoor. Geen last van haar oortjes gehad en zat de gehele vlucht rustig om haar heen te kijken. wij hadden een villa daar geboekt met eigen zwembad/wasmachine. Wij gaan dit jaar weer in Sept dan is ze 18 maanden.
Als je een huisje huurt ofzo, dan red je het echt wel hoor En qua spulletjes meenemen is het met de auto denk ik makkelijker, maar met vliegtuig + huurauto op plaats van bestemming is ook zeker wel te doen. Zorg voor een mooie koffer voor je kindje waar je lekker veel in kan stoppen Als je 2 weken hebt, zou ik eigenlijk niet met de auto gaan, want dan ben je best lang onderweg (en als je de reis in stukje knipt, ben je zo 4 a 6 dagen in totaal onderweg, dat is nogal wat als je 14 dagen hebt!).
Wij zijn op vliegvakantie geweest toen ons meisje 8 weken was, en terug toen ze 12 weken was ( Mn ouders woonden toen in het buitenland, die hadden dus wel een aantal babyspulletjes in huis, maarja veel heb je eigenlijk niet nodig vind ik ) Het is ons prima bevallen, maar ook juist omdat ze zo jong was, toen sliep ze nog redelijk veel tijdens de reis en overdag konden we onze gang gaan, mits ze 1 slaapje thuis deed. Dus of de ochtend of de middag weg en niet heel de dag weg. Een beetje aanpassen aan haar ritme en haar een beetje meenemen in ons ritme.
Toen Samiya 4 maanden was zijn we naar Dubai geweest en het ging hartstikke goed 2 weken geleden zijn we naar Egypte geweest en ook toen ging het in het vliegtuig goed. Dus ja, ik zou op vakantie gaan met een baby
Gewoon gaan zou ik zeggen of je moet een heel onrustig kindje hebben. Wij kiezen zelf voor een vakantie in Nederland. We gaan een midweekje naar Limburg ze is dan 6 maanden en zoonlief 3,5 jaar.
wij weten niet of vliegen goed zou gaan, gewoon voor mijn eigen gevoel willen we in Nederland blijven. Lucas is 7,5 maand als wij op vakantie gaan. Wij hebben hier gewoon een huisje geboekt (of dat gaan we nog doen last minute). Ik hoor overal dat het prima gaat, dus ik zou het gewoon doen! alleen voel ik me er gewoon niet prettig bij daarom kiezen wij er niet voor. Veel plezier in elk geval!
Wij zijn naar Tenerife geweest toen ons zoontje 6 maanden oud was. Ging prima, en ik zou het iedereen aanraden. Mits je kindje niet al te moeilijk is natuurlijk.
Toen onze dochter 3 maanden was zijn we voor het eerst op vakantie gegaan, we gingen naar Duitsland. Hebben rustig aan gedaan onderweg, regelmatig gestopt, daar een huis gehuurd, ging prima allemaal. Vond alleen wel dat je heel veel mee moest nemen in de auto maar ach. Over 2 weken gaan we vliegen, best spannend!
Ja hoor, waarom niet? Sem was 4,5 maand toen we voor het eerst naar Aruba gingen en sindsdien vliegt hij elk jaar.
Wij zijn donderdag teruggekomen van een vakantie in Turkije.. Wel in appartement! Onze dochter is nu 16 maanden en het vliegen is goed gegaan. Wel was ze qua slapen erg onrustig en werd ze OVERAL wakker van.. Hierdoor was ze best wel uit haar doen.. Thuis is dit absoluut niet zo en ben dus ook blij dat ze nu weer heerlijk en goed in haar eigen bedje slaapt. Vorig jaar zijn we ook naar Turkije geweest, ook appartement. Ze was toen 6 maanden. Zowel het vliegen en slapen gingen toen perfect!!
Wij zij met onze dochter op vakantie gegaan toen ze 5 mnd was. Naar duitsland voor een weekje, camperen, ging super goed. In de zomer toen ze 8 mnd was naar frankrijk ook camperen, ging ook super goed. In keer er heen gereden, 's nachts, dochter heeft de hele reis geslapen. Prima ervaren! Veel plezier!
Wij zijn met de jongste toen hij 3 maanden was naar Tenerife (SP) gegaan en daar gezeten in een aparthotel (hotelkamer met keukentje). Heerlijk De vakantie daarna was met 12 maanden naar Spanje (met de auto 1400 km) in verschillende B&B's. Ook helemaal leuk Toen dochterlief (2e kind) 4 maanden was zijn we naar Marokko gegaan (Club Med) en toen zij 12 maanden was weer naar Club Med op Sicilië. Toen zij 16 maanden was en zoon net 3 jaar zijn we naar de VS gegaan (3 verschillende locaties: hotel in NYC, villa in Florida, Club Med ook in Florida) En nu net even terug (bijna 2 en 3,5): Egypte (hotel) Prima te doen hoor.. gewoon ontspannen! Oja, kamperen doen we niet maar dat deden we ook niet toen we geen kinderen hadden. Ik vind kamperen gewoon geen bal aan.. is voor mij geen vakantie.
Wij zijn toen ons zoontje 6 of 7 maand was op wintersport geweest naar Frankrijk met de auto, ging perfect. Afgelopen week naar Turkije gevlogen, appartement. En ook dat ging prima. Gewoon gaan dus
Wij zijn toen ze 6 maanden was naar Zuid-Limburg geweest. Ik moet zeggen, naar het buitenland daar moet ik niet aan denken, maar ieder zijn/haar eigen keuzevrijheid daarin natuurlijk.
Gewoon doen. Wij zijn 3 keer met onze oudste op vakantie geweest (4,5 maand, 14 maanden, 18 maanden) en vorige maand met allebei de meiden waarbij de jongste 2 maanden was en nu gaan we over 2 weken waarschijnlijk weer, de jongste is dan 3 maanden (dit is wel door omstandigheden, anders zouden we iets langer hebben gewacht). Alle vakanties gingen naar Turkije. Ik moet er persoonlijk niet aan denken echt een dag of meerdere dagen met de auto te gaan, de kinderen houden ook niet echt van autorijden en dan is dat echt niet relaxt. Waar je ook naar op vakantie gaat, ze hebben daar ook kinderen, dus vooral niet alles meeslepen Vooral het reizen is met een baby echt veel makkelijker dan met een dreumes die niet stil kan zitten
Ik vind met een (kleine) baby op vakantie gaan juist makkelijk. Wij hebben juist toen de meiden nog klein waren veel gereisd en ook echt rondreizen gemaakt.