Vliegen met kindje van bijna 2

Discussie in 'De lounge' gestart door wendysunny, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    heb net een reisje naar ierland geboekt...
    28 nov tot 1 dec ga ik met zoonlief naar mijn vriendin... best spannend de 1e keer alleen met zoonlief vliegen?? iemand tips?

wie heeft er wel eens alleen met een kind gevlogen?

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    o ja, vaak met 2 kleine kinderen. Neem wat entertainment mee, snoep of drinken bij het opstijgen en dalen heb ik nooit gedaan, hebben ze nooit last van gehad.. Er is vanalles te zien in het vliegtuig en de mensen vaak gezellig tegen je kind. Zo ver is het toch niet vliegen?

3. Kan begrijpen dat dat spannend is! Hoe lang is het vliegen?
    De afstand zelf is niet zo lang natuurlijk, maar een paar weken geleden heb ik gezien dat veel maatschappijen helemaal via Frankrijk vliegen ;)

Als je nu echt een paar uur moet zitten zou ik inderdaad wat boekjes e.d. meenemen, zodat ie zich, als ie is uitgekeken op het vliegtuig, toch iets te doen heeft..

Ennehm.. Ik weet niet of je zoontje al zindelijk is of dat jullie daar als mee bezig zijn, maar een luier is misschien handig..
    Ik vind een vliegtuigwc zelf echt waanzinnig eng, ga daar écht niet naartoe, en misschien heeft je zoontje daar ook last van..
    Plus door alle spanning van het vliegtuig kan ie 't natuurlijk ook vergeten..

Ik hoop dat je 'n leuke tijd hebt daar!

4. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik ben laats met mijn dochtertje zij was toen ook bijna 2 op vakantie geweest.Ongeveer 2 uurtjes vliegen ik had haar lievelingsknuffel meegenomen en koekjes en drinken. Heb haar naar buiten laten kijken en samen met haar in een boekje gekeken en het ging harstikke goed! Maar ik vond het ook heel spannend!

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties

en ja.. het is maar een korte vlucht... je bent er zo.

je moet alleen wel even van te voren op schiphol zijn..... maarja... daar is genoeg te doen he voor kids dacht ik zo.

ik ga op zoek naar een plekje bij het raam... dat vind ie vast wel leuk!!

6. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Het is een korte vlucht, dus dat is waarschijnlijk voorbij voordat je het weet. Ik heb zelf met een peuter van 2 een vlucht gemaakt naar aruba. Dan is het handig om je autostoel mee te nemen (of een zitverhoger). Dan verzuipen ze niet in die enorme vliegtuigstoel. En het was handig voor het slapen, dan konden we de stoel nog kantelen.
    Nog een tip: verpak koekjes, snoepjes, speeltjes (kleurpotloden, stickers etc) als kadootje. Dat houdt het spannend en biedt afleiding.

7. Je weet het vast wel, maar je kunt dit ook van tevoren vragen, als je je tickets op gaat halen!
    Als je uitlegt waarom je graag een plekje bij het raam wilt houden ze daar vast wel rekening mee!

8. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Wat een goede tip zeg, die van de kadootjes! Wij zitten te dubben of we volgende jaar met de auto zullen gaan of gaan vliegen. We willen eigenlijk naar het gardameer, maar de reis duurt best lang, we willen er 2 dagen over doen, maar ik vind het best eng, als meneertje straks een aantal uur zit te dreinen achter in de auto. Wij zitten dus in dubio: vliegen of auto, ik lees dus even mee naar de ervaringen wat betreft het vliegen!

Deel Deze Pagina