Hoi meiden, Ik heb vaak last van een schimpie (klinkt minder naar dan schimmel haha) op mijn rechtervoet. Ik heb al vanalles geprobeerd, het gaat dan weg maar het komt altijd weer terug, meestal in de winter. Hebben jullie een tip, een middel wat echt helpt? Want nu moet ik elke avond en ochtend smeren en ik word het wel een beetje zat.. Groetjes!
Probeer eens een voetenbadje met dettol. Daarna goed afdrogen en insmeren met teatree balsem van De Tuinen. Regelmatig schone sokken aantrekken.
Ik ben pedicure geweest en heb het beste en snelste resultaat gemerkt met Mycocure spray, een middeltje op natuurlijke basis. En geloof me, ik heb veel schimmelvoetjes gezien en producten voorbij zien komen ! Dunne sokken kun je gewoon op 40 graden wassen, dikkere sokken op 60 C. Verder eens per maand al je schoenen en sloffen met anti-schimmelpoeder instrooien (bijv. van Daktarin), anders blijf je jezelf herbesmetten. Je voeten wassen met Ph-neutrale zeep en goed afspoelen. Hoe meer zeep je gebruikt, hoe meer je de beschermende laag van je huid wast en hoe eerder je voetschimmel krijgt. Oh ja, en badslippers dragen in het zwembad, sauna, kleedkamers etc.
Ja, na het 5e tubetje heb ik wel gehad met de huisarts... Ik ga is even zoeken op mycocurespray, thnx!!!