welke kleren mee naar de camping

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door brenda1976, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wat voor kleren nemen jullie mee naar de camping?
    Mijn insteek is oude broeken en kleren mee te nemen en daar te dragen en weg te gooien. Zoals broek met wijde pijpen bv die ik dus niet meer aan doet bij de jongens
    Ook joggingsbroeken aan en genieten!
    Maar mijn man zegt terecht, je wil altijd dat de jongens er leuk bijlopen, doe je dat ook daadwerkelijk als iedereen er leuk uitziet op de camping.
    We gaan naar luxe camping, vaak lopen kinderen inderdaad met de mooiste kleren.... doe ik mijn kinderen inderdaad dan de oude spullen aan? vind dat wel lastig?
    Hoe is jullie ervaringen hiermee?

En hoeveel nemen jullie mee? heeft iemand een lijstje voor kleding mee te nemen voor kids met camperen in nederland? Ben wel benieuwd. Ik heb wel de planning om te wassen.

2. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik vind het altijd vreselijk om te zien als kinderen in ouwe zooi rondlopen op de camping....
    Alsof je er dan als een 'sloeber' uit mag zien....
    Wij kamperen al jaren en ik laat ze echt niet in de duurste kleren rondlopen, maar geen oude troep.
    Ik koop wat leuke fleurige kleding bij de Zeeman/Wibra. Dat overleeft de campingvakantie vaak gewoon, maar ik krijg geen buikpijn van een vlek die er misschien niet meer uit zal gaan.
    Hier dragen ze trouwens alleen tricot op de camping. (de jongens vaak wel katoenen korte broeken) Lekker makkelijk in onderhoud. Wassen, aan een lijntje laten wapperen en gewoon weer aan trekken.
    Ik koop voor de meiden vaak t-shirts met spagettibandjes. Met koeler weer een wit shirtje er onder, als het echt kouder is een vest en anders lekker zonder.
    Ik neem overigens voor allemaal een capuchonvest mee, liefst in een wat donkerdere kleur (zie je de vlekken niet zo goed ;) ) en die gebruiken ze als het wat frisser is. Jassen nemen we nooit mee naar de camping.
    Mijn zoon draagt vaak alleen shirtjes zonder mouwen, die kun je voor een paar euro kopen bij Zeeman/Wibra. Als hij het koud heeft gaat gewoon zijn vest aan.
    In NL kan je ook wat polo's meenemen en wat shirtjes met lange mouwen. Met koud weer shirt er onder, anders niet. Je moet gewoon creatief zijn met weinig kleren! :)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik neem op vakantie naar de camping alleen kleren mee d.w.z. kleding waarvan ik het niet erg vind als er een vlek inkomt die er niet meer uitgaat. Sinds dochter op school zit heeft ze een paar setjes/nieuwe kledingstukken die ze niet aan mag naar school (sinds ze op school zit heeft ze zo vaak iets aan waar kleren wat er niet uit gaat dat ik het zo oplos).

qua kleding: mij moet je niet hebben als tipgever: neem altijd veel mee. Ik haat wassen op vakantie en zeker in Nederland weet je het nooit qua weer! En nat regenen lukt ook altijd wel een keer = extra kleding mee.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Ik neem gewoon normale kleding mee, hier speelt en smeert hij net zo hard als op de camping. Heb ook altijd wel 1 of 2 nette setjes mee, je weet natuurlijk maar nooit wta je nog gaat doen ;).
    Maar ik ben zelf niet van het oude kleding mee om weg te gooien, wil dat hij er wel leuk en fatsoenlijk bij loopt en niet dat iedereen denkt die ouders hadden beter niet op vakantie kunnen gaan en dat arme kind kleding kunnen kopen :D

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Ik neem in de regel gewoon hun normale kleding mee. Als het vies is of kapot is dat jammer en gaat het weg.
    Maar ik moet toegeven dat ik van de week voor dochter een paar shorts en singlets heb gekocht bij de zeeman voor op de camping omdat ze alleen maar rokjes en jurkjes heeft en short me wel praktissch lijken.
    Ik neem altijd veel en veel te veel mee. Iig voor iedere dag een setje en meestal nog wat extra.
    Maar ik hoop dat we vooral in bikini lopen (gaan naar zuid-frankrijk)

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zoeken de zon op. Ik neem voor de kinderen hun joggingbroek mee en 1 lange spijkerbroek. Verder nog 2 of 3 korte broeken, stuk of 4/5 t-shirts en hemdjes, 1 longsleeve en 1 trui of vest voor als het eens wat frisser is. Ze hebben hier niet echt speciale oude speelkleding, wel elk een of twee echt nette zondagse setjes, die neem ik dus niet mee.

Wij zijn met z'n vijven, dus ik kan de was echt niet heel lang laten liggen, dat worden onopruimbare stapels. Ik draai elke paar dagen een wasje, zodat ik ook niet zoveel nodig heb, ondanks dat we 4 weken op vakantie gaan.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

thanks voor je reactie, met de zon op zoeken heb je inderdaad minder nodig :)
    ik vind nederland camperen erg leuk, maar nadeel is het weer :)
    Ik heb broeken van de oudste die de jongste draag naar de opvang, die ik dus niet zo leuk meer vind of al minder mooi zijn...
    Ik heb besloten de broeken die slecht zijn (bedoel ik de knieeen al geplakt) om die mee te nemen.....
    Die gooi ik gewoon weg...... maar ik ben net begonnen met pakken, ondanks dat ik was, lijkt het wel of we gaan verhuizen hahaha, dus laat de kleren even liggen en ga ik nogmaals er na kijken, vooral ik nu jou lijstje zie hahaha

Deel Deze Pagina