Voor onze vakantie vliegen wij met tui fly. Nog nooit met deze maatschappij gevlogen dus ben benieuwd naar ervaringen. Goed of slecht 😉
Ik heb bij Tui Fly gewerkt (admin, toen nog in Hannover) en heb ook met ze gevlogen. Gewoon een normale maatschappij. Goede ervaringen. Niet beter of slechter dan andere maatschappijen.
Wij hebben er een paar keer mee gevlogen toen het nog Arkefly was. Was gewoon goed. En pas met de Duitse Tuifly gevlogen, was ook niets op aan te merken.
Vast prima op kortere vluchten. Naar de Dominicaanse Republiek gevlogen en ook al ben ik maar 1.64, wat een nare vlucht was dat.. ik heb echt niet veel beenruimte nodig, maar ik zat niet lekker. Wat een verademing was de KLM naar Curacao. Mijn vriend is zelf ook maar 1.80, die vond het ook niet prettig. En het feit dat je moest betallen voor je films en dergelijke ( was toen nog wel Arkel hoor)
Bedankt allemaa! Ben blij dat alles positief is, op 1 na dan 😉 Vond de beenruimte bij Transavia ook niet geweldig. KLM vond ik ook super maar dat is natuurlijk wel andere prijsklasse.
Alleen met de TUI Dreamliner gevlogen, echt een fijn toestel! Vooral die dimbare ramen ipv die schuifjes. Vond KLM juist ontzettend tegenvallen qua beenruimte.
Als je economy comfort boekt heb je prima beenruimte. Meer dan economy van Klm, zeker beter dan transavia. Heb nog nooit anders geboekt bij tui, toen nog arke. Dus de gewone economy weet ik niet. Zag er erg krap uit. Zou ik op een lange vlucht zeker niet doen. Maar mijn man is ook 1.94.
Zal voor korte vluchten vast prima zijn, maar naar Curacao was het vreselijk. Weinig beenruimte, voor letterlijk alles moest je betalen (eten, drinken na je eerste drankje, entertainment, bagage). En dan vlogen we ook nog met de nieuwe Dreamliner Nou, was niet bepaald een droom te noemen... ivm de oude toestellen was dit toestel niet veel ruimer, stiller, etc etc. Voor ons de volgende keer klm
We gingen er sowieso al vanuit dat we eten en drinken moeten kopen. Vind ik geen probleem. Alleen entertainment zou wel vervelend zijn. Al nemen we wel zelf een tablet mee.
Tja tegenwoordig moet je overal voor betalen Als wij lange vluchten maakten(6x Dominicaanse republiek/1x Cuba/1x Mexico/1x Venezuela/1xJamaica) boekten we altijd comfort class Eerder zat alles daarbij in bij comfort class..(drinken/entertainment /bagage 25 kilo enz) tegenwoordig is dat niet meer Nu betaal je dus gewoon voor je stoel als je comfort boekt vanwege de beenruimte Betaal je voor het drinken en voor de entertainment Warme maaltijd krijg je nog wel met een drankje naar keuze zoals ik nog weet? (Laatste x lange afstandsvlucht was in 2012 dus alweer even geleden) Volgend jaar gaan we het weer mee maken😬 Al vlieg ik liever met Tui Belgie dan Tui NL Of een Duitse maatschappij Zijn in totaal 3 x vanuit NL gevlogen met Arke /Tui destijds De eerste keer economy gevlogen..... vanwege mijn lange man 1.96 en een voorganger die 13 uur met de stoel naar achter zat(uitgezonderd opstijgen/landen) nooit meer economy gevlogen hij zat klem met de knieen tussen de stoelen
hier ook goede ervaring met tui. 1x economy gevlogen 1 x comfort. beide goed te doen. comfort natuurlijk wel wat fijner. op verre vluchten zit maaltijd er als goed is wel bij. transavia schijnt vele malen beroerder te zijn. ik denk dat als je naar prijs kwaliteit verhouding kijkt dat tui netjes gemiddeld is . deze x ga ik proberen achterste stoel te reserveren ivm 2 klene kids dat niemand achter ons last heeft van wiebelende stoelen kunnen deze stoelen trouwens een tikkeltje naar achteren dat iemand weet? net van het rechte af.
Ik vind vliegen met TUI helemaal super... was voorheen Transavia en Corendon gewend. Meer beenruimte, luxe vliegtuig, niets op aan te merken.