Melbourne en Cairns liggen oost? Ik ben alweer een hele tijd geleden geweest naar Audtralie, maar Qantas had toen een soort combi vluchten. Als je met hen de grote oversteek deed, dan kreeg je 2 binnenlandse vluchten voor een goedkoper tarief. Wij hebben toen Ams-Sydney gedaan, Sydney-Cairns en Cairns-Perth. (Daar woont mijn tante) en toen terug.
Oja idd. Stom stom. Was even door de war omdat ze zei ook naar Melbourne te gaan. Dan zou ik vanuit Darwin naar Perth gaan en vanuit Perth naar Melbourne. Vanuit Melbourne dan teruf vliegen. Binnenlandse vluchten zijn ook goed te doen. Wij hadden iets van rond de 100 een retour Melbourne - Tasmanië
De west kust gaan we niet redden.. Het plan is 4 weken. Ik vertrek samen met haar, een paar dagen bijkomen in melbourne. Dan wss een camper huren en naar adelaide rijden, daar wil ik graag naar een dorp waar ze mcleod's daughters hebben opgenomen. Dan gaan we terug en gaan we naar tasmanie. Vanaf daar weer terug naar Melbourne en door naar sydney. Vanaf daar wss vliegen naar brisbane en daar huren we weer een camper om door te gaan naar cairns. Dan kunnen we alles zien wat ik graag wil zien en gaat zij alleen verder. Ik vlieg dus heen naar Melbourne en terug via cairns. En dan eerst morgen kijken op hoeveel kosten we uitkomen. Want ondanks dat ik heel graag wil, wil ik niet bankroet thuis komen dus dat gaan we even bekijken
Dat is wel een mooie route hoor. Ik heb ongeveer dezelfde route gedaan. Gestart in Melbourne, naar Tasmanië. Great ocean road en vanuit daar naar Cairns. Brisbane wel overgeslagen. Fraser island is ook een aanrader! Ooit wil ik terug. Nog zoveel te zien daar. Ben helemaal verliefd op dat land.
Zo'n soort vlucht hadden wij ook inderdaad. Heen naar Sydney, toen helemaal rond gereden naar brisbane, cairns, dwars over naar Darwin, door het midden naar beneden, dus Alice springs, adelaide en dan naar Melbourne. Van Melbourne naar Perth gevlogen, naar het noorden tot aan Exmouth en terug naar Perth met de bus en dan van Perth terug naar Sydney weer gevlogen. Fraser Island is echt prachtig, net als een cruise naar Great Barrier Reef, echte must sees! Sydney is mooi, Melbourne vond ik super, van daaruit kun je ook nog mooi een dagtrip naar Philip Island maken. Daar komen rond zonsondergang de pinguïns aan land van een dag eten verzamelen op zee. Erg leuk om te zien! Penguin Parade | Phillip Island Mocht je verder nog vragen hebben ofzo, stel ze vooral!
Als ik jou was, zou ik er nog eens goed over nadenken. Je zit echt aan de andere kant van de wereld he en effe gauw naar huis gaat niet. Mijn vader reist altijd met Singapore airlines. Heeft het altijd heel goed. Je kan in Singapore overstappen naar australie.
Great barrier reef en fraser island staan dan ook op de lijst. En de rit naar adelaide via great ocean road idd. Super tof lijkt het me. Maar vandaag toch flink uitgezocht en met mijn man besproken, en gezien het haar reis is pas ik mij aan, en dan hebben aan 2000 a 2500 euro echt niet genoeg. En meer hebben we gewoon niet over. We gaan het morgen nog even goed bekijken. Wat ze allemaal wil en hoe we dat voor ons zien. Maar als het meer dan dat wordt gaat het gewoon nu niet door. Dan ga ik over een aantal jaar. En dat ik niet zo even de bus naar huis toe pak dat begrijp ik ook wel. Daarom is het ook een reis om goed over na te denken en niet dat ik morgen op het vliegtuig stap Er zijn diverse goede overstap punten lees ik wel. Daar zal dan ook naar gekeken worden als ik wel ga. Dankje meiden! Toppers
Great ocean road is zeer mooi. Er is daar ook ergens een plekje waar veel koala's zitten. Helaas weet ik niet meer waar dat punt is. Barrier reef ook. Eigenlijk vind ik alles mooi daar 😆
die is even voorbij die vuurtoren , als ik mij niet vergis even doorrijden van de route af dan zitten ze in de bomen.
ik vloog ook met quantas heb een 17 daagse reis gemaakt. Was voor mij lang genoeg en heb veel gezien Sydney , en omgeving. Toen naar Alice springs gevlogen en hebben we de uluru rock tour gedaan van 3 dagen. Toen naar Melbourne 1 dag stad en volgende dag naar great ocean road die we in 2 dagen gereden hebben. Door de Grampions met wandelingen en overnachten door naar Min Yip the home of the flying doctors film set daar geslapen en door naar melbourne waar we in de avond terug vlogen. het is een flinke vlucht , heen ging het nog wel maar terug duurde een eeuwigheid.
Geen idee of het voorbij de vuurtoren is. Volgens mij ligt het vlak bij apollo bay. Het lag op de route, zover ik weet zijn we niet van de route af hoeven gaan Wij kregen die tip van een australiër tijdens onze binnenlandse vlucht. Maar is alweer 10j geleden, dus weet het niet meer allemaal zo exact. Weet wel nog dat er een koala op de grond zat, die ik op 2 meter afstand kon bewonderen. Erg gaaf!
Nou ik heb de knoop doorgehakt. Vandaag alles goed uitgezocht. En gezien het haar reis is gekeken naar wat zij graag wil doen. En met een budget van 2500 euro kom ik dan niet rond. Gezien onze financiële situatie het niet toelaat om meer uit te geven heb ik besloten om niet te gaan. Ik moet dan teveel dingen laten die zij graag wil doen waardoor zij niet de vakantie krijgt die ze wil. Dus ik spaar dapper door, en wellicht over een paar jaar Thanks meiden. Ik ben in ieder geval veel tips rijker!!
Ach van ontzettend jammer meissie, ik had je zo'n prachtige onvergetelijke reis zó gegund. 😔 Maar goed, ik hoop dat je in de nabije toekomst alsnog kan gaan en dan met een kleintje erbij. 😊
Ah jawel. Tis nu ook gewoon dat er niet voor gespaard is. Ik ga gewoon hard mn best doen en dan kunnen we hopelijk over enkele jaren samen genieten daar. Het was nu ook ineens zo snel dus ook geen tijd om me voor te bereiden op alles. Ooit lukt het