Yes, over 4 weken is het zover! We gaan dan op vakantie met onze dochter van dan 10 weken! Wie heeft er tips voor de reis en het verblijf? De vlucht is ca 10 uur in totaal, we vertrekken 's avonds ( Jippie ) en komen 's ochtends aan op plaats van bestemming. We verblijven bijna 3 weken bij familie in het buitenland. We slapen bij hun thuis, er is dus gewoon een keuken, wasmachine etc en ze kan met ons mee in de douche of samen in het grote ligbad. Linnengoed etc is ook allemaal daar. Waar moeten we aan denken? - Eigen paspoortje aanvragen - Vaccinaties zijn nog niet van toepassing voor babies denk ik. - Maxi cosi: kunnen we ws daar lenen en anders nemen we hem mee. - Camping bedje; kunnen we daar lenen, anders bij ons in bed slapen. - Kinderwagen; is daar niet functioneel, we gebruiken de draagdoek of bondolino - Luiers; zijn daar te koop - Flesvoeding; uitrekenen hoeveel we nodig hebben voor die periode plus wat reserve. Flessen maken met fleswater ipv kraanwater. - Kleertjes; zonnehoedje niet vergeten, zwembroekje/zwemluiers. - Linnengoed; spuugdoekjes, slabbetje, een paar hydrofiels. Slaapzakje en 2 wikkeldoeken die ook als dun dekentje functioneren. - Opblaasbaar verschoonkussen van de ikea? Dat lijkt me wel handig. - Zonnebrand voor babies Tijdens de reis; - Voldoende voeding en luiers mee en reserve kleertjes. ? Kunnen ze water koken aan boord voor de voeding, of is zit het in van die warm-houd-kannen waar dus 'oud' water in zit ? - Slaapzakje mee voor tijdens de vlucht, ze kan in zo'n hang wiegje van het vliegtuig slapen. - Flesje drinken tijdens opstijgen en landen, voor eventuele oorpijn. - Draagdoek om eventueel lekker bij papa en mama te kroelen voor als ze het eng/vreemd vind in het wiegje. Nog meer tips? Wat is er qua speelgoed van toepassing voor een baby van 10 weken?
he, waar gaan jullie naar toe? Ik zou zeker de maxi-cosi meenemen. Kun je ook als stoeltje gebruiken op de plaats van bestemming en met vervoer is het wel zo handig. We zijn met jason naar curacau geweest toen hij 3 maanden was. We vlogen met klm en daar konden ze aan boord gewoon de les warm maken met vers water. Het wordt alleen heel heet gemaakt maar dan kun je gewoon wat mengen met koud. De draagdoek is ook zeker handig omdat je de maxi-cosi meestal niet mee het vliegtuig in mag nemen (of je moet er een extra stoel voor boeken). Zo heb je met in en uitstappen je handen vrij. Wij hadden voor jason een deryan travel cot. Aangezien ik niet prcies weet waar jullie heen gaan weet ik niet of dit voor jullie handig is, maar wij hebben er veel gebruik van gemaakt. Het is een soort tentje waar de baby in kan liggen, bijv op het strand. Zo kunnen er geen zand of insecten bij je kindje komen en is het beschermd tegen de zon. Verder denk ik dat je heel goed voorbereid bent! Veel plezier!
Thanx mama van Jason! We gaan naar het Midden Oosten, zeker wel even naar het strand enzo maar niet dagelijks. Ik denk dat de kinderwagen en de maxi cosi meegaan inderdaad, dan maar sjouwen!