Hoi! Ik wil vanavond van plakjes courgette (lange lappen, met kaasschaaf) rolletjes met rundergehakt maken en die in de oven stoppen. Mijn jongste zal het niet eten maar mijn oudste heeft "lichte" koemelkallergie. Ik kan dus met geraspte kaas werken en op "zijn deel" de vegan raspkaas doen. Maar alle recepten die ik verder vind zijn met ricotta of mozzarella.... Heeft iemand tips om rolletjes courgette met gehakt te maken mét strooikaas of plakjes kaas (evt) maar zonder andere vormen van kaas zoals ricotta en mozzarella? Hij houdt helaas ook niet van tomatensaus...
Echte mozzarella is van buffelmelk. Dus dat kan hij waarschijnlijk gewoon eten. ( niet die goedkope zakjes uit de supermarkt maar de duurdere in de supermarkt zijn vaak wel van buffel). Ik ben meer van de courgette in de lengte halveren. Zaadlijsten eruit halen en dat dan vullen. Moeten het echt rolletjes zijn? Zo niet; Bijvoorbeeld op zijn mexicaans. Courgette halveren, zaadlijsten eruit. In een pan gehakt rullen met paprika, knoflook, uitje, mais en mexicaanse kruiden. Dan de courgette vullen, wat geraspte kaas erover en in de oven.
Nee buffelmelk gaat ook niet helaas. Wil rolletjes want dat zit in mijn hoofd ik ken de "schuitjes" idd. Heerlijk is dat. Mijn kleuter houdt van mayonaise haha. Dus zou ook nog iets in die richting kunnen doen voor hem (smaakbarbaar)... Het lijkt me wat droog, courgette in rolletjes met gehakt ui en knoflook. Of zou dat goed komen als je er raspkaas overheen doet?
Je moet je gehaktballetjes/staafjes sowieso voorgaren neem ik aan. Als je ze na de eerste ronde in de oven een poosje in een nat kruidig medium laat garen alvorens je ze in de courgette rolt, zijn ze niet droog. Je kan een beetje van dat vocht evt ook in de ovenschaal gieten om een beetje te laten stoven. Je gehakt wordt denk ik ook minder droog als je het mengt met gemalen walnoten (als dat in je smaakgeheel past)