Kleine kindjes met blikjes cola...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door void, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik was toen straks met zoonlief in de speeltuin en ineens zag ik een meisje van een jaar 4-5 met een blik cola in d'r handen..

Nouja dat wij in de jaren 90 op feestjes aan de cola konden komen is dat naar mijn weten vandaag de dag echt niet meer normaal meer toch, of ben ik nu echt gek? :(

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Misschien heeft ze het wel gewoon van haar ouders gekregen?

Mijn keuze zou het ook niet zijn, maar ja, niet iedereen denkt hetzelfde natuurlijk.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Tja de mijne krijgen het op die leeftijd nog lang niet. Maar ik hoor vaak genoeg van kleuters die af en toe cola of sinas krijgen.

4. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik zou t mijn kind ook niet geven nee
    Maar ja.. ik zie het zoveel gebeuren

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    leef en laat leven..bij mij krijgen ze ook geen cola maar iemand die zn kind het wel geeft...het zal me een worst wezen

6. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreemd. Mijn kinderen krijgen alleen water.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zie dat je in Engeland woont... daar zijn de eet- en drinkgewoonten sowieso anders dan we gewend zijn. Mijn dochters mogen bij uitzondering eens een glas cola (bijv bij een feestje)

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nou die van mij niet, mijn kinderen mogen bij hoge uitzondering gerust een half glaasje cola. Maar ik doe niet zo heel moeilijk over een pakje drinken, ice-tea of appelsap.

Maar een blikje zou mij ook wat ver gaan.

9. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen zijn 2. :). Dus geen cola.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn dochter is 6,5....maar no way cola/sinas/ice tea whatever

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oké :), nee dan geen cola. Die van mij zijn 4 en 5, is net een andere leeftijd.

12. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn (Belgische) vriendin geeft haar kindje al cola vanaf 1,5! Tenminste, toen zag ik het voor het eerst. M'n mond viel open, maar zij vindt het dood normaal.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier ook geen cola/sinas ofzo
    heeel af en toe (lees 1x in de paar weken /maanden) krijgt ze een flesje ijsthee. Die neemt ml dan van zijn werk mee voor haar, "papa drinken".

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ach ja, lekker boeiend.

Mijn dochter krijgt op vrijdag een half glaasje cola.

15. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Hier krijgt de oudste héél af en toe een slokje cola. Het is verder een kind wat gek is op water, groente en fruit en deze dingen nog altijd verkiest boven ongezonde dingen (ja echt waar:D) Dus af en toe een slokje cola..tsja, ik kan daar dan niet moeilijk over doen.

Wat ik zelf altijd heel erg vervelend vind is als men denkt te kunnen beslissen wat een kind lekker vindt.
    Hier in de familie is het blijkbaar heel normaal om voor een kind te beslissen dat hij/zij bijvoorbeeld suiker in de thee wil, of limonade in de yoghurt, of weet ik wat..."want dat IS toch gewoon lekkerder?"

Ik kan dat echt niet begrijpen. En ook daarvoor geldt: héél af en toe, (als in: 1 kopje in de week met een half schepje suiker) maar het mag absoluut geen gewoonte worden.

16. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Nou eh, ik weet nog in Nederland hadden we vroeger kinder cola.. Maar normale cola.. Tja ik heb het hier een keer op een tv programma gezien waarbij mevrouw met 9 kids met haar newborn op haar schouder en een peuk in d'r handen in de keuken stond met de rest van de kinderen aan hun drie wekelijkse mac donalds en de jongste hadden zelfs de cola in hun fles.. Dan denk ik uhuhuh Caffeine? Suiker? prik?? Kijk en als ze dan wat ouder zijn een jaar of 4-5 zijn misschien zo nu en dan op feestjes of speciale gelegen heden wat prik.. Al vind ik cola door de caffeine dan eigenlijk toch wel weer rare keus uit het assortiment..

Het is meer zo iets van op die leeftijd heeft dat toch helemaal geen meer waarde.. Behalve dan dat je er snel dikker van wordt en het enorm slecht is voor je gebit, het hydrateerd ook niet echt lekker... Mijn vriend denkt dat ook normaal te vinden en gaf onze zoon met 20 maanden ook een slok cola op een doop feest toen ik net wat drinken voor hem ging halen wat geen prik was want uh.. Ik vind hem gewoon echt veel te jong en ik zal mijn eigen kind dat voorlopig nog ook wel vinden.. Al geeft Kate middleton d'r kids vroegtijdig cola ik vind dat op jonge leeftijd buiten speciale gelegenheid toch best frapant.. En het zal echt wel verschillen per kind op welke leeftijd ze d'r wel of niet lastig van worden want ja uh caffeine en suiker enzo.. Je geeft een kind op die leeftijd toch ook geen koffie? Het is mijn kind niet dus die ouders moeten dat allemaal lekker zelf weten maar een raar gezicht vind ik het eerlijk gezegd gewoon wel.

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Op die leeftijd mocht Nathan ook wel eens het laatste slokje uit het blikje:p. Nu in het weekend soms een half glas cola/ sinas.
    Alles met mate.

18. sjak

sjak Niet meer actief

Cola krijgt ze niet voor haar 12de (ofzo) maar een keertje sinas, 7up of lipton ice is toch niet zo erg? Mijn dochter drinkt het liefst siroop, melk en water.
    Maar ik vind wel dat mensen af en toe doorslaan met; mijn kind krijgt alleen water...

19. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Zie het hier in de stad zo vaak, bij zulke kleintjes. Blikken cola, hele zakken chips, puntzak snoep. Moeten de ouders allemaal zelf weten, boeien, ik ben het onderhand gewend om zulke dingen te zien dus verbaas me niet zo snel meer. ;)

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Tja, ik heb hier 2 pubers in huis die in het weekend cola drinken.
    De jongste twee van 9 en 4 weten inmiddels heel goed dat ze cola lekkerder vinden dan thee of water.
    Kreeg de oudste weleens cola toen hij een jaar of 6 was, drinkt de jongste al bijna een jaar weleens cola.

Deel Deze Pagina