Wij zitten deze zomer ongeveer 120 km onder Venetië (Camping Spina Village, Lido di Spina). We willen o.a. een dagje naar Venetië gaan (twijfelen nog of we 2 dagen zullen doen, zodat we een hotel in de buurt van Venetië boeken voor 1 nachtje). Maar mochten we 1 dag gaan, hoe gaan we er heen? Wie heeft ervaringen? Ga je met de auto en parkeer je die bij Venetië? Op welke parkeerplaats dan? Ik weet dat Venetië autovrij is, heb het een en ander gelezen over parkeren bij Mestre op het vaste land en dan met de trein en dan verder met de watertaxi. Of kan ik beter vanaf de camping al ergens het OV pakken?
Ik zou Venetië in twee dagen doen, zeker als je er nog zoveel km voor moet reizen. Kun je mooi genieten van de stad. Mag ik je aanraden niet in het weekend te gaan voor zover dat kan? Veels te druk! Wellicht kun je met het openbaar vervoer of auto tot aan de luchthaven komen om zo vanaf daar de water taxi te nemen.
Wij zijn er in totaal 2 keer geweest beide maar 1 dag. De eerste keer met de trein wat prima was. Onze camping was ook vlakbij station. Met de kinderen zijn we met de auto gegaan. Je wordt vanzelf naar een parkeerplaats toegeloosd en vanaf daar neem je de watertaxi en kun je uit stappen waar je wilt. Beide dus heel goed te doen. Ik vond 1 dag lang genoeg en we hadden alles gezien wat we wilden. Inderdaad goede tip om niet in het weekend te gaan. Maar in de schoolvakantie is het elke dag wel druk.
Wij zijn er 2 jaar geleden geweest toen zaten we aan het Gardameer. Met de auto zijn we gegaan je wordt vanzelf naar een parkeerplaats gewezen en vanaf daar zie je wel boten die je in Venetië afzetten. Wij vonden 1 dag meer dan genoeg wel erg mooi!
Wij zijn eens naar op vakantie geweest in Sirmione 2 jaar terug, ligt aan het Gardameer. We hebben toen de trein naar Venetië genomen, leek ons het makkelijkste.. Zijn daar 1 dag gebleven Zijn toen ook met de trein naar Milaan geweest en met de bus naar Verona.. Ook telkens voor 1 dag.. Ik vond Venetië het mooist!! Zalige stad
Onze voorkeur gaat ook uit naar 1 dag hoor, ik heb al even zitten kijken hoe er met de trein te komen vanaf onze camping, maar dat gaat nog wel een rit worden, geloof ik. Denk dat ik het ook gewoon op de camping moet gaan vragen.
Wij zaten op marina di venezia, volgens mij ligt dat aan de andere kant van venezie. Bij Punta sabbioni vertrekt de veerboot naar Venetie. Je kunt een dagkaart kopen voor bv 12 uur en dan kun je alle busboten in Venetie nemen, dat is leuk want dan kun je dus bv ook een rondje door en om Venetie doen per busboot, kom je ook langs de grote cruiseschepen. Het is niet handig om een buggy oid mee te nemen mocht je dat van plan zijn, want het gaat trapje op trapje af daar
Wij zijn vorig jaar ook een dag naar Venetië geweest. We zijn met de auto gegaan naar een plek (grote parkeerplaats) waarvandaan een veerboot ging. Werkte perfect! Kan de naam wel even opzoeken.
Als ik zo op de kaart kijk, zou dat zeer onpraktisch zijn voor ons, we komen nl. van de kant van Ravenna af. Dan zouden we eerst helemaal omhoog, om Venetië heen moeten rijden.
Wij zijn er 3 jaar geleden geweest 1 dag was genoeg wij zijn met de auto gegaan je kan daar gewoon parkeren brug over een je loopt Venetië in of je neemt een water taxi maart wij zijn gaan lopen dan zie je ook de kleine steegjesen leukere winkel tjes
Wij zijn er ook geweest, gewoon 1 dag en met de trein. Ideaal!! Alleen even niet in de gaten dat het met buggy toch erg onhandig is haha