Dagje naar Venetië

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kuki, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij zitten deze zomer ongeveer 120 km onder Venetië (Camping Spina Village, Lido di Spina). We willen o.a. een dagje naar Venetië gaan (twijfelen nog of we 2 dagen zullen doen, zodat we een hotel in de buurt van Venetië boeken voor 1 nachtje).

Maar mochten we 1 dag gaan, hoe gaan we er heen? Wie heeft ervaringen? Ga je met de auto en parkeer je die bij Venetië? Op welke parkeerplaats dan? Ik weet dat Venetië autovrij is, heb het een en ander gelezen over parkeren bij Mestre op het vaste land en dan met de trein en dan verder met de watertaxi. Of kan ik beter vanaf de camping al ergens het OV pakken?

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik zou Venetië in twee dagen doen, zeker als je er nog zoveel km voor moet reizen. Kun je mooi genieten van de stad. Mag ik je aanraden niet in het weekend te gaan voor zover dat kan? Veels te druk!

Wellicht kun je met het openbaar vervoer of auto tot aan de luchthaven komen om zo vanaf daar de water taxi te nemen.

3. heart2

heart2 Lid

28 jan 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn er in totaal 2 keer geweest beide maar 1 dag. De eerste keer met de trein wat prima was. Onze camping was ook vlakbij station. Met de kinderen zijn we met de auto gegaan. Je wordt vanzelf naar een parkeerplaats toegeloosd en vanaf daar neem je de watertaxi en kun je uit stappen waar je wilt.

Beide dus heel goed te doen. Ik vond 1 dag lang genoeg en we hadden alles gezien wat we wilden. Inderdaad goede tip om niet in het weekend te gaan. Maar in de schoolvakantie is het elke dag wel druk.

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij zijn er 2 jaar geleden geweest toen zaten we aan het Gardameer. Met de auto zijn we gegaan je wordt vanzelf naar een parkeerplaats gewezen en vanaf daar zie je wel boten die je in Venetië afzetten.

Wij vonden 1 dag meer dan genoeg wel erg mooi!

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij zijn eens naar op vakantie geweest in Sirmione 2 jaar terug, ligt aan het Gardameer.
    We hebben toen de trein naar Venetië genomen, leek ons het makkelijkste.. Zijn daar 1 dag gebleven
    Zijn toen ook met de trein naar Milaan geweest en met de bus naar Verona.. Ook telkens voor 1 dag..
    Ik vond Venetië het mooist!! Zalige stad

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Onze voorkeur gaat ook uit naar 1 dag hoor, ik heb al even zitten kijken hoe er met de trein te komen vanaf onze camping, maar dat gaat nog wel een rit worden, geloof ik. Denk dat ik het ook gewoon op de camping moet gaan vragen.

7. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Met de auto en dan de watertaxi gaat prima!

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wij zaten op marina di venezia, volgens mij ligt dat aan de andere kant van venezie. Bij Punta sabbioni vertrekt de veerboot naar Venetie. Je kunt een dagkaart kopen voor bv 12 uur en dan kun je alle busboten in Venetie nemen, dat is leuk want dan kun je dus bv ook een rondje door en om Venetie doen per busboot, kom je ook langs de grote cruiseschepen.

Het is niet handig om een buggy oid mee te nemen mocht je dat van plan zijn, want het gaat trapje op trapje af daar

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Mijn kinderen zijn dan 13 en bijna 8, dus een buggy gebruik ik niet meer. :)

10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wij zijn vorig jaar ook een dag naar Venetië geweest. We zijn met de auto gegaan naar een plek (grote parkeerplaats) waarvandaan een veerboot ging. Werkte perfect! Kan de naam wel even opzoeken.

11. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Graag!

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Dat zal wel punta sabbioni geweest zijn. Die plaats bedoelde ik ook namelijk.

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Als ik zo op de kaart kijk, zou dat zeer onpraktisch zijn voor ons, we komen nl. van de kant van Ravenna af. Dan zouden we eerst helemaal omhoog, om Venetië heen moeten rijden.

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wij zijn er 3 jaar geleden geweest 1 dag was genoeg
    wij zijn met de auto gegaan
    je kan daar gewoon parkeren
    brug over een je loopt Venetië in of je neemt een water taxi maart wij zijn gaan lopen dan zie je ook de kleine steegjesen leukere winkel tjes

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij zijn er ook geweest, gewoon 1 dag en met de trein.
    Ideaal!! Alleen even niet in de gaten dat het met buggy toch erg onhandig is haha

16. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    En een tochtje in een gondel is echt een aanrader

17. engelien

engelien Lid

16 jun 2015
    5