Hallo allemaal, Ik heb een internationale vlucht gepland staan als ik 9 weken zwanger ben. Nou vraag ik me af of dit gevaarlijk is of niet, zuurstoftekort baby etc.? Ik lees er echt heel veel verschillende dingen over, dus nu weet ik echt niet wat juist en onjuist is. Ik heb pas een afspraak met mijn VK over 2 weken, wat hebben jullie verloskundigen hierover gezegd? Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties...
Poeh... jullie reacties stellen me zeker gerust. Ik las die horror verhalen op websites over zuurstof tekort voor de baby en schrok toch echt even. Lieve dames die hierboven hebben gereageerd die gevlogen hebben in het eerste trimester, waren dit ook lange internationale vluchten? Die van mij is ongeveer 12 uur namelijk....
Lieverd je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ik ben stewardess dus je mag van mij aannemen dat dit echt geen kwaad kan voor je kleine. De verhalen over de zuurstof kloppen.. Maar dit is meer als je de mount Everest zou beklimmen oid. Omdat je daar minder zuurstof krijgt. Aan boord van een vliegtuig is dit allemaal goed geregeld doormiddel van een drukcabine. Geniet van je reis! Veel plezier! Vergeet niet om in het vliegtuig goed water te blijven drinken! De lucht is erg droog in een vliegtuig.
waar ze je al niet bang voor maken.. Gewoon lekker doen! Ik vloog bij de eerste met 14 weken en bij de 2de met 23 weken gewoon lekker doen
Ik was 10 weken zwanger van de 3e toen we 13 uur in het vliegtuig zaten . Goed blijven drinken af en toe heen en weer lopen. Komt allemaal goed geniet van de reis .
De reden waarom je misschien beter niet kunt vliegen is vanwege de radioactieve straling. In de lucht is er meer straling dan op het platteland. Net zoals je meer straling in de bergen hebt. Meestal zal er niets gebeuren met de ontwikkeling van het kindje, maar dat is het risico wanneer je vliegt terwijl je kindje nog in de ontwikkelingsfase zit. Helaas wordt dit bijna nergens vermeld. Ik wil je niet bang maken hoor, er zijn je al velen voor gegaan die wel hebben gevlogen en waar niets gebeurd is. Zelf ben ik rontgenlaborant en heb een stralingsbeschermingsdiploma. Daar wordt het wel in vermeld. Stewardessen mogen ook niet meer vliegen zodra ze zwanger zijn. Zij zijn uiteraard veel meer in de lucht dan jij. Tenminste zo hebben ze ons dat geleerd. Er wordt heel panisch gedaan over een foto maken tijdens een zwangerschap, maar tijdens een vliegreis en vakantie in de bergen vang je veel meer straling dan een foto.
Ik heb alle zwangerschappen lange vluchten gemaakt (met 5 weken, 13 weken, 15 weken & 27 weken en weer terug ) Is allemaal prima gegaan, en de kindjes hebben er niks aan over gehouden
Ik heb net na de innesteling gevlogen en met 17 weken nog een keer. Ook ga ik deze week nog een lange vlucht maken, ben dan 21 weken. Hij doet het tot nu toe prima! Goed drinken idd en af en toe lopen. Ook zou ik aanraden bij een lange vlucht om steunkousen aan te doen. Veel plezier en geniet ervan!
Zoals zovelen zeggen, het kan prima ik heb met 8 weken (heen) en 11 weken (terug) ook een vlucht van 15 uur gemaakt. Ik voelde me alleen niet zo lekker, dus vond het best pittig. Maar had de reis niet willen missen