Gisteren avond verjaardag gehad. Halve wegen de avond werden met handen wel een beetje dik. Maar dat heb ik wel vaker, dat komt dan volgens mij omdat de handen de hele tijd om laag hangen. Komen we om 23:00 uur thuis en ik doe mijn sokken uit, heb ik hele dikke enkels Vanmorgen zijn mijn enkels nog steeds dik, niet zo dik meer als gisteren avond, maar toch nog best dik. Ik dacht dat vocht vast houden later in de zwangerschap voorkomt. Nu is mijn vraag trekt dat weer weg of blijf ik de rest van de zwangerschap daar last van houden? Ik dacht dat vocht vast houden later in de zwangerschap voorkomt. Kan dikke enkels ook betekenen dat je een te hoge bloeddruk hebt?
heey charmer, Ik ben wel iets verder als jij, maar heb er ook best last van. Mijn enkels doen ook echt zeer tijdens het lopen. ga al de hele tijd omhoog zitten maar dat maakt geen verschil. Dikke handen heb ik alleen als ik smorgens opsta. Omdat ik altijd met mijn hand onder mijn hoofd of kussen lig. Dus ook te hoog denk ik. Gister toevallig bij de verlos geweest en heb het nagevraagd. Zij gaf aan dat de ene het sneller heeft als de ander en dat er weinig aan te doen is. Heb het sinds vorige week toen het zo heet was. succes meis. gr.rensje
ik heb al een maand of 2 last van dikke enkels en handen en sinds 2 weken ook last van hoge bloeddruk maar het hoefd niet samen te gaan het is normaal dat als het wat warmer weer is dat je vocht vast houd.
Ik heb al vanaf het begin van de zwangerschap bij het minste beetje warmte dikke enkels, maar nog steeds een perfecte bloeddruk, dus niks aan de hand Je vk controleert als het goed is bij elk bezoek je bloeddruk, dus als die tot nu toe steeds goed was hoef je je niet echt zorgen te maken, hoor, tenzij je je verder helemaal niet goed voelt ofzo...? Ik merk wel dat ik nu echt in de eindfase terecht aan het komen ben: alles zwelt steeds sneller op, en het trekt ook bijna niet meer weg, helaas Maar ach, gelukkig is het geen 30 graden buiten; dat scheelt alweer
Het begon bij mij zo rond de 30 weken.. Toen viel het nog wel mee , maar mn voeten zijn nu maatje XXXXL Hoop ook echt dat die kleine smurf optijd komt.. Als ik nog zo 4 weken moet rondlopen dan prik ik me voeten lek ! :x
had ookal heel vroeg last van vocht. In het begin viel het wel mee, en na een nachtje slapen waren m'n voeten wel weer oke. Zit nu in de 31ste week en sinds 2 weken kan ik geen schoenen meer aan.... gelukkig is het nog weer voor slippers!!! Zelfs m'n uggs passen niet meer. Bloeddruk helemaal goed, dus meer dan lastig is het niet....
ik heb ook hele dikke enkels en voeten doet echt pijn als ik teveel loop..pas ook al me schoenen niet meer zelf me sloffen niet meer..kan ook alleen me slippers nog aan..
Hier ook verschrikkelijk dikke enkels en voeten, en die trekken ook niet meer weg Ik doe er alles aan om het vocht te verminderen: 2 koppen brandnetelthee op een dag, wisseldouches op mijn benen en voeten, voeten hoog met slapen en overdag ook zoveel mogelijk, maar het mag niet meer baten. Het is inmiddels zo erg dat ik vanaf halverwege de dag nauwelijks meer op mijn voeten kan staan, de huid is helemaal maximaal gespannen en mijn tenen komen aardig in de verdrukking. Handen beginnen ook. Bloeddruk is (door medicijnen) mooi laag dus ik maak me verder geen zorgen, maar zeker met de voorspelling van het komende tropische weer, word ik toch wel een klein beetje wanhopig. Mijn verlof begint eind vd week, en voor die tijd kan ik niet eens naar mijn werk komen en bijna alleen op bed liggen!
Ik zou bijna zeggen "maak je borst maar nat" .. Ik heb vanaf (ongeveer) 28e week ook vocht vast gehouden en naar t einde toe werd t alleen maar erger.. ringen heb ik al een poos niet om.. 1 kan nu weer, mn trouwring hoop ik volgende week weer om te kunnen (is nu bij juwelier voor t inzetten van een diamantje) Ik had een dikke deken onder mn matras, zodat mn voeten wat hoger lagen maar ook dat mocht de laatste weken niet meer baten... In t ziekenhuis schrokken ze best van mn benen en voeten.. Nu, 14 dagen na de bevalling heb ik eindelijk weer mn sportschoenen aan kunnen doen.. Iets dat toch een week of 5 geleden is.. Het is een vervelende kwaal, dat vocht vasthouden.. Kan ook heel naar voelen ( druk in de benen had ik en t vel helemaal gespannen) maar na de bevalling verdwijnt t overtollige vocht weer.... Sterkte iig!!
Dames: Comprinetkousen!! Via je huisarts het recept halen en even langs de apotheek. Balen met dit warme weer, maar het helpt wel. Ze zijn er in het wit, maar ook in huidskleur. Grtjs, Aleida
Is dat hetzelfde als steunkousen? Wat doet dat precies voor je opgezwollen enkels, zorgt dat de boel niet uit elkaar klapt? Ik zal het vanmiddag eens aankaarten in het ziekenhuis, misschien is het wel wat. Ik had trouwens bij de lidl al een keer "steun-pantykousjes" gekocht, verwachtte er niks van want ik weet dat echte steunkousen idd aangemeten moeten worden. En het was ook 10x niks, als dat enige steun/compressie zou moeten geven.... De kleuren vind ik verschrikkelijk trouwens, ik heb een bruine huidskleur, wat moet je dan met wit of zgn. "huidskleur"...
hoi hoi, ik heb ook al zeker een week of 8 last van dikke voeten/enkels. Volgens mij is het niet raar dat je dat al wat vroeger in de zwangerschap hebt. De een heeft het inderdaad wel en de ander niet. Ik kan nu geen schoenen meer aan, alleen slippers en met het warme weer is het helemaal niet te houden. Maargoed je kunt er weinig aan doen behalve savonds de benen omhoog maar dat werkt bij mij ook niet meer echt. Het hoeft echt niet samen te gaan met je bloeddruk maar het kan wel. Als je in een keer veel meer vocht vasthoud dan normaal over je hele lichaam zou ik me pas zorgen maken. groetjes