ik weet het niet meer met mijn buren.

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik woon hier nou sinds 1 december.
    lekker in een dorp vanuit de stad hoop op rust.
    kei leuke buurvrouw aan de eene kant maar ooh wat een verschrikking aan de andere kant..

in het begin ging het wel goed we waren gewaarschuwd door de opzichter mocht je last hebben van je linkerburen meld dit aub.
    nergens geen last van gehad lieve mensen ons netjes voorgesteld en toen begon het.

ze brachten wel eens eten van hun cultuur en wij hadden hun luiers gegeven van vele maten te groot en waar ons meisje toch niet tegen kan ik heb er spijt van want ik had ze beter kunnen weggooien :(

want toen begon het ze stonden echt gewoon zeker 5 keer per week aan de deur de leefgeluiden zijn hard maar dan ook echt hard het lijkt wel of er kuddes olifante op de tap liepen.

ik heb zelfs getwijfeld of mijn kleine of mijn oppas kindje uit bed viel en gewoon weer terug was gaan liggen (hoorde het niet door de babyfoon) maar ook als mijn oppas kindje er niet was hoorde ik een knal gigatisch.

hun hebben 7 kinderen waarvan er 1 niet meer thuis woont maar helaas wel bijna hier woont met zen zwangere vrouw ng meer mensen en nog meer herrie.
    de jongste (is 3 maanden ouder dan onze klein) huilt krijst de hele dag door en heb ook echt het idee dat ze het meisje af en toe (lees regelmatig slaan) want ik hoor het gewoon.

de 2 jongste spelen met glas hoorde laatst gewoon in een ander halve week tijd 13 keer iets kapot vallen kinderen zijn buiten en het word gewoon pas een half uur later opgeruimt.
    kinderen spelen met stalen buizen harken ga maar door.
    ze hebben geen regelmaat want er komt zelfs gewoon bezoek om 02.00 uur snachts en je hoort de kinderen dan ook gewoon nog.

mijn schoonzusje zei zelfs altijd als ik hier ben hoor ik de kleinste krijsen ze kan niet slapen van de herrie en heeft medelijden op het moment dat we een kindje bij krijgen en die op die kamer slaapt.

hun tuin is een vuilnisbelt en alles waait word over de schutting gegooid bij ons in de tuin zelfs gewoon een stuk bord.

ik naar de woningbouw geweest ja mevrouw ze krijgen binnen kort een curses hoe je het huishouden moet doen en rekening moet houden in nederland (normen en waarde enzo).
    ze bode aan om bemiddeling te doen maar die ouders spreken kei gebrekkig nederlands na mij idee (de woningbouw zegt dat ze het weldegelijk verstaan) de kinderen worden altijd bij ons aan de deur gestuurd mag ik bellen mag ik knoflook hebben jullie babyvoeding ben vergeten dat de winkel dicht is en ga maar door.
    mooi voorbeeld ik was aan het stofzuigen en moest eve mijn rug streken de stofzuiger was nog aan en ze stonden aan de deur mag ik jullie stofzuiger lenen.

ook heeft er een van een jaar of 7 a 8 gewoon 2 weken over de schutting zitten loeren bij ons in de tuin.

ben al meerdere keren aan de deur geweest en het werkt gewoon niet.
    ik begin ook echt zwaar geirriteerd te worden van alsmaar een krijsend kind alle herrie en gewoon het feit dat het zo erg is dat mijn kleine meid wakker van hun word.

wat kan ik hier nou aan doen heb ook geen zin om elke dag de woningbouw te bellen en bij hun aan de deur te staan.

ze hebben in hun oude huis zelfs om deze dingen opstapeling van jaren dat er niks aan gedaan werd een vuurwerkbom naar binne gegooid.

bedankt voor het lezen en mischien voor de tips.
    groetjes toetie

2. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Een gesprek aangaan met oudste zoon en zijn vrouw?
    En vragen of zij het willen vertalen.

Aangeven dat je graag een goede buurverhouding hebt, maar dat je knettergek word van de overlast. Dat je begrijpt dat ze 7 kinderen heeft met de bijkomende drukte, maar dat sommige dingen tever gaan.

Zoals de tuin, het gegluur, continue dingen willen lenen en soms ook wel de geluiden.

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

pfff jeetje...

nou...het enige wat ik me kan bedenken, is kijken of je de gemeente/woningvereniging achter hun broek aan kan zitten om iemand die hun "taal" spreekt zsm langs te laten gaan om alvast duidelijk te laten maken hoe je rekening moet houden met elkaar, waaronder dus je buren.

je zou een precies lijstje kunnen gaan maken waarvan je alvast een kopie afgeeft bij de gemeente/woningbouw zodat waneer daar iemand komt er niets vergeten word waar jij mee te maken hebt.

succes

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Eens met reageerder hierboven (niet geschoten is altijd mis) en daarnaast: toch maar elke dag (of als je dat te ver vindt gaan elke week) met de woningbouw bellen. Maak er ook maar hun probleem van! Veel meer kun je niet doen, denk ik. Eventueel de wijkagent inschakelen, maar die zal ook niet veel willen / kunnen doen als hij weet dat de woningbouw er ook al mee bezig is.

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    het ergste vind ik dat ik dus alles via die kinderen moet spelen.
    en ik vind het ook gewoon zielig voor die kinderen omdat ik gewoon weet dat het dus ook op hun afgereageerd word.
    hier speelt gewoon echt het verhaal moeder zit de hele dag op der luie reet kinderen doen alles en papa geeft slaag.

hiervoor hebben ze die vuurwerk bom bij hun naar binnen gegooid. voor de overlast.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    mischien dan toch maar met de woningbouw bellen maandag.
    de wijkagent ja wat is overlast het zijn de leefgeluiden maar op een abnormale geluidsniveau.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou ook blijven klagen.. wat een drama zeg!

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

als hun wat willen lenen , leen je het dan ook uit ? of zeg je nee?

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou zeker met ze praten!

Mar wbt het slaan wil ik je wel even advies geven.

Mijn zoontje schreeuwt momenteel echt de boel bij elkaar ( en dan lijkt t ook net of we hem wat aan doen zo hard schreeuwt hij ) Ik heb hier div malen de buren voor aan de deur gehad die ook suggereerde dat we hem sloegen.

Terwijl ik mijn zoontje nog nooit met een vinger heb aangeraakt.. En het kwetste mij ook heel erg dat mensen dit dachten. Mocht je dit dus willen vermelden in het gesprek wees er dan aub 100% zeker van!

10. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik weet het zeker dat het gebeurt want intussen ken ik de klappen op de pamper wel ken jammer genoeg ik heb het niet gezien maar ik hoor het luid en duidelijk in de tuin.
    ik wil het ook niet zien want dan vlieg ik ze zelf aan.

nee ik leen de spullen niet uit heb jammer genoeg geen geldboom op mijn rug groeien en ik wil graag dat ze heel blijven en ik zie hoe hun met hun spullen omgaan.

ps hier ook een kind wat kan doen of ze afgeslagen word terwijl dat ik haar weghaal uit der situatie of een schone luier krijgt ik ken het verschil intussen.

11. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ik wil niet gemeen zijn mr om zo snel een judgment te maken vn dt kind wordt geslagen vindt ik te ver gaan tot je het echt gezien hebt en tsja
    Wat ze met haar kinderen doet moet ze zelf weten

alleen jeetje best we'll aso mensen om vuilnis in jou tuin te gooien! Daar Zou ik echt boos om worden. Mijn buurvvrouw en haar nieuwe vriend gooide siGaretten in ons tuin werdt serieus boos! Heb ze ook verteld dat ze gelijk mogen opruimen!!

Ik zal wat vn zeggen

12. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik hoor het ik hoor de klap en het kind huilen dus ik weet het zeker want hun zitten lopen in de tuin en ik zit in mijn tuin.

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zou niet alleen bij de opzichter/woningbouw gaan klagen,maar ook eens iets melden mbt de kinderen.
    Hoe hun met die arme kleintje(s) omgaan das toch niet normaal,zeker niet in Nederland.
    Ik zou dat niet kunnen hoor dag in dag uit moeten luisteren hoe die kleine geslagen word,en dat gehuil! Errug zielig,ik kan daar helemaal niet tegen!

Verder zou ik zo snel mogelijk weg willen daar,ik snap dat dat niet zomaar gaat dus daarom toch maar melden en klagen denk ik....veel sterkte! Lijkt me vreselijk zulke buren bah!

14. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Politie bellen voor geluids overlast

Pfff zal gek worden dacht dat mijn buren erg waren maar das nog niks vergeleken met jou.

Liefs gaga

15. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Yasminaa,dat vind ik dus klets:wat ze met haar kinderen doet moet ze zelf weten.Zeker dat kleine kindje kan zich niet verdedigen.

16. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou melding maken bij het AMK. Dat kan ook anoniem. Het AMK gaat bij de familie op bezoek en onderzoeken hoe de situatie is. Ook veiligeheid en hygiene letten ze op.
    Als het niet goed is krijgen ze ondersteuning van jeugdzorg. Waardoor de hygiene in de tuin beter word en de kinderen word opgelet. Ook kunnen ze onderzoeken of er sprake is van verwaarlozing en/of mishandeling.

17. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    schijnbaar staan ze al ondertoezicht een vriendin van mij die heeft al 2 keer gebelt.

ik durf niet te bellen ik heb een verlede bij jeugdzorg en aangezien ze mij hebben gepakt omdat mijn moeder bij jeugdzorg zat ben ik bang dat dat nou ook weer gebeurt.
    ik heb niks te verbergen maar ik weet wat voor terring leiers dat zijn.

ja het is moeilijk om te horen hoe ze doen tegen hun kinderen gelukkig zijn de vriendelijke woorden in het nederlands en de minder vriendelijke in hun eigen taal 7 van de 10 keer beginnen ze dan ook te huilen.
    en kan me moeilijk opsluiten in mijn woonkamer.

is anoniem ook echt anoniem ik had me eindelijk zover gemaakt om te bellen zijn ze smiddags niet open op vrijdag :S

18. Rozeroos

Anoniem is alleen anoniem als je niet met je eigen telefoon belt maar ergens anders vandaan. Laat anders je vriendin bellen voor jou.

19. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    dan ga ik dat nog wel een keer doen want pff het is gewoon alles wat daar niet klopt.

pff ik ging verhuizen voor de rust en eindelijk gewoon lekker als gezin leven en ik krijg alleen maar dingen op men dak van een anders niet sporend gezin.

20. Rozeroos

Ik zou blijven klagen bij woningbouw en instanties. Gewoon helemaal gek maken. Als ze niets aan je buren kunnen doen dan kunnen ze je misschien wel andere vergelijkbare woonruimte aanbieden.
    Wist de woningbouw al van de problemen en geluidsoverlast van de buren? En is dat vermeld toen je het ging huren. Misschien is daar nog wat mee te doen. Zeker ivm verhuiskosten als je opnieuw zou verhuizen.

Deel Deze Pagina