Tijdje terug heb ik het gehad over dat Elena de BMR heeft gehad en dat ze daarop heeft gereageerd. Nu zijn de vlekjes inmiddels bijna weg, koorts is weg, maar ik snap niet wat er met haar aan de hand is... Ze doet vreselijk irritant, wil persé iets doen waarvan ik zeg dat dat niet mag. En als ik het afpak ofzo, nou dan is het feest hoor.. Ze wil niet blijven zitten, al helemaal niet op schoot of in haar eetstoel. Ze wil geen pap meer, geen eten meer. Het ene moment is ze een zonnetje en lacht ze je tegemoet, het andere moment slaat het om en huilt ze werkelijk om alles. Verschonen = huilen, omkleden = huilen, in bed leggen = huilen, in bad = huilen, eten = huilen, in de autostoel = huilen, enz, enz. Ze jengelt de hele dag door, mits we haar afleiden of met haar gaan spelen. Als iets haar niet zint, zet ze een keel op of gooit ze zichzelf op de grond (gewoon hoofd bonken op het laminaat ) en schreeuwt gewoon uit frustratie! . Ze heeft al 2 keer een bloedtand gehad . De laatste 3 nachten wordt ze 's nachts werkelijk ELK uur wakker omdat ze haar speen kwijt is.. Soms huilt ze zelfs gewoon door als we haar speen geven en slaat ze de speen weg. Dan laten we haar maar ff uitrazen, na 5 minuten is het dan wel over en slaapt ze weer verder. Daarnaast kwijlt ze vreselijk, het loopt in stralen uit haar mond, terwijl haar tandjes al zijn doorgebroken en ik geen kiezen ofzo zie? Het is vreselijk om haar zo te zien. Ik voel me ook zo machteloos, ik snap haar gewoon niet. Ik begin me nu echt zorgen te maken. En het vooruitzicht op een vliegreis aanstaande zaterdag maakt me er ook niet geruster op. Wat zou dit nou kunnen zijn? Sprongetje? "Naweeën" van de BMR? Honger? Iets anders? Ik wil mijn lieve meisje terug...
Sommige dingen herken ik wel bij Raven. Het irritant kunnen zijn, zich op de grond gooien uit frustatie, jantje lacht-jantje huilt, dingen doen die niet mogen, niet blijven zitten, perse haar ding willen. Denk dat het een fase is waar ze nu doorheen gaan, Raven is al een paar weken zo (begon ook net na haar eerste verjaardag) Ze wordt zelfstandiger, wilt dingen zelf ontdekken en doen en kan heel boos worden als het niet lukt. Dat kwijlen, misschien dat de k iesjes er toch aankomen. Raven kwijlt ook al een tijd zonder dat er iets zichtbaars aankomt. Alleen dat vele huilen herken ik haar niet in en snap goed dat het frusterend is. In het vliegtuig heeft ze veel afleiding en als je wat te spelen en te eten meeneemt zal het vast goed komen. Heel veel succes zaterdag en een hele fijne vakantie gewenst. Laten we er maar op houden dat dit een fase is die weer voorbij gaat
Ik herken het helemaal. Alleen het bonken met d'r hoofd op de grond doet ze niet (gelukkig maar). Ik hoop dat het gewoon een van de fases is waar ze doorheen moet. Ze probeert nu ook telkens te gaan staan. En waar kan ze dat beter aan proberen dan aan m'n benen. Word er helemaal gek van. Veel succes met de vliegreis.
Ik herken het ook wel (een beetje) in veel lichtere mate dan bij julie... Hier zijn er nu twee kiezen tegelijkertijd aan het doorkomen, de ene is er nu al half door, duurt lang joh! Kan best zijn dat ze die al aan voelt komen. Verder is het bekend dat er rond de 13 mnd weer een ontwikkelingssprong is, misschien zou ze daar last van hebben? Succes!