Hoe vaak doe je iets leuks met je kinderen...

Discussion in 'De lounge' started by mammie1981, Aug 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammie1981

Jun 7, 2007
    25
    0
    0
    Hallo,

Hoe vaak doen jullie leuke dingen met je kinderen?

En wat doen jullie, dierentuin, pretpark???

Groetjes

2. Female

Female Niet meer actief

Heel af en toe naar het dierenpark hier in de buurt, mss 1 a 2 keer per jaar.
    Ik vind heel veel kleine dingen al 'leuke dingen' voor kinderen,
    Boodschappen doen, ergens een kopje koffie drinken, wandelen, een verjaardag/ visite, ergens een ijsje eten, naar de ikea enz... Dat soort dingen doen we vaak.
    Ik hou er wel van om het met eenvoudige dingetjes leuk te maken voor en met/ de kids, ik ben niet zo van pretparken afsjouwen. Heel af en toe, ok, maar niet vaak. Vind het ook niet zo nodig...

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier hebben we een abo voor de dierentuin hier in de buurt. Daar gaan we zo'n 2 keer per maand naartoe, soms wel meer...

Verder uitjes als even een uur of 2 zwemmen, wandelen, stukje fietsen. Meer "kleine" dingen. Echt hele dagen met uitjes gebeuren maar heel weinig. Joris heeft er ook nog niet veel aan. Een uitje van hooguit 5 uurtjes vind hij al meer dan genoeg! En hoevaak? Ligt echt aan het weer. Probeer elke dag even naar buiten te gaan, rondje wandelen (soms in het park wandelen, dus langer) etc.

En pretparken, leuk. Maar vind het ook weer sonde geld, kost zoveel geld en Joris heeft er niet heel veel aan. Tuurlijk zal hij het leuk vinden, maar heb er meer aan als hij wat ouder is.

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vaak toch 1x in de week. Naar de grote speeltuin of naar sprookjeswonderland (is dichtbij en abonnement) of zwemmen. Idd hele dagen uitjes doen wij ook niet hoor. Hooguit een uurtje of 3.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik probeer op dit moment vast iedere dinsdag naar de kinderboerderij en iedere woensdag naar het zwembad te gaan. Verder 1x in de 4 weken echt met het gezin op stap, maar of dat gaat lukken? Morgen gaan we een paar uur naar een binnenspeeltuin en dat hebben we al vaker gedaan.
    Vanaf volgend jaar februari wil ik 1x in de week met m'n dochter 'muziek op schoot' gaan volgen. Daar kijk ik ook wel naar uit :)

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

muziek op schoot wil ik straks ook samen met mijn meisje gaan doen, nu doen we nog niet zoveel, ze heeft er nog niet zoveel aan en echt haar middagslaapje nodig.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Elke dat doen wij wel leuke dingen. Echt uitstapjes bijna elk weekend wel. Ook een abbo voor dierentuin.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    best wel vaak eigenlijk.
    We zijn dit jaar al in 3 dierentuinen en de efteling geweest, daarna regelmatig zwembad, kinderboerderij, pannenkoeken eten enz enz enz. Ik vind dat echt gezellig met zn 3-tjes!

9. Female

Female Niet meer actief

Maar ik vraag me af; is dat dan nog leuk en spontaan? Iedere week 'verplicht' hetzelfde uitstapje. Ik zou er gek van worden. Lijkt me ook dat het dan niks bijzonders meer is....

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Kinderboerderij zo nu en dan, visite, 1 keer wezen zwemmen, boodschappen of gewoon lekker thuis op de grond of in bad spelen. als het maar samen is vindt ze het prima.

11. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Pretpark , dierentuin meestal 1 keer in de 2 maanden .. dan wel vaker naar ballorig zo ongeveer 2 keer in de maand , zwemmen in het binnenbad .. en dan vaak gewoon naar de speeltuin of eendjes voeren of kinderboerderij dat is tenminste lekker goedkoop :)
    We zijn eigenlijk ook bijna nooit thuis gaan vaak op visite en wandelen of ijsje eten ...

12. Yelice

Yelice Niet meer actief

Wij gaan eigenlijk nooit naar pretparken.
    Maar wel geregeld naar het park waar een hele mooie speeltuin is waar kinderen zich een hele dag heerlijk kunnen vermaken.
    Wel gaan we geregeld zwemmen met onze dochter.
    maar wat wordt er verstaan onder iets leuks doen met je kinderen?
    Mijn dochter vind het al helemaal geweldig als ze op de fiets mag naar de supermarkt en dan op de terug weg iets lekkers krijgt :)

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wij doen ieder weekend wel wat leuks met ze drietjes we gaan dan lekker naar de dierentuin of naar het zwembad etc ..

maar zoals vele hier al zeggen, die kleintjes zijn vaak al blij als ze mee op de fiets mogen naar de supermarkt ;)
    Kyano vind het bv helemaal geweldig als we naar de Plus gaan en hij boodschappen mag doen met zo'n klein kinder karretje .. dit doet hij liever dan bv de kinderboerderij hahahah ..

Voor de rest gaan we veel weekendjes weg en doen dan leuke dingen die er daar in de omgeving te doen zijn ..

het is maar net wat we onder leuk verstaan ;)

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    2x in de week ga ik iets leuks doen met de kids buiten de deur. nu ik verlof heb wat meer.

1x in de week doe ik dat alleen met me dochter zodat ze alle aandacht krijgt

met er op uit bedoel ik, speeltuin, kinderboederij, dierentuin, zwemmen net waar we zin in hebben. van de week zijn we spontaan naar de binnenspeeltuin gegaan met het slechte weer. alicia vond het geweldig.

wij gaan op verschillende dagen en beslissen ook altijd op de da zelf. als het echt mooi weer is gaan we bijna elke middag naar de speeltuin of wandelbos. heerlijk om me meisje te zien uitrazen en een extra voordeeltje is dat ze savonds vaak zo moe is dat ze vraagt om 7 uur of ze mag slapen haha. voor me zoontje is het nu allemaal nog niet veel aan en als de kans daar is dan blijft hij thuis bij mijn of pap en gaat alicia met de andere ouder mee. ]

nu hebben we 3 dagenin de tuin gespeelt. zwembadje, zandbak, kruieren en stoepkrijten. ook thuis kun je het dus gezellig maken en hoeft er echt de deur niet voor uit. ik zorg dat ik elke dag appart 2 a3 uurtjes aandacht geef aan me dochter door gewoon met haar te spelen. savonds als me dochter slaapt heb ik nog genoeg tijd om me zoontje flink te verwennen

15. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja wat versta je eronder?
    een boodschapje doen? naar het parkje hier om de hoek? een rondje ietsen???
    samen in bad?
    of de grotere dingen?

Hier van die kleine dingen wel vaker, probeer elke dag heel bewust met haar te spelen, al tekenen we samen, verven we wat of wat dan ook.
    Echt grote dingen als zwemmen enzo ligt er gewoon aan hoe ik me voel en we tijd hebben.
    Ik ga hier vaker naar een hele grote speeltuin met een vriendin en dochter en die kost 80 cent pp inkom dus kost geen drol. De meiden vinden het prachtig.
    Een pretpakr is kyana nog nooit geweest geloof ik... vind het achterlijk duur. Verder gaan we wel "vaker" zwemmen in centerparcs denk 1x in de 2/3 maanden!

16. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    We gaan zeker 2x per week wel even naar de kinderboerderij en speeltuin. Maar dat is hier beide om de hoek. Verder gaan we 1x per week zwemmen met z'n drieen. We gaan regelmatig een weekendje weg (zeker 1x per 2 maanden) en toch ook wel 1x per maand naar de dierentuin, binnenspeeltuin oid

17. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Elke maandag gaat hij naar zijn oma & opa waar hij leuke dingen doet.
    Elke dinsdag gaan we in de ochtend zwemmen.
    Elke woensdag gaan we naar de kinderboederij. En op de koffie naar zijn overgrootoma.
    Elke donderdag & vrijdag gaat hij naar het kdv.
    Elke zaterdag & zondag gaan we andere leuke dingetjes doen, zoals nog een x zwemmen of met goed weer een stuk fietsen, ijsje eten & naar de stad...
    De rest van de tijd doen we ook thuis genoeg leuke dingetjes.

We zijn nog niet naar een pretpark geweest.

Share This Page