Spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door steenbokje, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hallo,

Even kort wat informatie;

Mijn dochtertje spuugt al vanaf het begin eigenlijk. Hele flessen kwamen gewoon met golven terug, zelfs tot 2 a 3 uur na de voeding. Drama dus. En geen mondjes echt golven. Zijn we overgestapt naar de dieetvoeding van de kruidvat waar johannesbroodpitmeel al aan is toegevoegd. Ging tijdelijk iets beter, daarna weer hetzelfde verhaal. Dus vanaf 10 weken op advies van het CB nog eens extra jbpm toevoegen aan deze voeding. Succes! (Er was geen sprake van reflux volgens CB).

Mijn dochter nu, inmiddels dik 4 maanden, zit op 4 flessen per dag van 2x 240cc, ('s morgens en 's avonds), en 2x 210cc. Met 4 schepjes jbpm bij elke fles. Dit gaat super, op een mondje na is er echt geen sprake van spugen. Nu hebben wij 2 weken terug geprobeerd om in de laatste fles rijstebloem toe te voegen en gestart met fruit en groentenhapjes. Ik deed 4 (zeer) volle eetlepels rijstebloem in haar flesje (geen jbpm), resultaat spugen! En niet zo zuinig! Ook na de fruit en groentenhapjes, spugen! Drama :( dus weer mee gestopt. Had zoiets van prima dan proberen we met 6 maanden wel weer. Ze heeft nu toch nog genoeg aan de voeding.
    Nu laat me dat spugen toch niet los, had gisteren dus eens geprobeerd om een schepje minder jbpm in haar flesje te doen, kijken of we konden gaan afbouwen, je raad het al.. spugen :(

Wordt dit ooit minder? Ik bedoel iedereen zei ohh als je met pap en hapjes begint is dit zo over. Pfff ja niet dus. Zou dit met 6 maanden minder zijn? Ik wordt een beetje radeloos van dat spugen. Hebben jullie misschien nog tips of weet ik veel iets. Wilde het gewoon eens hier neerzetten en kijken wat jullie ervan zeggen.

Alvast bedankt ;)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Spugen is hier pas gestopt op een maand of 8. Dus het kan nog wel even duren.

En dat het met rijstebloem mis liep is logisch: rijstebloem wordt weer vloeibaar in de maag, jbpm niet.

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ahh ok. Daar heb ik wat aan! Dan laat ik dat dus sowieso achterwege. Bedankt :)

4. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Hier ook een meisje die nog steeds spuugt ook met fruit en groente. Wel een stuk minder dan toen ze heel klein was, maar het is er nog steeds.
    Hoop ook dat het snel over gaat.
    Ik geef geen pap, dus daar kan ik niets over zeggen, maar wel dat het weer een beetje is toegenomen sinds we zijn gaan bijvoeden vanaf 5.5 maanden.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier een zoon die het tot 12 maanden heeft gehad!
    Ik had wel de Nestle NAN AR voeding en niet jbpm omdat hij daar niet van kon poepen.
    Helaas kan het dus nog wel ff duren.

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    wat jij beschrijft is precies mijn zoontje.. In het begin ook hele golven, toen kon ik geen jbpm gebruiken omdat hij daar enorm kramp van kreeg.. De voeding kwam zelfs nog als ik hem op schoot nam voor de volgende voeding bij wijze van. Het is hier beter geworden sinds we overgestapt zijn naar friso maar we moesten nog steeds indikken. Inmiddels niet meer 4 schepjes maar nog maar 1 à anderhalf. Groente en fruit kwam er hier ook allemaal uit en ook zijn drinken buiten de voedingen om. Ik heb werkelijk waar alles ingedikt. Dus door z'n fruit ging jbmp, door z'n groente, door z'n extra drinken. Dat hielp. Hij deed het nog steeds maar nu waren het enkele mondjes ipv complete maaltijden (bij wijze van)

Op een gegeven moment ben ik het indikken van fruit groente en extra drinken gaan afbouwen. Wat hier enorm hielp was alles grof aanbieden. Niks meer pureren. Toen werd alles 85% beter. Hoe grover het eten hoe beter het ging. Hij at dus al vrij snel alles gewoon heel.

Nu gaat hij richting de 10 maanden en ik kan nu zeggen dat het echt over aan het raken is. Er wordt nog zelden gespuugd en als er wat terug komt is het hooguit een mondje. Er wordt niks meer ingedikt behalve z'n flesvoedingen. Hij krijgt er nog 2, 1 met pap en 1 zonder en in beide flessen gaat ongeveer anderhalf schepje jbpm. Ik ga eerdaags kijken of dat nog wat minder kan.

Succes! Het gaat op den duur echt over maar snap dat het soms echt vervelend was. Ik was hem (en mezelf) soms 3x per dag aan het omkleden.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

De meeste kinderen groeien er over heen, maar dat kan nog wel even duren. Gebeurt meestal in de loop van het eerste levensjaar, soms nog wat later.
    Je dochter heeft wel degelijk reflux, maar je hebt klaarblijkelijk de mazzel dat die met indikken van de voeding te beheersen is. Maar dan blijft het reflux.

Rijstebloem wordt in de maag weer vloeibaar, dus niet gek dat dat er weer uitkomt. De groente- en fruithapjes -als je potjes gebruikt of pureert, wat bij 4 maanden eigenlijk niet anders kan ;) - zijn ook nogal vloeibaar, dus ook niet gek dat dat er weer uitkomt.

Ik zou dus lekker wachten tot 6 maanden, als ze nu tevreden is, en bij het starten met bijvoeding ofwel kiezen voor rapley, ofwel gepureerde voeding ook indikken.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

En wat riverr ook zegt: echt vast voedsel, dat komt dus niet gemakkelijk meer omhoog. Vandaar mijn advies om rapley te gaan bijvoeden :)

9. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Dat was hier echt de oplossing.! Ik bedenk mij nu net eigenlijk dat sinds hij goed zelfstandig en goed rechtop kan zitten het zo goed als over is. Hij zit nu denk ik 2 maanden maar sinds een maand pas echt stabiel en ook soepel zelfstandig van lig naar zit. Daarvoor kwam er voor al voeding terug tijdens het op de buik liggen en toen hij nog niet mooi recht op zat.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik denk dat er geen baby is die niet spuugt bij flessen van die grootte op zo'n jonge leeftijd. Zou ze echt wat kleiner maken. Iets vaker een fles aanbieden en een speen nr 1 gebruiken, gaat het niet zo snel en zal ze eerder voldaan zijn. Spugen neemt dan denk ik al iets af

11. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    carino dat is al allemaal geprobeerd. Ze drinkt op stand 1. Deze hoeveelheid is goed voor haar in overleg met cb. Bedankt voor alle andere antwoorden. Daar heb ik wel wat aan. Vanaf 6 maanden ga ik pas weer met bijvoeding proberen en dan me idd eens verdiepen in de rapley methode.

12. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik vind die van 240 ook wel echt heel veel. Dat heeft hij hier nooit gehad. Ik krijg zelf geeneens 240cc zo op.. Als er voeding bij zit is het nog meer dan 240cc

13. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai steenbokje

Je hebt reflux en verborgen reflux. Met verborgen reflux hebben ze last van het maagzuur dat omhoog komt daar hebben ze echt pijn van en reflux dat voeding omhoog komt.

Mijn beide kids hebben het (gehad). Mijn dochter was een bezig bijtje en bij haar kwam de voeding er steeds uit. Ze zag er vaak niet uit. Ik ben wel met 4 maanden begonnen met de voeding en ja alles kwam er wel uit. Wat wel hielp is om het in te dikken met jbpm. Elke keer als ik haar bij de opvang haalde kreeg ik weer de opmerking dat ze zoveel spuugde erg irritant! Eerlijk gezegd heeft het lang geduurd voordat het minder werd pas toen ze ging staand spel maar nu nog komt het eten snel omhoog.... Volgens mij heb ik rond 5 6 maand een topic hier geopend want het werd ineens weer veeeeeel meer het spugen! Komt omdat ze veel bewerkelijker werd en op haar buik veel speelde.....

Den osteopaat heeft ook echt geholpen hier! Het werd een stuk minder!

Rijstebloem hebben wij wel geprobeerd maar mee gestopt. Vaak geef je dat zodat ze langer op de fles kunnen doorslapen. Dat deed onze dochter al en ze kreeg er alleen mAr last van dus (verstopt) had geen toegevoegde waarde. Ik ben toen met 6 maanden met gewone pap begonnen en dat ging wel redelijk goed omdat ze daarna toch naar bed ging. (Lag ze rustig)

Deel Deze Pagina