Hoi allemaal, ik wil graag advies, ervaring of tips vragen. Ons zoontje welke volgende week 1 jaar wordt slaapt ontzettend slecht. Hij wil niet tot nauwelijks in zijn eigen bedje slapen, gaat rechtop in bed staan en stopt niet met huilen/krijsen, zelfs als hij door zijn beentjes zakt van moeheid, geeft hij niet op. het stopt pas als we hem (na meer dan 1 1/2 uur huilen) oppakken en hem in ons bed leggen. Ook als wij nog niet in bed liggen, valt hij in ons bed zonder problemen in slaap en slaapt dan goed door. Wij zijn recent op vakantie geweest, daar heeft in in vergelijking tot thuis goed geslapen, zelf 4 nachten doorgeslapen van 20.30 tot 7.00. We hebben al heel veel geprobeerd (bedje anders neerzetten, dikkere/dunnere slaapzak/pyjama, valdikind pilletjes, lavendelolie op doekje, lampjes, muziekjes, edelsteentjes in zijn bedje), maar het mag allemaal niet helpen, sommige zorgen voor enekle dagen verbetering om dan al snel weer te stoppen. Hebben jullie tips voor me?
Niet anderhalf uur laten huilen maar meteen bij je in bed nemen? Blijkbaar heeft hij het nodig. Als je hem eerst laat huilen, wordt het een strijd die hij wil winnen. Waarom dan niet meteen in bed, of zijn bedje bij jullie op de kamer?
Ah wat herkenbaar ik heb afgelopen week ook een berichtje op dit forum geplaatst over mijn zoontje ( net 1 jaar) met slaapproblemen. Zodra ik de kamer dreig te verlaten begint hij met gillen. Ik denk dat we er toch maar aan moeten geloven en ze inderdaad geven wat ze blijkbaar nodig hebben. Persoonlijk denk ik dat het (verlatings)angst is. Hoe ik het nu doe: Na het slaapritueel ga ik op een stoeltje naast zijn bedje zitten ( ik zoek dan geen oogcontact) totdat hij in slaap valt. Het stoeltje verplaats ik iedere avond wat verder naar de deur en op het moment zit ik in de deuropening. De ene avond lukt beter als de andere. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
thanx dames. madelein, we laten hem eigenlijk nooit zo lang huilen, dit hebben we enkele dagen geprobeerd om te kijken of we de gewoonte konden doorbreken, maar laten huilen is geen optie. momenteel pakken we hem vrij snel op, zeker als we aan zijn huuiltje horen, dat proberen in zijn bedje te trootsen niet zal gaan werken, vannacht proberen we eens het campingbedje op onze kamer.
Hier precies hetzelfde. Alles geprobeerd en op vakantie slaapt hij als een roosje... Duurt vast geen 15 jaar meer Maar vermoeiend is het zeker... Zeker omdat die van ons om de 5 min draait en ik dus niet slaap als hij in ons bed ligt..... Maar mijn ideeën zijn op
Het is of verlatings angst of tanden/kiezen die druk geven op de oren wat veel pijn kan doen en ook oorontsteking kan veroorzaken. Sterkte en volg je moederhart dan komt het echt wel goed met je kleine dreumel
dankjewel allemaal, het is moeilijk. Mijn moederhart zegt gewoon, lekker bij me pakken, het gaat vanzelf wel een keer over, en hoe lekker is het als je wakker wordt van het zachte gebrabbel van je kindje..maar door alle meningen en oordelen van mensen uit de omgeving wordt ik onzeker en ga ik twijfelen.
Niet onzeker zijn! Is nergens voor nodig Mensen scheppen volgens mij graag op over wat hun kinderen allemaal wel niet kunnen en hebben altijd wat te zeuren over andermans opvoeding, ookal doe je precies wat zij doen. Als jij het idee hebt dat bij jou pakken en lekker knuffelen is wat hij nodig heeft en wat werkt, gewoon doen. Onze dame ligt ook bij ons in bed en blijft daar sowieso liggen zo lang ze nog nacht voedingen wil. Campingbed naast je eigen bed kan natuurlijk ook. Dan kan hij jullie zien en horen en ruiken, maar slaapt hij wel meer alleen.
Oh meid, ik lees mijn eigen verhaal hier! Ik word ook uitgelachen hoor ( niet door iedereen) maar het is bar ingewikkeld idd om te doen wat je moederhart je verteld omdat iedereen een mening heeft. In de nabije omgeving allemaal van die slaapbabys... fles, naar bed en dan hoor ik hem/haar tot de volgende ochtend niet meer. Ook vanalles geprobeerd hier. Onze zoon is nu 15 maanden en slaapt al een paar maanden tussenin.... Gewoon doen. Ik geloof dat hij t nodig heeft
Hier is die fase met 11, 13 en 15 maanden ook geweest. Combinatie van verlatingsangst en kiezen denk ik. Gewoon lekker bij je nemen, of er zelf op een logeermatras bij gaan liggen. Het gaat vanzelf weer over. En die omgeving lekker laten kletsen
Probeer eens op zijn kamer te blijven tot hij slaapt. Hier is het ook feest zodra ik weg loop raakt ze compleet overstuur. Wat ik vanavond probeerde en werkte was in haar kamer op de grond zitten met rug naar haar toe. Steeds een stukje opschuiven tot ik op de overloop zat. Ik schoof zover door dat ze alleen mijn benen nog zag. En ineens hoorde ik aan haar ademhaling dat ze sliep. Bij ons in bed probeer ik te voorkomen als het zo lukt prima. Zo n dan bij ons in bed natuurlijk. Stucces!
Wat ik hier lees vooral is het in slaap vallen al een probleem.... Dat hebben wij ( na maanden ) niet meer... Hier is hij structureel om 12 uur wakker en helemaal overstuur staat hij dan met speen en al in bed..... En wat je ook doet....niks werkt... Bij ons in bed me te hoop mazzel slaapt hij in 10 min...dit kan ook 2 uur duren.... Moet zeggen.....het begint op te breken nu hahahah maar is denk ik ook omdat ik zwanger ben Ooit gaat hij vast inzien dat zijn kamer net zo leuk is dan bij papa en mama
Ja, het in slaap vallen is de ene voor de andere keer. We merken dat hij vaak rond 18.00 doodmoe is, als we dan met hem gaan zitten, valt hij op de arm in slaap, en is vervolgens rond 19.15 weer helemaal klaarwakker. We proberen zijn slaapritme overdag nu een beetje aan te passen, zodat hij tussen 19.30-20.00 pas goed moe is, dan laat hij zich over het algemeen ook wel goed in bedje leggen, soms binnen 2 min, soms een kwartier, maar niet langer. Maar zodra hij 1x wakker is geworden van wat dan ook...is het feest en dan meldt hij zich om de haverklap. wat me soms wel frustreert en onzeker maakt is dat hij wel doorgeslapen heeft, dus ik vraag me af waardoor deze omslag weer gekomen is en waarom het nu opeens (sinds 1 1/2 a 2 maanden) niet meer lukt
Bij ons heeft hij een enorm strak ritme waar we hem ook eigenlijk nooit uithalen... Gaat elke dag om half 8 naar bed....en elke nacht 12 uur wakker.... Hier nooit doorgeslapen dus ik weet niet eens meer wat het is hahahah Denk dat ik het van de 14 maanden op 1 hand kan tellen.... Misschien de verlatingsangst fase bij jou zoontje? In zijn kamer wat anders? Ritme anders? Het naar bed ritme anders gedaan?
Wij gaan nog een paar dingen proberen. Ik had van de week een stukje gelezen dat sommige kindjes echt een aarde donker kamertje nodig hebben om de rust te vinden om in slaap te vallen. Doordat het zo donker is komt er een stofje vrij in de hersenen waardoor een kind makkelijker in slaap valt Dus zijn begonnen met de slaap kamer echt helemaal donker te maken. We hebben een donker laken voor zijn raam gehangen en de gordijnen dicht ( hij heeft verduisterend gordijn maar dat maakt de kamer nog niet helemaal donker) Flesje drinken, meneer in bed gelegd, boekje lezen met de deur op een klein kiertje. Toen ging hij al zelf liggen om te gaan slapen. En wat denk je... Na 15 minuten sliep hij en we hebben hem niet meer gehoord. Hopen dat dit de oplossing is.