Na lang wikken en wegen hebben we dit weekend besloten om toch een aerosleeper + speciaal daarvoor bestemd hoeslaken te kopen. Ik zou graag willen weten hoe jij als verloskundige hier tegenover staat. Alvast dank voor je antwoord!
hoi Annet, ik moet zeggen dat ik er nog nooit van heb gehoord! heb je een internetsite met meer informatie? Mirjam
AeroSleep®Plus De AeroSleep®Plus is een oplegger die je op de matras en onder het hoeslaken legt. Hij bestaat uit 3 lagen: een ventilerende luchtlaag, een absorptielaag en een ondoorlaatbare kunststoflaag. De ventilerende laag zorgt voor voldoende luchtcirculatie. Zo kan de baby wanneer hij zich op buikje gerold heeft, ongehinderd blijven ademen en heeft hij minder last van transpiratie omdat deze laag voldoende warmte zal afvoeren. Onder de ventilerende laag bevindt zich een absorptielaag, die alle vocht meteen opneemt en dankzij de kunststoflaag blijft je matras steeds droog. De AeroSleep®Plus kan gewassen worden op 60°. Zo blijft de onderlegger steeds proper en huisstofmijtvrij, wat helpt om allergieën te voorkomen. Om een optimale werking van de onderlegger te bekomen, gebruik je hem best samen met een speciaal hoeslaken: de AeroSleep®Cover.
hoi Annet, ik kan er eigenlijk niet veel over zeggen. Wat je kunt doen is de concumentenbond bellen en vragen wat hun ervaringen zijn. En anders het concultatiebureau om advies vragen. Kijk ook eens op http://www.ouders.nl/mdiv2004-slapen.htm Mirjam