Bizar! wij hadden vandaag een hele zwerm meeuwen die heel laag vlogen en prompt die mieren vlogen hier ( in Belgie ) ineens zaten ze binnen en het zag in de straat zwart van de beesten
Hier in Arnhem zijn ze vandaag ook tussen de stoeptegels tevoorschijn gekomen. Valt ook bijna elk jaar op de zelfde dag. Altijd op een droog moment. Ik vind het echt fascinerend hoe nauwkeurig deze migratie plaats vindt in Nederland en dus blijkbaar ook België. Dan ben ik als groot mens toch maar nietig in dit natuur fenomeen
Hier waren ze er ook vanmiddag. Ik noem het onweersvliegen. Onweert niet eens en maar 3 druppels regen gevallen
Bizar hè! Hier was het vandaag al weer minder dan gisteren. Gisteren zaten ze overal, door heel de stad kwamen ze onder de stoeptegels vandaan!
Vorig jaar hebben we ze in Nederland 3x gehad. De natuur is compleet in de war ook al jaren. We hebben gister een paar spetters regen gehad dus ze zullen nog niet weg zijn vrees ik.
Kokend water erover? Gewoon je tuin een dag niet in gaan, probleem opgelost. Op die dooie mieren komt ook van alles af om ze op te eten
Een dag de tuin niet in met dit lekkere weer? Ben me gek, kokend water er over heen, bezem er daarna overheen en even opruimen. Probleem opgelost en ik kan het zonnetje weer in