Vergis jij je vaak in personen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Fullhouse1981, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik had dit weekend een discussie met een familielid.
    Nu ben ik benieuwd naar jullie mening hierover. Vergis je je vaak in de personen? Qua echtheid.. of wat dan ook?

Mij valt dus het volgende op:

De mensen waar ik eerder niets/weinig van moest weten zijn vaak de personen waar je het best mee kan opschieten.

Wie heeft dit ook? Zo had ik dus een collega waar ik erg goed mee kon opschieten!supertof mens. Nu ze dus vertrokken is wil ze met niemand meer iets te maken hebben.(ik had haar in HYVES, telefoon)

Ik heb hier wel een poosje mee in de maag gezeten, dat ik me zo kon vergissen zeg. En juist, de personen waar je het niet van verwacht steken hun handen voor je uit mouwen of helpen je verder.

2. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hè, wat vervelend ja! Ik herken het wel een beetje. Ik had ook een collega, zij was zwanger. Ik ging bij dat bedrijf weg en zij zou me laten weten wanneer ze met de beeb zou komen, dan kon ik ook even naar 't werk gaan om te kijken en met haar te babbelen. Nooit meer wat gehoord, is nu al maanden geleden geweest dat bezoek aan 't werk...

En ik had een vriendin, een leuke meid, ik dacht dat ik goed met haar kon opschieten, ik gaf veel en merkte wel dat ik weinig terugkreeg. Tot ik ineens van haar te horen kreeg dat ze geen contact meer wilde. Uit het niets. Pff, wat heb ik me daarin vergist zeg. Voel me er nog altijd rot over, ben gewoon aan de kant gezet... Er viel absoluut niet meer over te praten: ik was te lief en ze wilde mij niet aandoen dat zij mij niet zoveel gaf. Vreemde logica, maar daar heb ik me dus in vergist. Helaas... De andere kant heb ik trouwens nog niet echt meegemaakt, zoals jij hierboven beschrijft. Wellicht komt dat nog :) Ik ben wel vaak zo'n persoon: ik wil altijd graag helpen, er voor mensen zijn. En dat doe ik dus ook bij mensen die me eerst niet echt zien staan. Wellicht niet zo slim, maar 't zit in me. En dat is een enkele keer wel in een vriendschap uitgelopen :)

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja dat heb ik ook al een aantal keer meegemaakt...en ik voel me daar soms kut over
    Dan heb je een hele leuke tijd samen bijna alles gedaan, en dan ga je verhuizen en dan hoor je gelijk niks meer...jammer vind ik dat!

4. rabarber

rabarber Niet meer actief

Ja heel herkenbaar helaas...

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik vergis me eigenlijk zelden in iemand. Het is me nu 1x ernstig overkomen..Iemand waarvan mijn eerste gevoel zei 'die is niet te vertrouwen' werd een goede vriendin...die me vreselijk te grazen heeft genomen en dus idd niet te vertrouwen bleek. (had ik maar naar mezelf geluister).

En iemand waar ik in eerste instantie erg afstandelijk tegen was omdat ik dacht dat dat echt niet mijn type was (al was dat in die tijd niemand geloof ik) maar dat is nu mijn beste vriendin al jááren :D

Ik heb wel geleerd om naar mijn eerste gevoel te luisteren. Over het algemeen zit ik wel goed daarmee.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hier ook heel herkenbaar helaas :( ..

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zo heb ik m`n beste vriendin leren kennen, na een stevige woordenwisseling in de klas.:D Later hoorde ik via via dat ze er toch wel erg mee zat dat we zo ten overstaande van de hele klas hadden geruzied en heb ik met haar een praatje gemaakt. inmiddels zijn we alweer 11 jaar vriendinnen van elkaar.

maar ik had ook een `goede vriendin`die ging verhuizen,
    rondom haar trouwfeest heb ik ineens zoveel slechte kanten gezien van haar dat ik met haar gekapt ben.

8. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ja, precies. Grote mond maar weinig wol.. jammer hé?
    Ik hoef er ook geen vriendschap mee op te bouwen, maar op de werkvloer was er echt een klik. :)

9. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ja? :( wat heb je dan meegemaakt? (als ik vragen mag) :)

10. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Hier ook met een excollega.
    Had altijd goede en diepgaande gesprekken mee en wisten heel veel van elkaar.Ik ging daar weg en uiteindelijk gaat er af en toe maar een krabbel heen en weer maar dat is de afgelopen 2 jaar op iets meer als een hand te tellen.

Ik vind het heel jammer maar kan ook niks met "loze"beloftes.

11. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    @Loontje81.
    Valse beloftes, je zegt het precies goed. Irritant is het ook.
    En van de collega's waar je het misschien niet van verwacht sturen je een krabbel of pb :D

12. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Dat is zeker waar Josje.
    HIer ook afspreken althans proberen af te spreken om een bakkie te doen en uiteindelijk hoor je niks meer.Dat is een voorbeeldje ervan.

Ik ben vorig jaar verhuisd naar een andere stad(25 minuten van oude stad vandaan) en daar komen mensen langs die ik nooit niet verwacht had om te zien hier. Terwijl diegene waar je het van "verwacht"nooit ziet hier.

Ik heb aardig wat mensenkennis maar dat laat wel zien dat het ook andersom kan zijn en je er toch naast kan zitten.

13. tulip

tulip Niet meer actief

nou, ik moet zeggen dat mij dit nog nooit is overkomen. Ik denk dat ik qua mensen een 6e zintuig heb. Mijn eerste indruk blijkt altijd juist te zijn. Ik ontmoet niet wekelijks nieuwe mensen, maar mijn zwager is nogal een vrijgezellige jongen en heeft al een paar keer een nieuwe vriendin gehad. 2 van die meisjes hebben zich keurig voorgedaan, echt niks mis mee. Ik weet ook niet waarom ik er een slecht gevoel bij had, maar ik kon het gewoon niet negeren. Ik heb het toen tegen mn schoonmoeder en vriend gezegd en die hadden zoiets van: daar heb je haar weer. Achteraf bleek dat 1 van die meisjes zelf criminele paden was in geslagen (niks heel ernstigs hoor) en de ander hield er nog een vriend op na. Ik snap ook niet waarom ik hun niet moest, ik baalde ook van mijzelf dat ik weer zo'n negatief gevoel had, maar bleek wel gelijk te hebben.

Ik heb dit op mn oude werk ook al een aantal keer gehad. Ik ben dus wel iemand die op een eerste indruk afgaat, want ik denk dat ik dit dus al een keer of 10 a 15 meegemaakt heb.

14. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, af en toe heb ik snel mijn mening klaar!! Dus eigenlijk oordeel ik al voordat ik iemand echt goed ken!! Maarrrrrrr, daarentegen, als ik iemand echt niet mag, vanaf het eerste moment als niet, dan klopt mijn gevoel meestal wel! Maar bij de gedachte van bijvoorbeeld "een raar wijf", dan kan mijn mening toch nog wel eens flink bij draaien!

15. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dat heb ik ook. :)

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb me gelukkig maar 1 keer echt vergist, verder klopt mijn voorgevoel altijd :)

17. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Meestal heb ik dit niet. Ik volg altijd mijn eerste gevoel van iemand, eigenlijk nog niet mee gemaakt dat deze niet juist was.

18. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja idd,herkenbaar.Kwam ik in het buitenland achter.(schoon)familie waar we in NL goed contact mee hadden,lieten in 1x niks meer horen,eenmaal terug wilden ze weer contact(daag!)en vrienden waar ik vaag contact mee had steunden ons door dik&dun toen we diep in de shit zaten.
    Eenmaal terug zijn we geholpen door wild vreemden.
    Ook een vriendin die veel voor ons heeft geregeld in NL heeft mij na terugkomst laten zakken.
    Tja,het kan raar lopen soms.

19. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Chillin buitenland? Wat vervelend?!

20. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja,vorig jaar,toen we in Australie zaten.
    Maar gaat nu beter met ons hoor!:)

Deel Deze Pagina