Hallo, Wij gaan al enige jaren met onze eigen tent naar de warmere gebieden in Frankrijk. Maar nu denken we erover om eens naar Duitsland te gaan en dan met name Beieren. Maar nu vraag ik mij af of het daar s'nachts niet ontzettend koud is in een tent? We hebben wel een grote tent met stevig katoenen tentdoek, maar dan nog.... Ik heb echt géén idee.... En zijn er anders evt. gebieden in Duitsland waar het snachts niet zo koud is?
Wij kamperen regelmatig in Duitsland, maar meestal wel in het zuiden. Vroeger met iglotentje, vorig jaar met een grote polyester familietent. We zaten in de Alpen, dus daar koelde het wel af 'snachts. En omdat we eigenlijk op vakantie waren geweest naar Kroatie had ik geen dikke slaapzakken enzo mee. Voor onszelf hadden we ons dekbed meegenomen, voor de kinderen fleeceslaapzakjes met een lakenzak erin. Voor ons was het wel te doen, maar de kinderen hadden het koud. Gelukkig had ik nog een aantal extra losse fleecedekens mee en we deden ze 's nachts een joggingbroek met een shirt met lange mouwen aan, dat was genoeg. Overdag was het wel bloedheet en zonnig. Ik denk dat het niet zo fijn is als het overdag nat en frisjes is en 's nachts ook nog eens koud. Dan wordt het wel echt kramperen, haha.
wij nemen meestal ons eigen dekbed mee - stevig opgerold en vastgezet met riemen of elastisch koord (dan neemt het niet zoveel plek in) . En voor nood zijn er altijd extra dekens. Ik vind het in de zomer meestal wel meevallen qua kou. 14/15 graden is het meestal nog wel. Voor ons is 6 uur rijden het maximale - dit jaar gaan we dus naar de bovenkant van het zwarte woud (als ik een geschikte camping kan vinden). Vroeger kampeerden wij ook in de herfstvakantie met vorst aan de grond af en toe
Bedankt voor jullie reacties. Ja eigen dekbed meenemen is een optie....maar koelt het s'avonds dan ook niet vreselijk af? Ik kan me nog een vakantie herinneren in de Elzas.....om 21.00 lagen mijn man en ik in de tent onder de dekens omdat buitenzitten te koud werd....
Als je gewoon in het hoogseizoen gaat is er niets aan de hand hoor! Wij hebben vroeger ook veel in Duitsland gekampeerd. Ook wel in de meivakantie, en dan kan het nog best koud zijn. Ik vind het juist altijd wel lekker als het 'snachts niet zo warm is.