zo moet het even kwijt hoor.. ik woon lekker in een huurhuis zalig... maar heb denk ik een kraaiennest boven op mijn huis... had vandaag lekker me was opgehangen hebben ze weer alles onder gescheten... alysia heef tnu een speelhuis helemaal al onder de kak... grrrr word er gek van wie weet wat ik er tegen kan doen? kan ik de huurstichting daarvoor inschakelen denken jullie of ze het weg willen halen of niet? want ben die beesten echt helemaal zat! sorry moest het even kwijt grrr
Zijn kraaien niet beschermd? Wij hebben ze een paar tuinen verder ook in een boom zitten....niet zo veel last van gelukkig maar dat geschreeuw soms zeg! Ik zou het zeker proberen!
pff het liefst schiet ik ze af dpe het niet hoor maar pff heel me dekbedovertek zat onder de schijt kon ik weer opnieuw wassen en inderdaad de herrie ze gillen gewoon die beesten nog harder dan me buren en geloof mij dat is hard maar ga zeker eens bellen met de woonstichting hopelijk doen ze er wat aan.. al ben ik bang van niet beetje ruzie met ze dus vandaar maar niet geschoten is altijd mis..
Ik heb ook even gekeken en meteen de eerste site zegt van wel. http://www2.minlnv.nl/thema/groen/ffwet ... wasv02.ASP
Kraaien waren beschermd maar dat zijn ze nu al een tijdje niet meer. Vaak worden kraaien trouwens verward met Kauwen (die veel vaker voor komen in Nederland..). Deze kauwen zitten ook vaker bij huizen etc en kraaien meer op weide en akkerland. Máár ook deze Kauwen zijn niet beschermd en mogen met toestemming uiteraard 'verwijderd' worden Denk dat je het beste even je woningstichting kunt bellen inderdaad.
Er mag niet op gejaagd worden maar ze hebben een vrijstelling gekregen van verdere bescherming zodat er (omdat ze zoveel overlast en schade aanrichten) wel maatregelen tegen kunnen worden genomen. (Enne nee ik ben geen vogelkenner maar wij hebben zelf nogal wat problemen gehad met kraaien vandaar rotbeesten )
We hebben een buks + kraaien....maar doen niets met deze combi, goed he! Hier wel echte kraaien overigens....(weilanden he). Succes met die enge zwarte beesten!
haha kan ik je buks even lenen als die stomme woonstichitng er niks aan doet dan verhelpf ik het zekf wel haha nu ik ga eerst eens heel rustig en lief morgen bellen ben benieuwd
pfff woningbouw gebeld... zeggen ze ja mevrouw we kunnen vrijdag wel even komen koken en dan eventueel het helemaal schoonmaken en dan iets plaatsten zodat ze er niet mmeer komen.. ik zo ja zal wel fijn zijn... daarna ja mevrouw het is wel voor u EIGEN rekening ik ?Grrrrrr ik betaal zat huur voor het huis dus hoort toch gewoon bij onderhoud nee mervour dat is niet zo... pfff ikz o hoe duur is het dan ja ligt eraan mevrouw moeten we eerst even kijken nou dus nu komen ze vrijdag eerst even kijken ben benieuwd!
dat moet hun kosten zijn.. het is toch in principe hun woning.. ook al woon jij er in.. het valt onder hun onderhoudkosten.. dus ik zou gewoon niet voor betalen.. en zorgen dat het onder hun onderhoud valt.. anders zou ik zelf iemand regelen ervoor... dan zal het misschien nog wel goedkoper zijn.. de gemeente neemt altijd te dure onderhoudsbedrijf in..
ja dat dacht ik nou inderdaad ook... ik betaal genoeg huur aan ze en dat zelf betalen vond al heel raar... maar laat ze gewoon een vrijdag komen en zeg het ook gleijk ik ga niks betalen ik betaal huur voor jullie dus moeten jullie zorgen dat mijn huis in orde is en ik er dus fatsoenlijk en lekker kan wonen en niet mer die PIEPPP kraaien op mijn huis.. ja toch?
Ja inderdaad.. daarom ben ik zelf blij dat ik nooit een huurhuis heb gehad.. maar koophuis is ook niet alles.. maar ik ben super gelukkig in dit huisje! en wil ook dertig jaar hier blijven wonen
haha dat is fijn wij willen heel graag een koophuis is alleen finacieel nog niet haalbaar maar over 5 jaar gaat dit huis zo goed als plat dus dan lukt het hopelijk wel