Vliegreis: 3x 20 kg bagage geboekt mag dat dan ook 2x 30 kg zijn?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Debbie81, 30 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het onderwerp zegt het eigenlijk al....

Gaan van de week vliegen naar Turkye met Arke fly.
    Hebben 3x 20 kg bagage geboekt (voor mij, voor manlief en zoonlief)

Nu vinden wij het handiger om onze bagage in 2 koffers te verdelen aangezien we toch van zulke joekels van koffers hebben is het een beetje onzinnig om ze half gevuld te laten en een 3e koffer voor zoonlief erbij te gaan gebruiken. (dus dat word dan max 30 kg in beide koffers wat ook 60 kg maakt in totaal), zoals het er nu naar uit ziet komen we op 26 en 28 kg uit.
    Uiteraard met boeken niet echt aan gedacht dat 3 koffers sjouwen met een peuter van 3 met een buggy (die echt nog onmisbaar is helaas) en 2 stuks handbagage niet echt handig is.

Dan zou manlief zorg moeten dragen voor 3 koffers en ik over onze zoon, de buggy en de handbagage.

Heeft iemand hier ervaring mee?? en deden ze moeilijk of maakt het niet uit als je maar niet over het totaal gewicht heen komt?

Het enige wat ik ervan heb kunnen vinden op internet is dat een koffers zoiezo niet over de 32 kg heen mag komen ivm arbo van het personeel die ze moeten sjouwen.....maar kwa verdeling kon ik niks vinden..

Kan van de week arke nog wel bellen erover maar zou nu al graag uit de onzekerheid gehaald willen worden...een 3e koffer hebben we wel in huis dat is geen probleem maar die laten we dan ook liever thuis.

wie oh wie kan mijn vraag beantwoorden??

2. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Ja dat mag

3. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Het mag inderdaad. Ik heb voor ze gewerkt ;)

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ligt aan de maatschappij, bestemming etc.... Mag niet zomaar!

De reden dat het 20 is dat de mensen die de koffers moeten tillen niet zwaar moge tillen.... Arbowet. Ook die mensen willen graag hun rug nog gebruiken....

5. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

De grens voor de arbowet is max 32 kilo, geen 20 kilo. Die 20 kilo is gewoon wat je per persoon mag meenemen. Of je nu 3x 20 kilo doet of 2x 30 kilo is allebei prima:)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Verschilt echt per maatschappij. Wij mochten vorig jaar max 25 kilo per koffer. Een koffer van 32 kilo is echt niet lachen om te tillen, voor jezelf ook niet (in de auto, op de bagageband etc).

Wij reizen altijd met 2 kinderen en 3 koffers, geen enkel probleem hoor. Ik hou allebei de kinderen aan de hand en mijn man rijdt met het bagagekarretje met de drie koffers en de luiertas (handbagage nr 1). Handbagage nr. 2 (tas met paspoorten etc) heb ik zelf om.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had van de incheckdame van KLM begrepen dat koffers tegenwoordig niet zwaarder dan 25 kg mag wegen ivm de arbo wet.

Ik moest dus alles ter plekke verdelen

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij reizen altijd met 3 koffers (5 personen). Zolang de koffer niet over de arbogrens (weet niet of dat kan verschillen per maatschappij) gaat is dit gewoon toegestaan.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij mijn weten is het tegenwoordig ook 25 kilo inderdaad. Alleen door de berichten hierboven begon ik te twijfelen. Wij houden altijd 25 kilo aan om gezeur te voorkomen. Een keer alles moeten overpakken bij het inchecken, nou kan ik wel wat leukers bedenken ;)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

11. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Het kan heel goed dat de KLM voor hun eigen personeel 25kg als max hanteert. Bij een aantal Amerikaanse maatschappijen mag je zelfs nog meer dan 32 in je koffer, ik meen 40:$
    'Leuk' feitje, deze maatschappijen worden door dezelfde afhandelaar (en dus dezelfde bagagemedewerkers) als Arkefly gedaan. Maar die betalen er extra voor...Ja...vreemd:cool:

12. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij vlogen vorig jaar met T ransavia naar Italië en kregen op ons kop.
    We hadden een lichte roltas met handdoeken e.d. en twee zwaardere koffers (nog geen 25 kilo het stuk). Mocht echt niet, moesten alles ompakken!!

Dat het maximum 32 kilo is voor 1 bagagestuk zegt niks. Je mag je eigen 20 kilo wel verdelen over meerdere tassen gek genoeg. Anyway: wij hebben wel wat stampij gemaakt en uiteindelijk hoefde het niet.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zou even bellen,

Vorig jaar met arke gevlogen en we hebben even gebeld en daar mocht het tot 20 kilo per persoon over meerdere koffers maar je mocht niet 25 kilo meenemen met 2 personen dan zouden we 8 euro per extra kilo moeten betalen

Bij germania afgelopen jaar mocht het ook niet

Maar je mag 5 kilo per persoon aan handbagage mee nemen dus de kinderen een rugtasje met tekenspul en speelgoedjes en wij luiers en een paar kleding setjes.. Wij hebben dus met 5 personen incl een baby van 7 maanden ;) met 2 koffers gedaan en onder de 20 kilo gebleven, maar wij gingen dan ook gegarandeerd naar mooi weer dus paar korte broeken jurkjes shirtjes slippers tandenborstel en tandpasta haar borstel paracetamol luiers en klaar ;)

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  15. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben in het voorjaar met arke gevlogen en hebben ook de bagage gewoon verdeeld. De koffer mag idd niet meer dan 32 kilo wegen maar je mag het wel over 2 koffers verdelen.
    Maar als je belt weet je het zeker. Alvast fijne vakantie

16. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie wel voor de reacties.
    Wij gaan het nog even bekijken en mischien morgen ook eff bellen..
    Waarschijnlijk moeten we helaas toch een 3e koffer meenemen omdat het kwa vollume toch niet helemaal lekker gaat passen, hebben zachte koffers met rits en de ritsen staan dan bijna op klappen dus een 3e koffer meenemen is misschien dan toch noodzakelijk...Kwa gewicht komen we er niet aan maarja dat vollume hé....
    Op de terug zal het wel gaan met 2 koffers...hebben dan geen luiers meer en neem ook altijd 2 flessen aanmaak limonade mee die dan op de terug weg er niet meer inzitten.... Dat zal net het verschil maken..
    Maargoed we gaan eff kijken wat het handigst is....

Met 3 koffers hoef ik er in iedergeval er op de terug weg niet over in te zitten dat het niet gaat passen (nadat er geshopt is op de markt:D)

17. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Er staat:

Een voorbeeld. U neemt in plaats van 20 kilo, 30 kilo mee. U betaalt hiervoor 20 euro: het prijsverschil van 10 euro en 10 euro extra luchthavenkosten. U rekent dit af bij de incheckbalie: contant of met uw pin- of creditcard.

Voor bagage boven de 40 kilo geldt, dat u voor iedere kilo boven de 40, 10 euro extra betaalt.

Zoals ik het hier lees mag het niet. De koffers van 20kg zijn gratis en als je 30 kilo in je koffer wil stoppen moet je bijbetalen. Natuurlijk afhankelijk van welke klasse je geboekt hebt. Uitgaande dat je economy klasse hebt zul je dan voor twee koffers in totaal Eur100 kwijt zijn.

Ik zou me dan nog eens bedenken of ik niet drie koffers meenam....
    Het zal niet handig zijn idd maar ze hebben toch ook bagagekarretjes.
    Maar ik zou voor de zekerheid even bellen met ze om dit toch nog te checken.

18. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb begrepen, nog niet zelf ervaren, dat je tegenwoordig bij o.a. Klm automatisch moet inchecken. Een apparaat weegt dan je koffer. De machine kijkt echter niet naar je totale reisgezelschap, maar kijkt per persoon. Je koffer mag dan dus echt niet te zwaar zijn of je moet bij betalen.

19. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    <LI abp="173">Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen<LI abp="174">De afmetingen van een gewone koffer zijn maximaal 158 cm (L+B+H)<LI abp="175">Als u met meerdere passagiers binnen één boeking reist, mag u het totale bagagegewicht verdelen. Reist u bijvoorbeeld met twee passagiers en hebt u ieder twintig kilo gereserveerd, dan mag u in de ene koffer vijftien kilo en in de andere koffer vijfentwintig kilo vervoeren. Uw bagage moet u in dat geval bij de balie inchecken, dit kan niet bij onze bagage drop-off.<LI abp="176">U mag meerdere stukken bagage inchecken per persoon

dit staat op Bagage Arkefly - handbagage, ruimbagage - bagageregels vliegtuig dan ruimbagage en dan voorwaarden ruimbagage.

Maar ik zou idd morgen ook even bellen ;)

Deel Deze Pagina