Hallo dames, Wij vertrekken binnenkort naar de Algarve met onze dreumes van 20 maanden. We hebben ter plekke een huurauto, dus zijn vrij om te gaan en te staan waar we willen! Iemand leuke tips? Welke bezienswaardigheden mogen we niet missen (ze moeten wel geschikt zijn voor onze kleine man)?
Wij vonden Lagos erg leuk om doorheen te wandelen. Ook het 'einde van de wereld' is super gaaf. Meest zuid-westelijk punt van Europa. Ook Praia da Marinha is super mooi... meerdere keren uitgeroepen tot één van de mooiste stranden ter wereld. Wij vonden de trap naar beneden wel te doen met onze dreumes van 15 maanden.
Hoi dames! Alvast heel hartelijk dank voor jullie suggesties! We gaan er zeker wat mee doen! Ik hoop op nog meer tips!
Zoomarine is erg leuk idd, en wij vonden idd ook Lagos een van de leukste plaatsjes. Meest westelijke puntje, ook erg leuk. Verder heeft de Algarve fijne zandstranden, altijd leuk met kleintjes. Wij zijn ook nig een dagje naar Sevilla gereden. Een flink eind, maar erg leuk.
Ook echt een aanrader is ponte de piedade, prachtig! en vergeet niet een Pastel de Nata te eten met je kleintje jammie!
Zoomarine is wel leuk, maar inderdaad meer voor grotere kinderen. Je hebt ook Krazyworld in Algoz. Een kinderboerderij en reptielentuin met openlucht zwembad. De dierentuin in Lagos.
Ik heb een aantal jaar in Albufeira gewoond en ikzelf vond Alte een prachtig dorpje. Maar nu na de hete zomer zal al het water uit de bron wel opgedroogd zijn helaas. Tavira is ook leuk.
Zoomarine vind ik ook een aanrader! Wij zijn er deze zomer geweest met onze dochter van toen 22 maanden en die vond het geweldig. Er zit in het zwemgedeelte een speelterrein voor kleinere kinderen en sinds we daar geweest zijn is ze gek op dolfijnen. Die show heeft op een of andere manier heel veel indruk gemaakt op haar. Wij waren er rond 10.00 uur en zijn pas rond 17.00 uur weer naar huis gegaan. Sagres was ook heel leuk en het is gewoon leuk om met de auto een beetje te touren. Fijne vakantie!
Ligt eraan waar je zit in de Algarve. Ik ken alleen de minder toeristische Oost-Algarve (zonder hoogbouw en zonder klifkust). Met het treintje naar het strand van Pedras d'el Rei, je kan daar ook heel leuk lunchen. Wij vonden Lagos al te toeristische (niets vergeleken met Albufeira natuurlijk), maar vanuit de haven zijn we met een zeilboot gaan varen en later overgestapt in een kleiner bootje om door de grotten te varen. Zoon was net 3 en heeft het nog steeds over de 'bloemenboot'! Je moet naar Tavira. En naar het oorspronkelijke visserstadje Olhao, met de grote Moorse vishal en vlees-/groentehal. Op zaterdagen op de kade een grote markt met lokale boeren voor de lekkerste olijven, groente en fruit. Olhao grenst aan het natuurreservaat de Ria Formosa. Daar kan je mooi wandelen. En er gaan bootjes naar de mooiste strandjes. Als je het stadje inloopt, kan je gewoon ergens gaan zitten om gegrilde sardines te eten. Geen mensen zo vriendelijk als in Olhao.