Zwaar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jewel22, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo!

Ik heb even een vraagje..Ik heb dinsdag een pretecho laten maken en die mevrouw kon ook het gewicht bepalen. Zij doen ook medische echo's. Nou zei ze dat mn kindje 966 gram weegt.(26 weken)Maar overal lees ik dat 700 gram nu gemiddeld is..Kan dit wel kloppen dan?Zij zei er verder niks over alleen dat het een dikkerdje is.
    En ik heb normaal altijd highlights in mn haar..Kan ik dit nu ook gewoon doen of is dat toch wel slecht tijdens je zwangerschap?Ik hoop van je te horen!

Groetjes Eline

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Eline,

Highlights is je haar verven of kleuren en dit wordt afgeraden tenzij de verf op natuurlijke basis is zoals henna. Er is niet een duidelijke effect aangetoond. Maar omdat de chemische stoffen in contact met de hoofdhuid komen en dit dus in de bloedbaan komt en hierbij eventueel schade kan veroorzaken, wordt dit dus afgeraden.

Het gewicht bij 26 weken 966 gram. Bij 28 weken is het 1200 gram, bij 26 weken vind ik dus bijna een kilo keurig! Je hebt altijd kinderen die wat groter zijn en kinderen die wat kleiner zijn. Het is een kindje dat bij jullie past tenzij er natuurlijk zwangerschapssuiker ontwikkelt. Hier letten we op bij de controles, door middel van de baaroeder en later kind het te voelen. Mocht de groei meerdere malen voorlopen, dan wordt er inderdaad gekeken naar zwangerschapssuiker. En soms een echo bij een echocentrum of ziekenhuis. Ik zou me er dus geen zorgen over maken en bedenken dat de echo voor de pret was en niet om je ongerust te maken. Je zou het ook eventueel nog kunnen voorleggen bij je eigen verloskundige. Succes en fijne zwangerschap!

Groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina