Wij zijn pas getrouwd. Wij gebruiken geen anticonceptie in ons huwelijk. We zijn niet per se aan het proberen maar houden het ook niet tegen. Nu willen we graag in september op huwelijksreis. Ik lees overal dat je het beste kan vliegen in je tweede trimester, omdat de kans dan klein is dat er iets misgaat (miskraam in 1e / vroeggeboorte in 3e). Nu zou ik dan alleen in mijn tweede trimester zijn als ik deze cyclus meteen zwanger word, waar ik niet vanuit ga. Maar elke periode tussen volgende cyclus en september zou het eerste trimester zijn. En als dat het risico op miskraam verhoogt, is dat best een groot onderwerp om over na te denken. In hoeverre hebben jullie rekening met deze dingen gehouden tijdens jullie kinderwens? Ik wil geen risico's nemen, maar voor hetzelfde geld duurt het nog best een tijd voor ik in verwachting ben en dan zou ik de gehele tijd niets kunnen boeken want 'wat als...'. Iemand zinnig advies?
Maar je kunt toch gewoon vliegen in het eerste trimester? Mijn schoonzus moet veel in het buitenland zijn voor haar werk en is beide zwangerschappen lang (totdat het écht niet meer mocht) wekelijks naar Azië en Afrika gevlogen. Ze heeft twee gezonde kinderen gekregen. Mocht je het echt niet aandurven, dan zou ik gewoon lekker boeken en desnoods annuleren tegen die tijd. Als ik al mijn vakanties de afgelopen jaren niet had geboekt in verband met 'wat als', dan was ik inmiddels doorgedraaid, denk ik . Succes en plezier!
De kans op een miskraam is het grootst in het eerste trimester, maar vliegen maakt die kans niet groter voor zover ik weet. Het is alleen heel vervelend, een miskraam op vakantie (of in het vliegtuig), maar vliegen kan gewoon. Ik zou wel altijd een annuleringsverzekering afsluiten voor het geval je onverhoopt (door je zwangerschap) niet kan vliegen. Maar ik raad een annuleringsverzekering eigenlijk altijd aan
Eens met @nizzie86. Gewoon boeken en eventueel checken dat me annuleringsverzekering een miskraam als geldige reden ziet. Verder is September hartstikke prima. Als je dan net zwanger bent en in je eerste trimester zit en veel kwaaltjes hebt is dat niet ideaal maar over het algemeen is daar wel een mouw aan te passen. Tenzij je HG krijgt, maar dan schrijft de arts heus wel een brief voor je verzekering.
Ik heb ook gewoon gevlogen in het eerste trimester. Zover ik weet zorgt vliegen niet tot extra miskramen. Alleen zorg dat je genoeg beweegt, omdat trombose wel wat sneller zou kunnen optreden. Ik zou dus gewoon boeken
Je kan met een gerust hart vliegen hoor in je 1e trimester Wij kwamen er 1 week voor we naar Thailand achter dar we zwanger waren. En ook in Thailand mega veel binnenlandse vluchten gehad. En mini groeit gewoon goed Wel ff rekening houden met een eventuele annuleringsverzekering de meesten dekken een zwangerschap namelijk niet, mocht je toch moeten annuleren door bijv een zwangerschap.
Ik denk dat het verhaal te maken heeft met het feit dat, wanneer je vliegt, je meer straling ontvangt dan normaal, omdat je dichterbij de atmosfeer zit. Om die reden mogen stewardessen ook al snel niet meer vliegen als ze zwanger zijn. Echter als je een keer op vakantie gaat, is dat effect echt verwaarloosbaar hoor. Dus daar hoef je het niet voor te laten!
Ah, ik had gelezen op Ouders Van Nu dat het de kans op een miskraam zou verhogen, maar heb nu van meerdere kanten gehoord dat dat niet zo is. Aan de andere kant zitten we nu ook te denken om in de buurt te blijven met een autovakantie en dan wat extra geld opzij te zetten voor een eventuele kleine. Dan is het hele probleem natuurlijk niet meer aanwezig ook Zo'n annuleringsverzekering is zeker geen slecht idee trouwens, goede tip.
Klopt, Wij hadden onze reis dus naar Thailand al gepland. Maar zijn wek heel bewust gaan kijken waar er een vergrote kans op zika was. Dit was met name in de berg gebieden en jungle. Die gebieden hebben wij dus vermeden. Plus Thailand heeft uiteindelijk weinig besmettingen gehad met zika. Dus voor ons safe genoeg geweest. En scheelt we zaten nog net buiten regenseizoen.
Maar dan wel even de voorwaarden na kijken van zon verzekering Wij gaan nu deze zomer naar Turkije en dan net bijna 7 maand zwanger. Maakte toch wel dat ik er tegen op zag maar ze vergoeden niks. Dus we stappen maar gewoon kn het vliegtuig en dus wordt het een rustig vakantietje Anders ook jammer van het geld
Ik zou gewoon boeken, het kan ook nog even duren voor je zwanger wordt en zou het een beetje zonde zijn om er nu voor het zover is al veel rekening mee te houden.