Hallo allemaal, Wij overwegen om in augustus (opnieuw) naar Turkije te gaan. Ons zoontje is dan (bijna) 6 maanden oud.. maar nu komt het, hij heeft een koemelkallergie.. Neocate kan ik natuurlijk meenemen.. maar we zijn ook al begonnen met groente en fruithapjes.. iemand tips hoe dit aan te pakken? Zelf meenemen, daar kopen of mee laten eten?? Fruit is natuurlijk prima te prakken, hij kent nog geen stukjes, maar verwacht geen problemen.. maar wat het warme hapje betreft vind ik het toch wel lastig... Of misschien toch extra Neocate meenemen, en indien nodig tijdelijk een extra fles geven (meteen extra vocht☺️) Tips zijn zeer welkom!!
Ik zou echt alles meenemen wat hij nodig heeft.Papjes,fruitpotjes en groenten hapjes.En echt alleen dat geven aan hem.Onze eerste vakantie in turkije heeft ons paar dagen zh opgeleverd voor 3 jonge kinderen.(Ze waren uitgedroogd door diarree en overgeven).Ookal waren we heel voorzichtig waar we aten en we aten veel in ons appartement zelf.Neem geen risico met zo een kleintje.
Het resort waar wij waren hadden ze gewoon hipp potjes staan. Maar een banaan of gekookte groente is toch ook geen probleem? Mijn zoon was 7 maanden en hebben hem gewoon alles van daar gegeven. Hadden alleen nutrilon meegenomen.
Je kan toch gewoon jullie eten in aangepaste vorm pureren? En als jullie uit eten gaan apart iets klaarmaken voor hem en pureren. Is zo klaar en lijkt me makkelijker dan allerlei potjes meenemen.