Donor? Wat wel en wat niet..

Discussie in 'De lounge' gestart door knor, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik wil graag donor worden. Maar ik wil bijvoorbeeld mijn hoornvliezen niet doneren. Zo heet dat toch?? Ik bedoel de ogen.
    Wie is er nog meer donor en heeft ook aangegeven wat niet te doneren?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    #2 Eppo82, 5 jan 2011
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
    Ik ben donor en van mij mogen ze alles hebben.
    Alleen niet voor wetenschappelijk onderzoek.
    Je kan dat gewoon aangeven, als je iets niet wilt, dat is geen probleem.
    Wel super dat je er over nadenkt btw

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ik ben ook donor, en van mij mogen ze alles hebben, heb er toch niet zoveel aan. Mijn vriend vind is zelf geen donor, wil dat echt niet hebben. Hij is toen maar bloeddonor geworden :p

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ow dus dat kun je er ook opzetten? Niet voor wetenschappelijk onderzoek?

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Ja, tenminste, ik ben al donor sinds mn 12e, en toen was dat wel zo.

6. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook donor..En ze mogen alles van me hebben. Ik heb der toch niets meer aan...

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook hier een donor zonder beperkingen (geloof ik) Het is al zolang geleden dat ik dat heb doorgegeven :D

Daarnaast ben ik ook nog bloeddonor. Dan kan ik ook nog iets betekenen tijdens mijn leven. Bloeddonoren zijn er ook nooit genoeg!!!

www.sanquin.nl

8. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben (nog) geen donor. Ik wil nog steeds daar een keer met mijn man over hebben wat hij zou willen. Ik zou het prima vinden om donor te zijn, maar ik vind het belangrijk om te weten wat de nabestaanden. Mezelf beschikbaar stellen voor de wetenschap (dat moet je apart aangeven) zou ik nooit doen. I.v.m mijn studie moet ik regelmatig met lichamen werken die beschikbaar zijn gesteld voor de wetenschap en ik zou dat zelf daarom niet zo'n prettig idee vinden.

Bloeddonor zou ik best willen worden, maar dat zie ik echt niet zitten. Ik ben heel moeilijk te prikken en dat is dan ook een drama bij mij. De laatste keer heb ik 2 weken met 2 blauwe armen en een blauwe pols gelopen, dus ik ben er een beetje angstig voor geworden.

9. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik ben ook donor!
    Ze mogen alles van me hebben! ;)

10. emje

emje Niet meer actief

ik ben ook donor. bij mij mogen ze ook alles hebben. als je iets niet wil doneren dan kan je dat aangeven op het donorpapier.

bloeddonor ben ik niet maar dat mag ik ook niet zijn. vanwege dat mijn bloed niet 'normaal' is en ik medicijnen gebruik.

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    M,n man en ik zijn allebei donor en ze mogen alles hebben. Heb er toch niets meer aan:)

12. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hier ook een donor.
    Volgens mij kun je het nu ook heel makkelijk online doorgeven, moet je alleen wel een digid hebben.

Wat super dat je erover nadenkt, nadenken alleen al is heel belangrijk.

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Mijn man en ik zijn ook donor en ze mogen alles hebben van ons behalve huid.
    Hoornvliezen hebben we ook over gedacht maar later dacht ik: ach, je hebt de ogen toch dicht haha!

14. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    hoewel ik weet dat de keuze heel persoonlijk is, vind ik het toch zuur dat mijn vriend er niets van wil weten. Hij wil niet eens NEE registreren, bijvoorbeeld. Maar stel dat onze zoon erg ziek wordt en dringend een nieuwe nier nodig heeft? Dan ga je er toch ook 100% voor? Wel nemen maar niet geven gaat er bij mij helaas niet in....

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    heb daar ook wel eens discussies over gehad met mijn vriend. ik zou het leuk vinden als hij ook donor wordt maar dat wil hij pertinent niet. Prima, dat is zijn keuze. Hij vind het echter ook niet leuk dat ik wel donor ben... maarja dat is nou eenmaal mijn eigen keuze...

16. MiSe

MiSe Niet meer actief

Bij mogen ze alles hebben, ik kan het dan zelf toch niet meer gebruiken :p

17. Noi

Noi Actief lid

2 jan 2011
    147
    6
    18
    Noord-Brabant
    Ik laat het mijn nabestaanden beslissen :) Ik merk er toch niks meer van, en ik kan me voorstellen dat het voor hen akeliger is als mijn hoornvliezen/huid etc. weg gehaald wordt (al schijn je daar verder niks van te zien als iemand opgebaard ligt).

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb voorlopig NEE.
    Maar dat komt omdat ik nog niet echt goed weet wat ik wil.
    Ik heb er een tijdje echt serieus over nagedacht, en ik kon gewoon geen keuze maken.

Toen heb ik voorlopig NEE ingevuld, en zodra ik wel echt achter mijn keuze sta verander ik in Ja.

Misschien komt dit heel dommig over, maar zolang ik me er niet prettig bij voel blijft t Nee.

Mijn man heeft standaard NEE en wilt er ook niet over praten.
    Volgens mij denkt hij dat ie eeuwig zal leven,en zit ie in de ontkenningsfase.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn vriend heeft ooit gewoon een donorcodicil gehad (zo'n rood "vodje") maar heeft nooit de moeite genomen om zich te laten registreren. Dus mocht ik er voor komen te staan weet ik dat ik hem evt mag opgeven als donor.

20. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Prima toch als je een voorlopige nee invult! Ik vind dat nog altijd 'beter' dan niets invullen en je nabestaanden voor een moeilijke keuze plaatsen mocht je onverwachts komen te overlijden. En heerlijk toch, zo'n vent die denkt dat ie superman is en altijd, maar dan ook altijd zal blijven leven :D!!!

Ik ben wel donor. Wil niet dat ik voor wetenschappelijke doeleinden gebruikt wordt, maar wel om andere mensen verder te helpen. Ik ben alleen nog aan het twijfelen over mijn ogen. Die hou ik liever zelf denk ik!

Deel Deze Pagina