ik dacht altijd dat baby's gratis waren in het vliegtuig...nu ging ik vanmorgen kijken voor een ticket voor ons (ik en mijn drie kinderen dalijk) voor de oudste twee wist ik dat ik zou moeten betalen maar nu blijkt dat ik voor de baby ook moet betalen....in totaal voor hem alleen 140 euro? ik vlieg business class maakt dat uit tov economy class? wie weet hier meer over en kan mij helpen? het gaat niet om die 140 euro maar ik dacht echt dat baby's gratis waren
Bij mij weten zijn baby's niet geheel gratis, maar wel en stuk goedkoper. Dit zal echter per vliegmaatschappij, bestemming en natuurlijk welke classe verschillend zijn. Ik denk dat economic wel een stuk goedkoper zal zijn. Kwebbel
ik heb net voor het vergelijken economy class geselecteerd en wat denk je OOK 140 euro voor een baby, ik snap niet waarvoor dat dan is die 140 euro, een eigen plekje zal die kleine niet eens hebben in het vliegtuig aangezien hij bij mij op schoot zal blijven.
ik ben vorig jaar met mijn dochter naar marokko gevlogen, en moest voor haar volle prijs betalen. terwijl bij andere bestemmingen je 50% korting krijgt. maar ja, zal wel komen omdat er soms meer kinderen dan volwassenen in het vliegtuig zitten
huh? ticket van mijn dochtertje kostte toen maar 30 euro incl administratiekosten zoiets... Ik zou dus even verder kijken ze was zo goed als gratis toen ze was toen nog net niet twee jaar... want het gold voor babies tot en met 1 jaar... dus kwam net mooi uit zo. heb even ergens gewoon blindelings gezocht...dus schrik niet van de overige prijzen haha, maar is gewoon een voorbeeldje van de reiskosten met baby erbij...en dan zie je ook dat hier de baby maar 15 euro is. Hebben ze misschien heel veel luchthaventoeslag gerekend? Prijsoverzicht 1 * Appartementen La Baranda ad 699,00 pp 699,00 1 * Appartementen La Baranda ad 699,00 pp 699,00 1 * Admin.kosten 0-1 jr. ad 15,00 pp 15,00 2 * Vluchttoeslag ad 12,00 pp 24,00 1 * Calamiteitenfonds ad 2,50 2,50 Subtotaal 1439,50 Internetkorting -10,00 Dossierkosten 23,00 Totaal overige kosten 13,00 --------------------------------------------------------------------------------
Toen we met Lotte naar Curacao vlogen (ze was toen 11 mnd) hebben we voor haar geloof ik iets van 79 euro betaald. Ik weet dat het niet gratis is, echter 140 euro vind ik bizar veel!
Baby betaalt 10% PLUS de luchthavenbelasting (niet alle luchthavenbelastingen trouwens). En aangezien de luchthavenbelastingen, veiligheidstoeslagen e.d. ontzettend zijn gestegen de laatste tijd, kan het best dat je 140 Euro moet betalen. En de baby zit inderdaad op schoot, je kan trouwens wel een stoel voor de baby kopen, dan betaal je het kindertarief. Dit gaat trouwens over lijndiensten, over charters durf ik niets te zeggen... XXAnna
naar turkije op vakantie betaalden wij veel meer luchthaven belasting dan naar kreta... dus ik weet niet waar heen je wilt vliegen, maar zal idd de luchthavenbelasting zijn hoor
hoi, ik werk voor KLM en kan je vertellen dat je voor de baby altijd iets moet betalen. meestal alleen de belastingen en/of soms 10 pct van het volwassenen tarief. de baby heeft dan geen recht op een zitplaats. afhankelijk van hoe oud de baby is, kun je een babywiegje aanvragen (meestal alleen voor de intercontinentale vluchten). dat heb je toch iets meer comfort omdat je de baby dan niet de hele reis op schoot hoeft te houden. als je nog meer vragen hebt, stuur maar even een PB grt
Idd raar!Wij zijn paar jaar terug naar turkije geweest en onze dochter was toen 1,5 we moesten voor haar alleen administratie kosten betalen en dat was zoiets van 25 euro. Liefs,Claudia
Heb 't even gevraagd aan mijn man (werkt voor de KLM): Een ticket voor een baby kost in principe 10% van 't volwassen tarief. Dan heeft baby nog géén eigen stoel (mag je dus met kind op schoot..)
zowel toen levy destijd een half jaar was, als toen demi 8 mnd was, betaalde we toendertijd nlg 35,- incl. (adm.kst e.d) en idd geen eigen stoel maar dat is ook logisch als ze zo klein zijn... normaal gesproken zijn kinderen tm 1 jaar (soms tm 2) gratis met uitzondering van administratie kst e.d. maar wat jij nu moet betalen vindt ik idd wel heel erg veel zeg.
nog een toevoeging : de lage bedragen die jullie noemen gelden vaak voor chartervluchten, en niet voor lijndienstvluchten.
http://online.atp.nl/tc.dll?ac=return&t ... ZwodakDNOg kijk even hier misschien dat je hier wat wijzer van wordt. Liefs,Claudia