Dweil frustraties

Discussie in 'De lounge' gestart door WendyB, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb altijd moeite met dweilen. Ik heb al verschillende "handige" systemen geprobeerd, maar niets helpt.
    Of het blijft te nat, waardoor het heel streperig/watervlekken opdroogt of ik breek mijn rug enz.

Wie heeft de gouden tip voor laminaat? Ik hoef toch niet echt op mijn knietjes het hele huis door.................

Groetjes Wendy.

2. Female

Female Niet meer actief

Ik heb gewoon zo'n stok met zo'n rechthoekig ding waar je de dweil om vast maakt zeg maar (kan het niet anders uitleggen sorry :oops: ).
    Volgens mij is ie gewoon vd action, heb m al jaren en doet het prima...

Maar ik ben dan ook niet zo heel precies...

:)

3. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Hier lees ik ff mee, ik word ook gèk van die strepen.
    Zo'n pietlut ben ik kennelijk.. :p maar ik vind het zo'n onvoldaan gevoel als je na het half breken van je rug, moe en met met rood hoofd je resultaat bekijkt, en het lijkt nergens naar!

Edit; ik moet trouwens zeggen dat Andy het nog het meest streeploos maakt. (en dan bedoel ik het schoonmaakmiddel, niet de buurman)

4. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Die strepen kan komen van teveel schoonmaakmiddel. Of te nat dweilen. Wanneer de luchtvochtigheid hoog is in je huis. Zoals nu met regen buiten, dan droogt je vloer oo moeilijker.

Misschien proberen om niet te nat te dweilen, en wat minder schoonmaakmiddel.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) :) Ik zie je al met een stok met de buurman eraan door het huis gaan.. :D

Ik gebruik gewoon voelibare Driehoek om mijn tegelvloer mee te dweilen dat werkt het beste. En ik gebruik gewoon zo'n mop. Voor laminaat heb je toch van dat speciaal schoonmaakmiddel? Van Hg is dat geloof ik. Heb je daar ook strepen mee?

6. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik dweil met een dweil van Leifheit. Zo'n wasbare.

Spul van HG is mij afgeraden om te gebruiken. Schijnt dat dat erg slecht is voor de toplaag. Je zou ok gerust wat vaker met gewoon water kunnen dweilen. Word je vloer net zo schoon van hoor.

7. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Ik heb ajax weg werp doekjes..
    Heb ook een nieuwe vloer en met gewoon dweilen kreeg ik de vette vlekken er niet uit (op blote voeten of sokken lopen). Die doekjes zijn helemaal super, je gooit ze gewoon weg, en haalt echt het vuil er mee van af.En geen strepen. Wel heb je een aantal doekjes nodig, vooral voor een groot oppervlak, maar dan heb je wel een schone streeploze vloer. Je kan hem om de swiffer of soort gelijke doen. Mega handig!

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb zo'ouderwets draadjes ding zeg maar een half dopje op een 10 lieter emmer van jonsen middel voor laminaat hier geen rare plekkern of strepen. als ik het toch ietsjes te nat heb gedaan gelijk met een theedoek erachteraan

9. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Ik heb sinds kort een stoomreiniger voor de vloer, ideaal, geen chemische schoonmaakmiddelen nodig en het wordt hartstikke schoon, en je kan er meteen weer over heen lopen.

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik gebruik gewoon normaal sopje met allesreiniger met een microvezeldweil, niks geen strepen hoor.
    En het wordt zo mooi schoon!

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Tip voor niet te nat en streeploos dweilen: vul je waterkoker, doe een klein dopje schoonmaakmiddel in je emmer/spoelbak of whatever, doe gekookt water erbij, verder aannvullen met lauw water, schoonmaakhandschoentjes aan (tegen de hitte van het water) en dweilen maar!

Je vloer is gegarandeerd streeploos schoon en binnen 5 minuten weer droog!

12. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik gebruik inderdaad van die laminaatreiniger van de bouwmarkt en dan zo.n dweil systeem van leifheit. Misschien is het inderdaad te nat, maar droger krijg ik het niet. Ik ga eens wat van jullie tips uitproberen.

Groetjes Wendy.

13. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hier met de leifheit (die wasbare dweil) en gewoon een beetje Cif. Werkt goed hoor...nooit problemen mee.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb een dweilstok en dweil met klittenband. (Blokker- Leifheit)
    Maar ik wring het met de hand uit, de dweilstok zelf wringt niet goed uit, dan is het echt nog nat.
    Om geen strepen te krijgen moet je dweil schoon zijn, dus die was ik ook elke keer uit, en dan ook goed uitwringen anders krijg je nog strepen.
    Ik heb soms ook nog wel strepen maar dan denk ik pech gehad het is schoon.

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    :)

Toen ik vroegah nog veel te dweilen had had ik zo'n stok met n ronde lange blauwe ...tja...leek op rubber gerdroeg zich als zeem, ding er aan.
    Had hem op de markt toen gekocht. Was echt een wonderding. Later toen ik hem niet meer nodig had heb ik hem nog wel eens in de blokker gezien.
    Hoe t ding heet...geen idee! Ik heb hem echt jaaaaaren gebruikt. I-DE-AAL voor grote oppervlaktes. Nooit te nat (er zat n wring systeem aan die dat ronde ding plat duwede waardoor bijna al t water eruit geknepen werd) Nooit strepen en altijd goed schoon. Enige nadeel was dat als hij helemaal droog was je hem ff n kleine 30 minuten in t water moest laten staan zodat hij door en door nat was. Anders werkte hij niet zo goed en was hij zo hard als beton waardoor je hem dus ook niet kon uitwringen.
    Weet echt niet meer hoe die hete...die blauwe dingen kon je er los bij kopen trouwens...Zal aan ons mam vragen of zij t nog weet dan kom ik er nog wel op terug.
    Als ik ooit weer n huis met veel dweil oppervlakte krijg wil ik echt weer zo'n ding!

16. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Die heb ik ook!
    Super!
    Heb hem bij de Action gekocht.

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Oh mooi hebben ze die daar?
    Hoeveel kost die daar tegenwoordig dan?
    Want ik heb hem zo'n 10 jaar geleden gekocht ooit :)
    Enneuh...hoe heet dat ding nou ook weer? :p

18. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Ik gebruik de bodemdoek micro van de groenebeer en dan gebruik ik geen schoonmaak middelen meer, daar werd het bij mij alleen maar dof van. ik heb heel veel dingen van de groenebeer echt fijn spul.

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik geloof 4 euro ofzo,echt goedkoop!
    Ik weet ook niet hoe dat heet,je herkent hem wel ;)

Deel Deze Pagina