Hoi dames, Ik ben er wat vroeg bij..maar ben op zoek naar ervaringen met autovakanties in de zomer. Wij willen graag volgend jaar voor het eerst met de auto op vakantie gaan. Ons meisje is dan zo'n 11,5 maand oud... Aangezien we dit nog nooit hebben gedaan (alleen vliegvakanties) ben ik op zoek naar ervaringen.. Hoe gaat dat met een (klein) kindje? Waar zitten leuke campings? Waar moeten we aan denken? We hebben nog niet echt een vakantieland in gedachten, dus alles is welkom. Ik hoor het graag!
wij zijn zelf juist van de autovakantie en absoluut niet van vliegen. afgelopen zomer met ons zoontje, toen 9 maanden naar duitsland geweest. wij vinden het ideaal, zijn gaan rijden toen hij gegeten had en eigenlijk naar bed zou gaan, lekker geslapen dus in de auto en toen hij wakker werd even gestopt en gespeeld en daarna weer verder rijden. je kunt meenemen wat je wilt, wij hadden dus vanalles bij, camping bedje, loopkar, zak speelgoed. en wat wij fijn vinden is dat je dan op je bestemming ook nog rond kunt ipv alleen in je all inclusief hotel zitten. voorheen reden wij altijd naar frankrijk, kroatie, italie. aankomende zomer willen we dat ook weer doen. gewoon wat vaker stoppen en zorgen dat je voor onderweg wat af te leiden heb, speelgoed, eten drinken. of s nachts rijden als dat voor jullie een optie is, wij vinden het zwaar voor ons zelf.
En waar gaan jullie dan ergens heen, in Frankrijk bijvoorbeeld? En waar/hoe boeken jullie een camping? Of waar verblijven jullie? Wij hebben zelf namelijk geen caravan, en willen een stacaravan of iets huren op een camping..
Wij afgelopen juni naar zuid Frankrijk geweest met 3 kinderen de jongste was net 1 jaar geworden.. Je moet wat vaker stoppen naar het is goed te doen.. Wij gaan volgend jaar eest naar Disney land Parijs in mei en dan is de jongste 1,5 maand maximaal en juli naar Spanje .. Alles met de auto .. Gewoon veel en lang stoppen met de kids.. Zijn ook veel speeltuinen bij de stop plaatsen in Duitsland Frankrijk of België .. En daar kunnen de kids zich zelf flink uitleven.. Heen weg deden wij met overnachting op de helft .. Terug weg in 1 keer gereden geen last gehad van ze..
Wat een hele leuke camping is is domaine de la noguire. Super kindvriendelijk, nederlands sprekende eigenaren en het ligt 20 min rijden van het strand af en ongeveer een uur rijden van de bergen af. Daardoor is de camping wat goedkoper dan anderen. Sanitair etc goed en schoon. Camping Domaine de la Noguiere | Le Muy, Zuid Frankrijk Als je voor 1 januari kampeercoupons koopt kun je net buiten het seizoen voor 6,50 p.p. per nacht staan. Het is dan nog steeds heerlijk weer maar veel beter te doen voor de kleintjes als die felle zon en hitte van het hoogseizoen. edit: ik zie dat je nu een stacaravan wilt huren dat kan daar ook, maar je kunt ook een gewone caravan huren als je dat wilt.
wij hebben ook geen caravan hoor, gewoon auto mega vol laden en dan past t ook en kan je lekker doorrijden ik haal meestal boeken bij d reizen ofzo vind ik makkelijker kijken dan via internet. en als ik dan een aantal leuke heb gevonden ga ik kijken op internet haha logisch he wij gaan meestal voor een appartement of sta caravan. wij willen er geen eten bij omdat we lekker zelf willen doen wat wij willen en niet iedere dag aan de zelfde tafel willen zitten. en dan kijken op internet wat je krijgt voor je prijs en wat jou eisen zijn. ik vind persoonlijk een grote camping gezelliger omdat er meer te zien en doen is haha. kijk ook altijd ff wat t kost als je paar dagen eerder of later vertrekt, kan veel in prijs schelen nog meer tips?
Fijn dames, die reacties! Hier kan ik wel wat mee Ik ben idd op zoek naar een leuke camping, geen dooie boel..(logisch lijkt me) En dat we een stacaravan of appartement kunnen huren, wij willen graag zelf alles regelen met eten etc.. Vind ik gezelliger Ik zal eens gaan kijken bij wat reisbureaus... Tenminste over een paar maandjes
Wij gaan ook altijd met de auto, dat vinden wij zelf het fijnst met de kinderen. Je kan (bijna) alles meenemen wat je wil en je kan zelf bepalen hoe laat je vertrekt. Wij rijden altijd 's nachts. Dan vertrekken we na het avondeten en rijden we de hele nacht door, zodat we in de loop van de ochtend aankomen. Mijn man rijdt meestal alleen, zodat ik ook een beetje kan slapen en de eerste dag voor de kinderen kan zorgen als hij naar bed gaat. Tot nu toe zijn we met de kinderen een paar keer naar Spanje en een keer naar Kroatië geweest. Alle keren was de afstand zo'n 1400 km en dat was prima te doen, veel verder moet het niet zijn. Wij bedenken altijd eerst naar welk land we willen en dan gaan we op internet zoeken naar leuke campings waar ze ook stacaravans hebben. Vanalles vergelijken en goed op zoover kijken naar ervaringen en dan boeken we wat. Tot nu toe was het altijd een succes! Ik vind Kroatië overigens echt een aanrader. Het land is echt heel mooi, de mensen zijn erg aardig en het is allemaal heel betaalbaar.
Wij zijn echte kampeerders, hebben ook een eigen tent. Onze oudste ging voor het eerst mee toe ze 10 maanden was, onze jongste was 16 weken Ons favo vakantieland is oostenrijk, maar daar wordt het snachts en s avonds erg koud (terwijl het overdag gewoon 30 graden was) dus dat kan met 10/11 maanden prima, maar met 16 weken vonden wij te klein. Dus afgelopen zomer naar italie geweest...beviel heel goed. Ik ben zelf absoluut geen frankrijk fan, vindt het een lelijk land en de meeste mensen erg onvriendelijk. Wij zoeken campings via internet (ff googlen) en vragen rond deze tijd ook de nieuwe brochures aan van alle reisorganisaties. Als je via een reisorganisatie boekt is het soms goedkoper omdat je dan bv 14=12 hebt ofzo...dus 2 nachten gratis. Het is voor jezelf even uitvogelen of het zo goedkoper is of wanneer je direct bij de camping boekt.
idd als je een leuke camping ofzo gevonden hebt ff vergelijken bij verschillende sites, en de goedkoopste boeken kroatie is idd heel erg mooi, wij twijfelen of we er dit jaar ook weer heen gaan, frankrijk vonden wij wel mooi maar de mensen absoluut niet vriendelijk.
Wij gaan volgend jaar naar Zuid-Frankrijk of Kroatie. We willen liever naar Kroatie, maar kunnen daar niet echt een camping naar onze zin vinden, zo vreselijk groot allemaal. Wij hebben nog geen ervaring (alleen naar tsjechie), maar wij gaan dus wel overnachten, sowieso 1 keer, maar misschien ook wel twee keer. Reis is onderdeel van de vakantie vinden wij, dus we doen het in elk geval rustig aan. We gaan in een stacaravan. Ik neem aan dat je nog niet aan de schoolvakanties vastzit aangezien je kindje 11,5 maanden is, maar mocht dat nou wel zijn om wat voor de reden dan ook, er is al best wel veel bezet merkte ik laatst voor de zomervakantie van 2014!
Ik zie dus aan jullie reacties, dat Kroatië leuker is dan Frankrijk... En naar welk gedeelte van Kroatië moet ik dan kijken? Ja sorry hoor, ben echt een leek betreft autovakanties
Ik zie dat veel mensen de tip geven 's nachts rijden.. Wij doen dit juist niet wij vinden het onverantwoord om zonder slaap of misschien met een paar uurtjes slaap zo een grote reis te maken. Wij vertrokken afgelopen vakantie om 03.00 's nachts (21.00 tot 02.45 geslapen) en waren 's middags rond 16.00 op locatie. De terug weg zijn we 's morgens om 10.30 gaan rijden en waren we 23.55 thuis. Ging echt super onze dochter was net 26 maanden.
Mee eens. Zeker als je niet gewend aan onregelmatige diensten/'s nachts op de weg zijn heb je een veel grotere kans op ongelukken.
En Kroatie lijkt mij dus ook erg mooi, dus als iemand tips heeft voor een niet al te grote, kindvriendelijke camping, met zwembad hoor ik het graag (dus niet zoiets als park umag).
Wij zijn afgelopen zomer in NL gebleven (half uurtje rijden, ouders hebben hun caravan daar voor ons naartoe gebracht). Zitten er nu aan te denken om aankomende zomer met de auto (en de boot) naar Ierland te gaan. Ik ben alleen degene hier die nog wel wat beren op de weg ziet
Italië bella italia Nederland :de paal De kleine wolf De zandstuve Wij hebben zelf een caravan en reden naar Italië in twee keer.we reden smorgens om twee uur weg en tot Oostenrijk,net voor de Brennerpas eraf en dan smorgens twee uurtjes en zijn op bestemming gardameer.. Onze kids nachts rijden ging niet dus dan mar zo
Mijn man is instructeur dus zit 14 uur per dag in de auto. Ook al zit je ernaast je rijdt qua alertheid wel zelf ook. Wat wij gedaan hebben: Man ging om 12 uur smiddags slapen ongeveer en ik bracht de kleine even weg en pakte de auto in. Om 19:00 man wakker gemaakt, wat gegeten bij de mac (als start van de vakantie) en in 10-12 uur rijden naar Zuid-Frankrijk gereden. Ik heb samen met dochter meeste tijd geslapen in de auto. Het ligt er net aan wat je gewend bent vind ik.
Ik lees even mee, want wij zijn ook nog op zoek naar iets leuks. Onze mini is dan ongeveer net zo oud. Het enige verschil is dat ik NIET op een camping wil staan. Ik vind dat echt VERSCHRIKKELIJK *bbrrrr* sorry dames Een huisje, vakantiepark, hotel, resort, motel, inn, etc. is geen probleem Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan, want hoewel onze mini dan ook nog maar 11-12 maanden is, zitten wij wel aan de vakanties vast Ik werk namelijk in het onderwijs. Het grote nadeel aan dat werk is dus altijd op vakantie moeten gaan in het hoogseizoen